Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:50

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Формування фізичних якостей учнів засобом колового тренування

 Гурмаза Андрій Олександрович,

 вчитель фізичної культури,

 спеціаліст першої категорії

                              

 Запорізький колегіум «Мала  гуманітарна академія»

Директор: Овдієнко Л.К.

Адреса: 69114, м.Запоріжжя,

вул.  Гудименка, 13

тел./факс: (061) 224-93-02  e-mail:  mga.school@gmail.com

 

 

Провідна  педагогічна ідея досвіду.

Фізичне виховання є головним напрямом впровадження фізичної культури і становить органічну частину загального виховання, покликану забезпечити розвиток фізичних, морально-вольових, розумових здібностей людини. Досвід представляє систему роботи вчителя, спрямованe на формування комплексу життєво необхідних знань, рухових умінь та навичок, забезпечення розвитку фізичних якостей учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Життя вимагає поліпшення фізичної підготовленості учнів загальноосвітніх шкіл. За останні роки рівень здоров'я підростаючого покоління нашої країни різко знизився, проявилися як фактори погіршення екологічної обстановки, так і економічні фактори. Достатньо подивитися на кількість учнів, які мають різні обмеження до занять фізичної культури або повністю звільнені від уроків. Захворювання найрізноманітніші – від обмежень по зору до астми. На тлі таких обтяжуючих факторів як ніколи гостро постає питання про правильне планування, проведення та навантаженнях на уроках. З цією метою успішно використовується метод колового тренування, який з кожним роком набуває все більшої популярності, особливо в учнів.

Науково-теоретична база досвіду. Це  нормативно-правові акти України: Державна Національна програма «Освіта», Національна доктрині розвитку освіти (2002), Закон України «Про загальну середню освіту», Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа),  Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти,  Про систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в дошкільних, загально-освітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах»: наказ Міністерства № 486 від 21.07.2003;  Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України: наказ Міністерства № 458 від 02.08.2005; Про порядок підготовки спортивних споруд та інших спеціально відведених місць для проведення масових спортивних та культурно-видовищних заходів: Постанова Кабінету Міністрів України № 2025 від 18.12.1998; Про схвалення Концепції загальнодержавної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2012–2016 роки: розпорядження Кабінету Міністрів України № 828-Р від 31.08.2011.

Науковим обґрунтуванням досвіду слугують праці Романенка В.А, Тітової Т.А., Левінова Л.Я., Дятленка С. М., Круцевич Т. Ю., Філь С. М., Худолій О.М., Малка Г.О.

Стисла анотація досвіду.

           Життя вимагає поліпшення фізичної підготовленості учнів загальноосвітніх шкіл. В цих цілях використовую метод кругового тренування, який має велику популярність. Він дозволяє тренуватися одночасно і самостійно, домагаючись високої моторної щільності. На таких заняттях з'являється реальна можливість використання максималь-ної кількості різноманітного інвентарю і обладнання. Вправи комплексів колового тренування добре ув'язуються з матеріалом уроків, сприяють загальному фізичному розвитку.

           Основне завдання використання методу колового тренування на уроці – ефективний розвиток рухових якостей в умовах обмеження часу та індивідуального дозування виконуваних вправ. У комплекси колового тренування  вводжу фізичні вправи, близькі по своїй структурі до умінь і навичок того чи іншого розділу навчальної програми. Це сприяє вдосконаленню умінь, що входять в навчальний матеріал. Обов'язкова умова – попереднє вивчення цих вправ усіма учнями. Використання ж їх у комплексі колового тренування сприяє виконання вивчених вправ в різних умовах, наближених до життєвих, що виховує зібраність та організованість.

           У досвіді подаються розроблені поради, щодо побудови занять; комплекси вправ тощо.

Результативність впровадженого досвіду.

Використання методу дає прекрасний результат: значно підвищується щільність занять, бо тренуються всі учні одночасно і в той же час самостійно, пропорційно до своїх можливостей і зусиллям. Така форма організації має і велике виховне значення: учні проходять практику проведення самостійних занять, що є основою для самопідготовки вдома. Крім того про реальність досвіду свідчать відгуки батьків про підвищення витривалості учнів, показників фізичних якостей, збільшення активності учнів у спортивних заходах, призові місця на змаганнях різного рівня.

 

Репрезентація досвіду. Досвід  презентовано на засіданні кафедри природничих наук та впроваджується у колегіумі.

 

 



Джерело: http://gurmaza.blogspot.com
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: ptichechka87 (27.01.2016)
Переглядів: 824 | Рейтинг: 1.0/94
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020