Здоров’язберігаючі технології у початковій школі – крок до школи культури здоров’я
Кісєляк Ольга Григорівна
вчитель початкових класів, спеціаліст першої категорії, старший учитель
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №58
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Шапка Віктор Іванович
Адреса школи: 69001, м. Запоріжжя, вул. Поточна, буд. 7, Тел: (0612) 32-79-36
е-mail: : shkola58@gmail.com сайт: school58.zp.sch.in.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Перетворення традиційного навчального закладу на школу культури здоров’я. Створення сприятливого освітнього середовища із забезпеченням санітарно-гігієнічних умов перебування учнів і вихованців у навчальних закладах. Зміцнення розумової та м’язової працездатності. Підтримки спорту та туризму. Утвердження здорового способу життя. Виховання культури здоров’я.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Здоров’я- це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Але досить часто ми( діти - через необізнаність, дорослі - через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок , забуваючи , що втратити здоров’я легко , а повернути – дуже важко, інколи неможливо. Як не прикро, природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову, то Природа відбирає здоров’я і дарує його комусь іншому. Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло. Тому треба прагнути, щоб кожен учень повірив у свої можливості, радів дзвінку на урок, зустрічі з учителем, щоб шкільне життя стало для нього змістом особистого. Тільки за таких умов учень зростатиме духовно і розумово. Збереження і зміцнення здоров’я молодшого покоління- найважливіша функція шкільної освіти. Тому збереження фізичного і психічного здоров’я дитини, сприяння гармонійній особистісній та соціальній адоптації- головна проблема педагогічного колективу школи.
Науково-теоретична база досвіду:
1. Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра (О. Астахова, С. Тихоплав)
2. Хто знав, що ми не можемо змінити світ? ( Т. Кравченко, О. Виноградова)
3. Фізпауза на уроках української мови(М. Кучинський)
4. Година здоров’я (З. Сугак)
5. Серце віддаю дітям (В. Сухомлинський)
6. Психокорекційні ігри в роботі педагога (Л. Туріщева)
7. Уроки в природі (уклад. Л. Токотиленко)
8. У сім’ї росте дитина ( К. Щербакова, Г. Григоренко)
Стисла анотація досвіду:
Досвід направлений на створення сприятливих умов навчання дитини в школі , оптимальну організацію навчального процесу, повноцінний та раціонально організований руховий режим. Отже, поняття « здоров’язберігаючі технології» об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування , збереження та зміцнення здоров’я учнів.Використовуються такі здоров’язберігаючі форми роботи: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, вправи- енергізатори, дихальна гімнастика, пальчикова гімнастика, звукова гімнастика, ігри та ігрова терапія, казки та казко терапія , гімнастика для очей , кольоротерапія, релаксаційні паузи, вправи для зняття напруження,покращення осанки, фітотерапія, аромотерапія, арттехніка,уроки у природі тощо.
Результативність впровадження досвіду:
Впровадження здоров’язберігаючих технологій вчать дітей жити без конфліктів. Навчають укріплювати, зберігати своє і цінити чуже здоров’я. Ці технології прищеплюють дітям принципи здорового способу життя , посилюють мотивацію до навчання. Учителі у тісному взаємозв’язку з учнями , батьками, медичними працівниками, практичними психологами, соціальними педагогами, усіма тими, хто зацікавлений у збереженні і зміцненні здоров’я дітей, спроможні створити здоров’язберігаюче освітнє середовище.
Репрезентація досвіду:
рівень репрезентації: навчальний заклад, районний;
форми репрезентації: виступи на семінарах, майстер-клас для районного ШМО, відкриті уроки
|