Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 08:59

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Сучасні підходи до формування навичок самостійності учнів 7-9 класів на уроках фізичної культури

Сучасні підходи до формування навичок самостійності учнів 7-9 класів на уроках фізичної культури

Кліщевська Яна Володимирівна

вчитель фізичної культури, вища категорія, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів

Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор: Любімова Алла Володимирівна

Адреса: 69000, м.Запоріжжя, вул.Якова Новицького,9

Телефони: (061)223-14-77, (061)234-01-04

E-mail: osnovazp@mail.ru             

 Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Нове покоління учнів вимагає нових підходів до їхнього навчання від сучасних педагогів. Тенденції, які відбуваються зараз на науково-методичних теренах України свідчать про масивний пошук шляхів модифікації методики фізичного виховання. Найбільша увага привернута до методики уроку фізичної культури. Серед пріоритетних напрямків у зазначеному контексті проблема формування навичок самостійності учнів.Підлітковий вік учнів 7-9 класу – це період становлення ціннісних орієнтацій, самовизначення особистості. Розвинути творчу активну особистість, сформувати стійкий інтерес учнів до занять фізичною культурою, в повному об’ємі розкрити потенційні можливості кожного, учня – це ідеальна мета педагогічної діяльності автора досвіду.

 Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Збільшення інформаційної насиченості у суспільстві призводить до неадекватного збільшення навантаження на дітей і підлітків, їхньої перевтоми та розвитку патологічних станів. Брак рухів у житті школярів, недостатній розвиток рухових функцій негативно позначаються на фізичному стані. Низька рухова активність погіршує функціональні можливості систем організму школяра, внаслідок чого виникає неадекватна реакція на навантаження, сповільнюється фізичний розвиток загалом.З метою повноцінного розвитку психофізичних якостей учнів, зміцнення їх здоров'я актуальними стають завдання з формування вміння дітей і підлітків самостійно та систематично займатися різними видами фізичної культури та спорту. В зазначеному контексті на наукових теренах сучасності з’явилося багато досліджень з проблеми формування навичок самостійності учнів різних вікових категорій. Посилена увага в цьому напрямку належить галузі «Теорія і методика фізичного виховання». Враховуючи вимоги держави, з опорою на існуючі актуальні проблеми розвитку учнів, на подолання зазначених суперечностей вважаємо актуальною обрану нами науково-методичну тему «Сучасні підходи до формування навичок самостійності учнів 7-9 класів на уроках фізичної культури».

Науково-теорнтична база досвіду:

Науково-теоретичною базою технології формування навичок самостійності учнів 7-9 класів на уроках фізичної культури стали висновки досліджень сучасних авторів за позиціями: «явища педагогічного резонансу»; навчально-виховної програми оздоровчих занять авторів А. А. Баранова, М. Ю. Зайцевої; тлумачення дефініції «фізична досконалість»  (Аксьонова О.П.) .

Стисла анотація досвіду:

На своїх уроках я запроваджую  уніфіковану схему урочної діяльності в контексті формування навичок самостійності, де представлені організаційно-педагогічні умови ефективної реалізації сучасних підходів до формування навичок самостійності учнів 7-9 класів . В процесі педагогічної діяльності розроблено дидактичний матеріал, який  в системі включався до урочної діяльності (фрактали, опорні картки-схеми, системи розвивальних завдань, бонусна методика оцінювання досягнень учнів, система домашніх завдань) Це дозволило змінити методику проведення уроків фізичної культури, переорієнтувало спільну діяльність учнів і педагога з позиції фізичної підготовки на позицію систематичного процесу самовдосконалення. Саме такий підхід на мою думку, дозволяє задовольнити програмні вимоги до сучасного уроку фізичної культури, серед яких пріоритетним є здійснення індивідуально-диференційованого підходу до учнів різних типологічних груп.

Результативність впровадження досвіду:

Використання розроблених матеріалів впроваджуються у процес фізичної культури на уроках та позаурочний час в освітній системі ЗЗОШ «ОСНОВА» та може бути використаний в роботі загальноосвітніх закладів та спортивних секціях. Тема педагогічного досвіду охоплює ряд аспектів методики викладання фізичної культури та має перспективи подальшого розвитку.

Репрезентація досвіду:

-  Практико-орієнтований семінар за участю вчителів фізичної культури ЗНЗ міста Запоріжжя з теми «Інноватика в сучасній освіті» (жовтень, 2014).

- Практико-орієнтовний семінар за участю початкуючих учителів фізичної    культури ЗНЗ міста Запоріжжя «Школа молодого вчителя» (грудень, 2014).

Публікація статті:

- Конспект уроку фізичної культури для учнів8-го класу // Урок фізичної культури-урок культури здоров’я. –  №2(2014).

Посилання на матеріал:

Публікація на вчительському блозі: http://yanaosnova2710.blogspot.com

Публікація на обласному сайті «Урок»:  http://aksynova1.wix.com/2014#!about-us/cjg9

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 1071 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/89
Всього коментарів: 1
1 Танюшка  
Очень интересная, познавательная работа... Есть чему поучиться... Желаю успехов автору!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024