Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 09:32

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Оздоровча аеробіка як основний засіб зміцнення здоров’я школярів

Оздоровча аеробіка як основний засіб зміцнення здоров’я школярів

Васянович Юлія Володимирівна, вчитель фізичної культури та основ здоров’я, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст другої категорії».

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс №64 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Глєзєрова Луіза Василівна

Адреса: 69060, м.Запоріжжя, вул. Молочна, буд.36

Телефон: 96-18-82

Електронна адреса: znvk64.zp@outlook.com

Адреса сайту ЗНВК №64: http://school64.ucoz.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Збереження і зміцнення здоров’я учнів неможливе без систематичних занять фізичною культурою. Реформування системи фізкультурної освіти школярів передбачає виховання в учнів стійкої мотивації до занять фізичними вправами, проведення самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку. Виникає питання: як зацікавити школярів різних вікових груп до активних занять фізичними вправами на рівні отримання задоволення та корекції свого тіла. Одним із рішень такої проблеми виступає застосування в навчальному процесі з фізичної культури різних модулів з аеробіки, що підвищує емоційний фон занять, рівень здоров’я, стимулює розвиток творчої особистості, здатної спрямовувати свою життєдіяльність у русло гуманістичного розвитку суспільства.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

На данному етапі розвитку суспільства проблема уроків фізичної культури у школі постає дуже гостро. З давніх давен люди використовували фізичні вправи з метою попередження захворювань та активізації життєвих процесів організму. Та сьогодні лікарі схвильовані тим, що у сучасних дітей активніше, ніж у однолітків у минулі роки, проявляються порушення осанки, вони більше страждають від плоскостопості та інших захворювань рухового апарату. Одна з причин - не достатнє м’язове навантаження. Діти ведуть малорухомий спосіб життя: спочатку сидять на уроках, потім - над домашніми завданнями, а ввечері – біля комп’ютера. Гіподинамія стала загальношкільною проблемою. Тому для рішення цієї проблеми слід підійти більш обґрунтовано, удосконалити фізичний розвиток,  займатися і підвищувати їх функціональні можливості засобами оздоровчої аеробіки.

Науково-теоретична база досвіду:

Автор досвіду спирається на теоретичний матеріал, розроблений фахівцями з фізичного виховання по даній темі:

  • Ротерс Т. Т. «Уроки аеробіки в школі як складова взаємодії фізичного та естетичного виховання»;
  • Сербиненко О. «Аеробіка в школі»;
  • Локалова Н. Р. «Зачем нужна школьная физкультура: точка зрения психолога».

При цьому Васянович Юлія Володимирівна робить акцент в своєму досвіді на здоров'язберігаючому навчанні через популяризацію застосування на уроках фізичної культури вправ з аеробіки.

Стисла анотація досвіду: 

Досвід робот про використання елементів оздоровчої аеробіки на уроках фізичної культури показує ряд переваг  над традиційними формами навчання на уроці:

  • значне підвищення інформативності уроку;
  • стимулювання мотивації навчання учнів;
  • мобільність повторення найбільш складних моментів попереднього уроку;
  • реалізація доступного  сприйняття інформації за рахунок паралельного представлення інформації в різних модальностях: візуальної і слухової.

У школі на уроках фізичної культури в модулі «Аеробіка» виконуються аеробні, ритмічні вправи, серії з них, а також спеціально складені комплекси для розвитку фізичних якостей. Комплекси аеробіки складаються із складно координаційних вправ, основних базових кроків, що виконуються під музику потоковим, потоково-серійним способом. Потоковий спосіб характеризується безперервним виконанням рухів без зупинок і пауз, що дозволяє підвищити моторну щільність занять. При виконанні кожної вправи необхідно красиво тримати голову, тулуб, руки, ноги, що сприяє формуванню правильної постави.

 Термін «аеробний» означає «живе в повітрі» або «використовує кисень». Аеробні вправи відносяться до таких видів фізичного навантаження, коли необхідна наявність кисню протягом тривалого часу. Вони пред'являють організму вимоги, що змушують його збільшувати споживання кисню. У результаті відбуваються сприятливі зміни в легенях, серці і судинній системі. Можна сказати, що регулярні заняття аеробікою підвищують здатність організму пропускати повітря через легені, збільшують загальний кровообіг, причому кров ефективніше здійснює одну зі своїх основних функцій - транспорт кисню.

Аеробіка - це виконання загальнорозвиваючих і танцювальних вправ, що виконуються під музичний супровід, об'єднаних в безперервно виконуваний комплекс. Заняття оздоровчою аеробікою стимулюють роботу серцево-судинної і дихальної систем. Аеробна роботапозитивно впливає на імунну систему, підвищуючи тим самим стійкість організму до простудних, інфекційним та іншим захворюванням.  Оздоровча аеробіка - один з напрямів масової фізичної культури з регульованим навантаженням.

Результативність впровадження досвіду:

  1. Зміцнення здоров'я;
  2. Підвищення інтересу і загальної мотивації до навчання;
  3. Використання музичного супроводу;
  4. Виховання правильної постави;
  5. Гармонійний розвиток основних м'язових груп;
  6. Профілактика захворювань;
  7. Розвиток і вдосконалення як основних фізичних якостей: сили, гнучкості, витривалості, так і координації рухів, спритності, почуття динамічної рівноваги;
  8. Підвищення працездатності та рухової активності;
  9. Розвиток музикальності, почуття ритму;
  10. Поліпшення психічного стану, зняття стресів;
  11. Розвиток потреби у систематичних заняттях спортом.

Репрезентація досвіду:

  • Проведення семінару з даної теми на рівні навчального закладу – 26.03.2015р.;
  • Проведення семінару з даної теми на рівні району – 27.10.2015 р.;
  • Виступ педагога Васянович Ю.В. на засіданні шкільного методичного об’єднання з теми «Оздоровча аеробіка як основний засіб зміцнення здоров’я школярів» – 28.10.2015 р.
  • Даний матеріал готується для публікації у фаховому  журналі з фізичної культури «Шкільний світ. Фізична культура»;
  • Розміщення матеріалів даного досвіду на сайті ЗНВК №64;
  • Публікація на блозі вчителя фізичної культури Васянович Ю.В.

Посилання на матеріал: блог вчителя фізичної культури та основ здоров'я Васянович Ю.С.

 

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: tetyana013 (20.01.2016)
Переглядів: 1479 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/133
Всього коментарів: 6
6 Julianna  
Актуально на сегодняшний день. Дети постоянно в компьютере и гаджетах, совершенно не двигаются. Я так думаю, что данный материал вызовет интерес и мотивирует учеников к активным занятиям как на уроках, так и после них

5 historiangelika68  
очень актуальный материал,оснований на практическом опыте

4 vasyanovich_andrey  
Просто молодчина. Спасибо за все то новое и интересное что вы делаете.

3 aster1968  
Спасибо за то что наши дети полюбили физ. культуру !

2 yusik1284  
Очень актуальный материал на сегодня!!! Удачи!

1 yuliagemus  
Чтоб сделать любой урок интересным надо постоянно находить новые идеи и
методы. А чтоб превратить урок в полезный урок
тем более)))

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024