Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 18:28

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання учнів під час проведення уроків фізичної культури

Номінація Виставки: «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів».

Секція                           «Фізичне виховання та основи здоров’я».

Тема досвіду:                  «Особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання учнів під час проведення уроків фізичної культури»  

Інформація про автора досвіду:

 

ПІБ вчителя:   Подопригора Оксана 

                         Володимирівна

Посада:            вчитель фізичної культури

Кв. категорія: «спеціаліст першої категорії»

Повна назва школи:  

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор:         Румянцева Надія Іванівна

Адреса школи:   вул. Лахтінська, 9,

                            м. Зaпopiжжя, 69076

Тел.:                    (061) 286-91-34

Е-mail:                 92shcola@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в забезпеченні фізичного здоров'я та здорового способу життя учнів шляхом оптимального поєднання теорії і практики, створенні власної творчої лабораторії по накопиченню дидактичного і наочного  матеріалу до навчальних тем; у відображенні  системи  вдосконалення практики викладання фізичного виховання,  виходячи з вимог до сучасного уроку.   

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Виникнення досвіду пов’язано з тим, що зараз практично не зустрінеш абсолютно здорову дитину. Інтенсивність навчальної праці учнів дуже висока, що є істотним чинником ослаблення здоров'я і зростання числа різних відхилень у стані організму. Причинами цих відхилень є малорухливий спосіб життя (гіподинамія), накопичення негативних емоцій без фізичної розрядки. Тривога за результат і його очікування призводять до зростання психічного навантаження, нервових потрясінь, шкільних стресів; відбивають у дитини бажання бути активним.

Тому переді мною як учителем фізичної культури виникли питання: як організувати діяльність школярів на уроці, щоб дати кожному учневі оптимальне навантаження з урахуванням його підготовленості, групи здоров'я? Як розвивати інтерес учнів до уроків фізкультури, потребу в здоровому способі життя? Як зробити привабливим урок фізкультури для дітей? Як досягти на уроці оптимального поєднання оздоровчого, тренувального і освітнього компонентів фізкультурної діяльності?

При вирішенні цих питань у мене виникли протиріччя. З одного боку - мені в процесі своєї діяльності необхідно враховувати багатофункціональність уроку, з іншого - підвищення вимог до його валеологічної спрямованості; з одного боку, високий рівень вимог до фізичної підготовленості школярів, з іншого, - зниження інтересу до уроків фізичної культури. І тільки та система методів і прийомів роботи, вправ та ігор, які я обрала, допомогли моїм учням підвищити успішність з предмету та динаміку зростання фізичної підготовленості учнів.

Науково – теоретична база досвіду

У національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України...», а Закон України «Про фізичну культуру і спорт» стверджує: «Державна політика у сфері фізичної культури і спорту ґрунтується на засадах: визнання фізичної культури і спорту як пріоритетного напряму гуманітарної політики держави; визнання фізичної культури як важливого чинника всебічного розвитку особистості та формування здорового способу життя».

Презентовані  у досвіді роботи розробки уроків та позакласних заходів виконані у відповідності з поглядами на навчання таких авторів, як  В. С. Якіманська, К. І. Божович та інших, які розкривають особливості особистісно-орієнтованого підходу.

Стисла анотація досвіду

У досвіді представлено опис системи роботи по використанню особистісно-орієнтованого підходу на уроках фізкультури. Новизна цієї методики полягає у комбінуванні елементів особистісно-орієнтованих та здоров'язберігаючих технологій, створення системи використання  методів навчання і методів фізичної виховання. У своїй педагогічній діяльності я не тільки навчаю життєво важливим руховим умінням і навичкам, але й виховую потребу та вміння самостійно займатися фізичними вправами, свідомо застосовувати їх у цілях відпочинку, тренування, підвищення працездатності і зміцнення здоров'я.

Методологічною основою викладання є:

  • робота з удосконалення особистого досвіду і використання нових здоров'язберігаючих технологій викладання фізичної культури;
  • відповідність основним положенням теорії шкільної фізичної культури;
  • формування у школярів стійкого інтересу і потреби до самостійних занять.

          Результативність впровадження досвіду

Аналізуючи результати свого досвіду, я відмічаю, що впровадження особистісно-орієнтованого підходу до навчання та виховання учнів під час проведення уроків фізичної культури мені дозволило:

  1. Підвищити успішність з предмету.
  2. Підвищити динаміку зростання фізичної підготовленості учнів.
  3. Збільшити інтерес учнів до занять фізичною культурою і мотивацію до здорового способу життя.

Репрезентація досвіду

Розглянуто на  шкільному методичному об’єднанні та апробовано вчителями ЗЗОШ №92;

-   виступ  на педраді «Формування здорового способу життя. Фізкультхвилинки у навчально – виховному процесі»;

- виступ на засіданні РМО «Субъект - субъективное взаимодействие  учитель-ученик-родитель».

      

 

 

 

 

 

 



Джерело: http://school92fiz-ra.blogspot.com/p/blog-page_8.html
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: piskun528 (27.01.2016) | Автор: Подопригора О.В. E
Переглядів: 2700 | Коментарі: 2 | Теги: особистісно-орієнтований підхід фіз | Рейтинг: 1.0/416
Всього коментарів: 2
2 lia  
Спорт - це життя!!! Дякую за цікаву роботу!

1 newton_14  
Мне понравилось. Умница!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024