Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 17:19

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Корекції порушень постави школярів молодших класів на основі фізичних вправ

Корекції порушень постави школярів молодших класів на основі фізичних вправ

 

Майдачевська Яна Михайлівна

вчитель фізичної культури, категорія «спеціаліст другої категорії»

 Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради    Запорізької області

 Директор: Швець Людмила Володимирівна

 Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б

 тел.:  67-33-88;

 e-mail: zosh101@meta.ua
 сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
       У зв'язку з стрімким приходом в наше життя інформаційних носіїв комп'ютерних технологій, школярі стали проводити ще більше часу в сидячому і лежачому положенні. Наслідком цього є зниження рухової активності. Це приводить до погіршення здоров'я у школярів.
       Провідною ідеєю досвіду є опис системи корекції порушеної постави у молодших школярів, етапів роботи для зниження рівня захворюваності учнів шляхом впровадження фізичних вправ.
       В досвіді висвітлені практичні вправи для зміцнення м'язового корсета, при сутулій спині, лордозі, кіфозі, формування правильної постави, сколіозі, також запропоновано комплекс вправ з гімнастичною палицею. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
      Дослідження в області гігієни свідчить про те, що більшість учнів до 85% часу знаходяться в статичному положенні. Це положення в поєднанні зі слабко розвинутим м'язовим корсетом приводить до того, що у дітей порушується постава, що тягне за собою не тільки захворювання опорно-рухового апарату, а й погіршує функціонування інших життєво-важливих систем організму.
      У половини школярів молодших та  середніх класів – визначається  порушення постави. У третини - сколіоз. До випускного класу кількість хворих на цю недугу збільшується на 10%. Нерідко вона викликає значні зміни внутрішніх органів. Так б`ють на сполох лікарі-ортопеди.
       Тільки залучення дітей до рухової активності допоможе розвинути у них інтерес до фізичних вправ і зміцненню здоров’я за допомогою фізичної культури.
      Система запропонованих вправ дозволить вчителям здійснювати корекцію порушень постави як під час уроків фізичної культури, так і під час навчально – виховного процесу в початкових класах (фізхвилинки, ранкова гімнастика).

Науково-теоретична база досвіду
       Питання порушень постави серед дітей молодшого шкільного віку детально описані в працях вітчизняних і зарубіжних авторів. Проте, ця проблема залишається актуальною і в даний час, викликаючи інтерес фахівців в області фізичної культури. 
       Під час роботи було проаналізовано статистичні дані порушень постави у молодших школярів в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області. У початковій ланці навчається всього  - 374 учня: з них основна медична група - 70 школярів (18%), підготовча - 255 (68%), спеціальна - 47 (12,6%) та 2 школяра звільнені (0,5%). Всього з порушенням опорно - рухового апарату 135 учнів -(36,1%). З діагнозом сколіоз 44-11,8%. Порушення постави 19 -5,1%, полоскостопістю  72 -53,3%.

Стисла анотація досвіду 
      Враховуючи зміни, до яких відноситься зростаюча адаптація організму дитини до фізичного навантаження, а також перебудова змісту рухового режиму процес корекції порушеної постави, можно поділити на три етапи - вступний, основний і завершальний.
      У своїй роботі я висвітлюю вплив фізичних вправ на формування правильної постави, засоби контролю за поставою. Завдання вчителя пробудити інтерес в  учнів до самостійного систематичного виконання фізичних вправ. Також, завдання вчителя фізичної культури, зробити заняття фізичною культурою регулярними. А це може здійснитися тільки в тому випадку, якщо в учнів буде сформована потреба в самостійних систематичних заняттях фізичною культурою або, іншими словами, якщо у них буде сформована звичка займатися фізичними вправами.
           Беручи до уваги статистичні данні я використовую на уроках  профілактичні вправи.  Вправи підбираю такі, які сприяють зміцнюють м’язового  корсету та формують  пра-вильну поставу, сприяють фізичному розвитку та формуванню життєво важливих рухових навичок та звичок. Фізичні вправи і рухливі ігри підбиралися мною відповідно до завдань занять, вікових і індивідуальних особливостей дитини.
      Вправи виконані під час уроків  пропоную включати до  комплексу ранкової  гімнастики для учнів початкових класів, на прогулянках, під час проведень динамічних пауз та фізкультхвилинках.
       Об’єкт дослідження – корекції порушеної постави у молодших школярів, етапів роботи для зниження рівня захворюваності учнів.
       Предмет дослідження – рухова активність учнів.
      Мета дослідження – розробка системи вправ для корекції порушень постави учнів.

Результативність впровадження досвіду 
      Практична значущість дослідження полягає у висвітлені системи вправ для корекції порушень постави учнів. Порушення постави учнів є актуальною для сьогодення, а запро-поновані етапи роботи та система розроблених вправ можуть бути використані як вчите-лями фізичної культури, так і вчителями початкових класів під час ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, динамічних пауз.
       Поетапне й послідовне запровадження запропонованих фізичних вправ сприяє корекції постави учнів.

Репрезентація досвіду 
      Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів оздоровчо – естетичного напрямку  та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу.

Посилання на матеріал    https://docs.google.com/document/d/1sVs-osT7w59KuUvE6KbzRPZOAlYFM11R-L0kvP1Adto/edit?pref=2&pli=1

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: shevchenko (17.01.2016)
Переглядів: 1780 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 1.0/62
Всього коментарів: 7
6 elizaveta_anisimova  
Досвід актуальний та ціавий!Дуже важливо зберігати здоров'я учнів!!!Бажаю перемоги!

5 svetlanakirienko2010  
Актуальна та необхідна тема роботи, вчитель - МОЛОДЕЦЬ!

4 Tasha  
Потрібно зробити заняття фізичною культурою регулярними. Адже це здоров'я і культура нації. А це може здійснитися тільки в тому випадку, якщо в учнів буде сформована потреба в самостійних систематичних заняттях фізичною культурою, сформована звичка займатися фізичними вправами.

7 SVBerezhok  
Згодна! А Яна Михайлівна своїм прикладом заохочує учнів до занаять фізкультурою та здорового способу життя. Дякуємо за досвід!!!

3 alena0352  
Цікавий досвід, актуальна тема, творчий вчитель! Молодець!!!

2 Svetlana  
Чудова робота, чудовий вчитель, досвід заслуговує на увагу!

1 kristina_efimenk  
Цікавий, інформативний, актуальний досвід!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024