Акмеологічний підхід в підвищенні якості виконання практичних робіт на уроках
предмету «Захист Вітчизни»
Сичова Ірина Олексіївна,
вчитель предмету «Захист Вітчизни», спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна
Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com
Провідна педагогічна ідея
Визначення сучасних напрямків розвитку системи освіти хвилює практично все світове суспільство. Школа має готувати людину до життя в сім'ї, громаді, країні, до творчої роботи, до реалізації себе як особистості в суспільстві. Однією із задач загальної освіти зазначена задача навчити дитину здорового способу життя, розвити її фізично, формувати в ній готовність до захисту Вітчизни, навчити діям в умовах надзвичайних ситуацій в мирний час і під час воєнних дій. Сучасне навчання організовується суспільством у рамках нової соціальної програми з метою підготовки підростаючих поколінь до майбутньої творчої життєдіяльності. Ця підготовка здійснюється шляхом оволодіння учнями певних духовних і матеріальних цінностей, передбаченими навчальними програмами у спеціально організованому педагогічному процесі. Тому виникає потреба в інноваційних підходах до планування та організації уроків і всього навчального процесу у загальноосвітній школі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В швидкоплинному суспільстві майбутнього конкуренцію витримає тільки особистість, що здатна швидко реагувати на запити часу, приймати самостійні рішення, креативно мислити, уміти соціалізуватися
Тому випускник сучасної школи, який буде жити і працювати в ХХІ столітті, має вміти:
• гнучко адаптуватися в життєвих ситуаціях, самостійно набувати необхідних знань, уміло застосовувати їх на практиці, у нестандартних ситуаціях мирного і воєнного часу;
• самостійно критично мислити, вміти побачити труднощі і шукати шляхи раціонального їх подолання;
• бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах, вміти працювати в команді;
• самостійно працювати над підвищенням свого інтелектуального, культурного та соціального рівня.
• мати ціннісні життєві орієнтири та реалізовувати їх.
Умови сьогодення вимагають утілення систем оцінки знань і вмінь учнів, що
передбачають підвищення мотивації учнів до навчання шляхом інтенсифікації навчального процесу, зацікавленість в отриманні практичних навичок на уроках «Захист Вітчизни».
Тому школа несе на собі відповідальність за прищеплення їм знань, умінь і навичок для досягнення успішності у житті, з метою гарантії безпеки та збереження здоров’я людини, вміння працювати над зміцненням власного здоров`я.
Але ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати.
Науково - теоретична база досвіду:
Основні документи, якими керуюсь у своїй роботі:
1. Закон України “ Про загальну середню освіту ”.
2. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи, «Захист Вітчизни» , Київ, 2015р.
3. Дробноход М. І. Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою : моногр. / М. І. Дробноход, Ф. В. Вольвач, Г. С. Іващенко. –К.: МАУП. –2000. –76 с.
4. Єдинак Г.А., М.М. Клименко, В.М. Мисів. Навчальний предме
«Захист Вітчизни».-Кам’янець-Подільський:«ПП Мошак», 2004.
5. Ніколаєску І.О. Практичні основи акмеологічного розвитку особистості в умовах освітньо-інформаційного простору: навчально-методичний посібник /І.О.Ніколаєску. –Черкаси: ОІПОПП, 2012р.
6. Деркач А. А. Методологоприкладные основы акмеологических исследований / А. А. Деркач. –М.: Изд-во: РАГС, 1999. –309 с.
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним. На основі психологічних, соціальних і фізичних особливостей учнів підібрано методичний інструментарій, напрацьовані прийоми для формування у учнів компетенції саморозвитку та самоосвіти, розвитку творчого мислення, стимулювання самостійності пізнавальної діяльності на уроках предмету «Захист Вітчизни». Для якісного засвоєння учнями знань, умінь і навичок використовую експрес- контроль, усне опитування, різні види тестів, рішення ситуативних задач з певними видами травм, самостійні роботи, роботи в групах, практичні роботи, написання рефератів, складання проектів, уроки –трененги, робота із таблицями, схемами і блок-схемами при наданні першої допомоги у надзвичайних ситуаціях, складання сінквейнів з теми, використання сучасних технологій та пояснювально-ілюстративного методу. Загальні теоретичні дані подаються у вигляді коротких повідомлень, супро¬воджуються наочним матеріалами.
Результативність:
Впроваджена методика проектних технологій на уроках предмету «Захист Вітчизни». Використовується диференційний підхід, заохочувальні методи та прийоми; поширення за межами шкільного колективу кращого досвіду, створеного у середині колективу. Підвищено рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів. В результаті спостерігається підвищення інтересу у старшокласників до вивчення предмету «захист Вітчизни».
Репрезентація досвіду:
Досвід презентовано на методичному об’єднанні вчителів предмету «Захист Вітчизни». Окремі питання досвіду «Узагальнення і систематизація вивченого. Виконання прийомів першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.» (урок-практикум), сертифікат від 06.04. 2015р., серія ЗВ№01092876. «Здоровим – жити здорово!»(Вікторина-конкурс), сертифікат від 06. 04. 2015р.,серія ОЗ №01092875, «Тимчасова зупинка кровотечі за допомогою притискання артерії і накладання джгута»(урок-тренінг), сертифікат від 06. 04. 2015р., №01092874. Розміщений на порталі « Учительский журнал он-лайн».
Посилання на матеріали: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід
|