Оздоровча аеробіка як основний засіб зміцнення здоров’я школярів
Васянович Юлія Володимирівна, вчитель фізичної культури та основ здоров’я, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст другої категорії».
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізький навчально-виховний комплекс №64 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Глєзєрова Луіза Василівна
Адреса: 69060, м.Запоріжжя, вул. Молочна, буд.36
Телефон: 96-18-82
Електронна адреса: znvk64.zp@outlook.com
Адреса сайту ЗНВК №64: http://school64.ucoz.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Збереження і зміцнення здоров’я учнів неможливе без систематичних занять фізичною культурою. Реформування системи фізкультурної освіти школярів передбачає виховання в учнів стійкої мотивації до занять фізичними вправами, проведення самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку. Виникає питання: як зацікавити школярів різних вікових груп до активних занять фізичними вправами на рівні отримання задоволення та корекції свого тіла. Одним із рішень такої проблеми виступає застосування в навчальному процесі з фізичної культури різних модулів з аеробіки, що підвищує емоційний фон занять, рівень здоров’я, стимулює розвиток творчої особистості, здатної спрямовувати свою життєдіяльність у русло гуманістичного розвитку суспільства.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
На данному етапі розвитку суспільства проблема уроків фізичної культури у школі постає дуже гостро. З давніх давен люди використовували фізичні вправи з метою попередження захворювань та активізації життєвих процесів організму. Та сьогодні лікарі схвильовані тим, що у сучасних дітей активніше, ніж у однолітків у минулі роки, проявляються порушення осанки, вони більше страждають від плоскостопості та інших захворювань рухового апарату. Одна з причин - не достатнє м’язове навантаження. Діти ведуть малорухомий спосіб життя: спочатку сидять на уроках, потім - над домашніми завданнями, а ввечері – біля комп’ютера. Гіподинамія стала загальношкільною проблемою. Тому для рішення цієї проблеми слід підійти більш обґрунтовано, удосконалити фізичний розвиток, займатися і підвищувати їх функціональні можливості засобами оздоровчої аеробіки.
Науково-теоретична база досвіду:
Автор досвіду спирається на теоретичний матеріал, розроблений фахівцями з фізичного виховання по даній темі:
- Ротерс Т. Т. «Уроки аеробіки в школі як складова взаємодії фізичного та естетичного виховання»;
- Сербиненко О. «Аеробіка в школі»;
- Локалова Н. Р. «Зачем нужна школьная физкультура: точка зрения психолога».
При цьому Васянович Юлія Володимирівна робить акцент в своєму досвіді на здоров'язберігаючому навчанні через популяризацію застосування на уроках фізичної культури вправ з аеробіки.
Стисла анотація досвіду:
Досвід робот про використання елементів оздоровчої аеробіки на уроках фізичної культури показує ряд переваг над традиційними формами навчання на уроці:
- значне підвищення інформативності уроку;
- стимулювання мотивації навчання учнів;
- мобільність повторення найбільш складних моментів попереднього уроку;
- реалізація доступного сприйняття інформації за рахунок паралельного представлення інформації в різних модальностях: візуальної і слухової.
У школі на уроках фізичної культури в модулі «Аеробіка» виконуються аеробні, ритмічні вправи, серії з них, а також спеціально складені комплекси для розвитку фізичних якостей. Комплекси аеробіки складаються із складно координаційних вправ, основних базових кроків, що виконуються під музику потоковим, потоково-серійним способом. Потоковий спосіб характеризується безперервним виконанням рухів без зупинок і пауз, що дозволяє підвищити моторну щільність занять. При виконанні кожної вправи необхідно красиво тримати голову, тулуб, руки, ноги, що сприяє формуванню правильної постави.
Термін «аеробний» означає «живе в повітрі» або «використовує кисень». Аеробні вправи відносяться до таких видів фізичного навантаження, коли необхідна наявність кисню протягом тривалого часу. Вони пред'являють організму вимоги, що змушують його збільшувати споживання кисню. У результаті відбуваються сприятливі зміни в легенях, серці і судинній системі. Можна сказати, що регулярні заняття аеробікою підвищують здатність організму пропускати повітря через легені, збільшують загальний кровообіг, причому кров ефективніше здійснює одну зі своїх основних функцій - транспорт кисню.
Аеробіка - це виконання загальнорозвиваючих і танцювальних вправ, що виконуються під музичний супровід, об'єднаних в безперервно виконуваний комплекс. Заняття оздоровчою аеробікою стимулюють роботу серцево-судинної і дихальної систем. Аеробна роботапозитивно впливає на імунну систему, підвищуючи тим самим стійкість організму до простудних, інфекційним та іншим захворюванням. Оздоровча аеробіка - один з напрямів масової фізичної культури з регульованим навантаженням.
Результативність впровадження досвіду:
- Зміцнення здоров'я;
- Підвищення інтересу і загальної мотивації до навчання;
- Використання музичного супроводу;
- Виховання правильної постави;
- Гармонійний розвиток основних м'язових груп;
- Профілактика захворювань;
- Розвиток і вдосконалення як основних фізичних якостей: сили, гнучкості, витривалості, так і координації рухів, спритності, почуття динамічної рівноваги;
- Підвищення працездатності та рухової активності;
- Розвиток музикальності, почуття ритму;
- Поліпшення психічного стану, зняття стресів;
- Розвиток потреби у систематичних заняттях спортом.
Репрезентація досвіду:
- Проведення семінару з даної теми на рівні навчального закладу – 26.03.2015р.;
- Проведення семінару з даної теми на рівні району – 27.10.2015 р.;
- Виступ педагога Васянович Ю.В. на засіданні шкільного методичного об’єднання з теми «Оздоровча аеробіка як основний засіб зміцнення здоров’я школярів» – 28.10.2015 р.
- Даний матеріал готується для публікації у фаховому журналі з фізичної культури «Шкільний світ. Фізична культура»;
- Розміщення матеріалів даного досвіду на сайті ЗНВК №64;
- Публікація на блозі вчителя фізичної культури Васянович Ю.В.
Посилання на матеріал: блог вчителя фізичної культури та основ здоров'я Васянович Ю.С.
|