Номінація Виставки: «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів».
Секція «Фізичне виховання та основи здоров’я».
Тема досвіду: «Особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання учнів під час проведення уроків фізичної культури»
Інформація про автора досвіду:

|
ПІБ вчителя: Подопригора Оксана
Володимирівна
Посада: вчитель фізичної культури
Кв. категорія: «спеціаліст першої категорії»
Повна назва школи:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Румянцева Надія Іванівна
Адреса школи: вул. Лахтінська, 9,
м. Зaпopiжжя, 69076
Тел.: (061) 286-91-34
Е-mail: 92shcola@gmail.com
|
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в забезпеченні фізичного здоров'я та здорового способу життя учнів шляхом оптимального поєднання теорії і практики, створенні власної творчої лабораторії по накопиченню дидактичного і наочного матеріалу до навчальних тем; у відображенні системи вдосконалення практики викладання фізичного виховання, виходячи з вимог до сучасного уроку.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Виникнення досвіду пов’язано з тим, що зараз практично не зустрінеш абсолютно здорову дитину. Інтенсивність навчальної праці учнів дуже висока, що є істотним чинником ослаблення здоров'я і зростання числа різних відхилень у стані організму. Причинами цих відхилень є малорухливий спосіб життя (гіподинамія), накопичення негативних емоцій без фізичної розрядки. Тривога за результат і його очікування призводять до зростання психічного навантаження, нервових потрясінь, шкільних стресів; відбивають у дитини бажання бути активним.
Тому переді мною як учителем фізичної культури виникли питання: як організувати діяльність школярів на уроці, щоб дати кожному учневі оптимальне навантаження з урахуванням його підготовленості, групи здоров'я? Як розвивати інтерес учнів до уроків фізкультури, потребу в здоровому способі життя? Як зробити привабливим урок фізкультури для дітей? Як досягти на уроці оптимального поєднання оздоровчого, тренувального і освітнього компонентів фізкультурної діяльності?
При вирішенні цих питань у мене виникли протиріччя. З одного боку - мені в процесі своєї діяльності необхідно враховувати багатофункціональність уроку, з іншого - підвищення вимог до його валеологічної спрямованості; з одного боку, високий рівень вимог до фізичної підготовленості школярів, з іншого, - зниження інтересу до уроків фізичної культури. І тільки та система методів і прийомів роботи, вправ та ігор, які я обрала, допомогли моїм учням підвищити успішність з предмету та динаміку зростання фізичної підготовленості учнів.
Науково – теоретична база досвіду
У національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України...», а Закон України «Про фізичну культуру і спорт» стверджує: «Державна політика у сфері фізичної культури і спорту ґрунтується на засадах: визнання фізичної культури і спорту як пріоритетного напряму гуманітарної політики держави; визнання фізичної культури як важливого чинника всебічного розвитку особистості та формування здорового способу життя».
Презентовані у досвіді роботи розробки уроків та позакласних заходів виконані у відповідності з поглядами на навчання таких авторів, як В. С. Якіманська, К. І. Божович та інших, які розкривають особливості особистісно-орієнтованого підходу.
Стисла анотація досвіду
У досвіді представлено опис системи роботи по використанню особистісно-орієнтованого підходу на уроках фізкультури. Новизна цієї методики полягає у комбінуванні елементів особистісно-орієнтованих та здоров'язберігаючих технологій, створення системи використання методів навчання і методів фізичної виховання. У своїй педагогічній діяльності я не тільки навчаю життєво важливим руховим умінням і навичкам, але й виховую потребу та вміння самостійно займатися фізичними вправами, свідомо застосовувати їх у цілях відпочинку, тренування, підвищення працездатності і зміцнення здоров'я.
Методологічною основою викладання є:
- робота з удосконалення особистого досвіду і використання нових здоров'язберігаючих технологій викладання фізичної культури;
- відповідність основним положенням теорії шкільної фізичної культури;
- формування у школярів стійкого інтересу і потреби до самостійних занять.
Результативність впровадження досвіду
Аналізуючи результати свого досвіду, я відмічаю, що впровадження особистісно-орієнтованого підходу до навчання та виховання учнів під час проведення уроків фізичної культури мені дозволило:
- Підвищити успішність з предмету.
- Підвищити динаміку зростання фізичної підготовленості учнів.
- Збільшити інтерес учнів до занять фізичною культурою і мотивацію до здорового способу життя.
Репрезентація досвіду
Розглянуто на шкільному методичному об’єднанні та апробовано вчителями ЗЗОШ №92;
- виступ на педраді «Формування здорового способу життя. Фізкультхвилинки у навчально – виховному процесі»;
- виступ на засіданні РМО «Субъект - субъективное взаимодействие учитель-ученик-родитель».
Джерело: http://school92fiz-ra.blogspot.com/p/blog-page_8.html |