Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:57

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Технологія розвитку орієнтації в просторі засобами спортивних ігор в учнів середньої ланки

Технологія розвитку орієнтації в просторі засобами спортивних ігор в учнів середньої ланки

Губа Олександр Григорович

вчитель  фізичної культури, вища категорія

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 39 Запорізької міської ради Запорізької області      

Директор: Чабан Світлана Олександрівна

Адреса школи: 69057, м.Запоріжжя, вул. О.Матросова, 16;

тел.:  (061) 233-04-46, 233-61-14

e-mail: school39@ukr.net

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Розвиток та вдосконалення координаційних здібностей є однією з найважливіших і невід’ємних складових процесу підготовки   учнів до орієнтації в просторі, що  є базовим компонентом безпеки життєдіяльності.    Використання методики координаційної підготовки   сприятиме швидкому та якісному засвоєнню елементів техніки гри у волейбол, збагаченню рухового досвіду  учнів. Необхідно навчити  учнів свідомо вибирати засоби і способи управління своїми рухами при впливах зовнішнього середовища на організм, що дозволяє створити необхідні умови для «виживання» у конкурентній боротьбі, характерної для змагальної ігрової діяльності. Розвиток координаційних здібностей потрібно розглядати як основний шлях для оволодіння ігровими навиками у спортивних іграх.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Аналіз статистичних даних травматизму дітей по Запорізькій області  виявляє проблему недостатнього розвитку навиків орієнтації у просторі певної частини учнів середньої ланки

Актуальність та перспективність даного досвіду полягає в тому, що формування навиків орієнтації у просторі:

  •  по-перше,   зменшує кількість травматичних випадків в учнівському середовищі, сприяє розширенню рухового досвіду, вдосконаленню навичок життєво необхідних рухових дій, використанню їх у повсякденній та ігровій діяльності;
  •  по-друге, розширює функціональні можливості організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей, формує  ціннісні орієнтації щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя, сприяє розвитку фізичного та психологічного стану дітей.

В умовах науково-технічного прогресу значення здатності людини керувати складними в координаційному відношенні рухами постійно зростає.

 Науково-теоретична база досвіду

 Наукові дослідження: проблемі вдосконалення координаційних здібностей присвячено велику кількість публікацій (Н.А.Бернштейн, В.К.Бальсевич, Д.Д.Донской, Ю.М.Кабанов, А.Тер-Ованесян, Ю.Ф.Курамшин,   В.І.Лях та інші.

Стисла анотація досвіду

За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний.

На своїх уроках я впроваджую  фізичні вправи, розвиваючі ігри для формування орієнтації в просторі учнів середньої ланки. У відповідності до збільшення обсягу координаційної підготовки, була змінена структура  уроків  на користь вправ, що мають координаційне навантаження (за ступенем новизни і складності).  На уроках 7 класу 2013 року   були включені рухові завдання з   вдосконалення точності управління руховими параметрами, раціональності рухових рішень,   загальні підготовчі координаційні вправи, а також вправи, які формують фонд умінь і навичок, сприяють ефективному оволодінню елементами техніки гри у волейбол та доцільній їх перебудові (спеціально-підготовчі координаційні вправи).

 Прийоми для розвитку загальних координаційних здібностей   учнів: відносна новизна завдання; незвичність вправ; підвищення координаційної складності завдань; різноманітність рухових дій та їх поєднання; часта заміна виконання завдання, динамічних і кінематичних характеристик руху; раптовість зміни ситуації; використання незвичних вихідних положень.; дзеркальне виконання вправ; зміна просторових меж, у яких виконується вправа; зміна способів виконання вправ; ускладнення їх додатковими рухами.

Методичні прийоми: максимальна швидкість і точність під час виконання рухових дій; зміна швидкості та темпу рухів; обмеження або розширення простору для виконання дій; виконання дій у стані втоми; виконання дій в умовах періодичного виключення або обмеження зорового контролю; зниження м’язового напруження; застосування додаткових орієнтирів і термінової інформації; застосування спеціальних динамічних вправ, спрямованих на розвиток координаційних можливостей безпосередньо в структурі спортивного навику.

Результативність впровадження досвіду

 Порівняння оцінок тематичних атестацій з тем «волейбол» та «баскетбол», які отримали учні 7 класу у 2011-12 р. і учні 7 класу у 2012-13 р.,  для яких на уроках фізичної культури були введені вправи для орієнтації в просторі, доказують перспективність методики «Технологія розвитку орієнтації в просторі засобами спортивних ігор в учнів середньої ланки». Також переконливими доказами  корисності даної методики є перемоги учнів ЗОШ № 39 у спортивних змаганнях районного  рівня, а саме:

рік

учасники

вид спорту

місце

рівень змагань

2012-13 рр.

дівчата

волейбол

2

районні змагання

2013-14 рр.

дівчата

волейбол

2

районні змагання

2013-14 рр.

дівчата

баскетбол

3

районні змагання

2014-15 рр.

дівчата

волейбол

1

районні змагання

2014-15 рр.

хлопці

волейбол

2

районні змагання

Репрезентація досвіду

Досвід розглядався на засіданнях шкільного та районного  методичних об`єднань вчителів фізичної культури в період з 2013 по 2015 рік, під час заліку на курсах підвищення кваліфікації при ЗОІППО у 2014 році, з 2015 року матеріали викладені на власному сайті вчителя Губи О.Г. -  ALEXGUBA2015.jimdo.com

 Тегі: Координаційні здібності учнів, безпека життєдіяльності, життєві навички, фізичні вправи, орієнтація в просторі, руховий досвід, ігрові навички, волейбол, баскетбол.

Посилання на матеріал: http://alexguba2015.jimdo.com

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: ordg (27.01.2016)
Переглядів: 714 | Рейтинг: 1.0/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020