Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:50

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Впровадження в практику роботи сучасних освітніх технологій, направлених на розвиток пізнавальних компетентностей молодших школярів
 Впровадження в практику роботи сучасних освітніх технологій, направлених на розвиток пізнавальних компетентностей молодших школярів в умовах нового Держстандарту

Малікова Наталія Анатоліївна,

вчитель початкових класів ЗЗШ №65, спеціаліст I категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65 
Адреса: 69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26. 
Тел.:(061)278-35-91. 
Директор: Чомова Світлана Валеріївна
E-mail: school65@ukr.net
Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду:  навчити дитину самостійно виділяти навчальні завдання, бачити їх за окремими, не схожими одне на одного, завданнями; працювати над  створенням позитивної мотивації навчання молодших школярів; над розвитком активності, допитливості, самостійності, ініціативи, творчого ставлення до справи, до пізнавальної діяльності.
      Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: викладання програмового матеріалу в умовах нового Держстандарту, в основу якого покладено діяльнісний підхід  до навчання. 
      За допомогою сучасних форм і методів роботи формувати соціально-адаптовану особистість. 
    У зв'язку з  цим, автор, як учитель початкових класів,  вважає доцільним переглянути всі традиційні підходи до викладання програмового матеріалу, змінивши їх на сучасні, більш актуальні в сьогоденні. 
      Науково-теоретична база досвіду: за основу взято праці таких науковців, як О. Я. Савченко, Т. М. Байбара, С. О. Скворцова, Г. О. Анісімова, а також видання наступних педагогів: І. Базарницька, О. Митник, Г. Дрегваль.
      Стисла анотація досвіду: досягнення нового освітнього результату, на мою думку, можливе при реалізації нового Державного стандарту, з використанням наступних сучасних педагогічних технологій, яким я надаю перевагу:
      - пізнавальне навчання, так як в його основі лежить визнання індивідуальності, самобутності кожної дитини;
      - системно–діяльнісний підхід, який визначає необхідність подання нового матеріалу через розгортання послідовності навчальних завдань, моделювання досліджуваних процесів, використання різних джерел інформації, в тому числі інформаційного простору Інтернет, передбачає організацію навчального співробітництва різних рівнів (вчитель – учень, учень – учень, учень – група);
       -моделювання – один з найбільш вдалих прийомів для розвитку розумової діяльності молодших школярів. Моделювання сприяє розвитку логічного та абстрактного мислення, готує дитину до сучасного життя, оскільки лежить в основі багатьох комп'ютерних программ;
      - впровадження проектної технології, яка стимулює інтерес школярів до пошуку інформації, розвиток дитини шляхом вирішення проблем і застосування отриманих знань у конкретній діяльності. 
      - використання методики розвиваючого навчання з математики за авторською програмою С. О. Скворцової;
      - здоров'язберігаючі технології, використання яких дозволяє рівномірно під час уроку розподіляти різні види завдань, чергувати розумову діяльність з фізхвилинками, визначати час подачі складного навчального матеріалу, виділяти час на проведення самостійних робіт, нормативно застосовувати ІКТ, що дає позитивні результати у навчанні.
          У практиці своєї роботи я використовую такі інноваційні форми роботи:
      -мозковий штурм;
      - проблемні ситуації;
      - ситуації успіху;
      - ігрові ситуації;
      - метод «відкриттів»;
      - самооцінку і взаємооцінку результатів навчання;
      - використання ІКТ (презентації);
      - рефлексію, як підсумок уроку і, паралельно, аналіз власної роботи на ньому.
Результативність впровадження досвіду: проведена робота дозволяє мені отримувати кращі результати підготовки учнів, сприяє підвищенню розвитку творчих та пізнавальних здібностей дітей: 
      - покращення розумової діяльності;
      - ефективність засвоєння нових знань;
      - здатність робити висновки, аналізувати, оцінювати результати навчальної діяльності;
      - розвиток логічного мислення;
      - створення ситуацій успіху сприяє зміцненню дитячої самовпевненості.
Репрезентація  досвіду: Досвід роботи вчителя початкових класів Малікової Н.А. репрезентовано на рівні навчального закладу та району.
Форми репрезентації: виступ на ШМО вчителів початкових класів ( Протокол № 2 від 27.10.2015 р.) ; участь у роботі районної творчої групи «Наступність у викладанні математики та української мови між початковою та середньою школою», участь у засіданнях педагогічної ради закладу, виступ на педагогічній раді 26.02.2015 року «Використання в практиці своєї роботи інтерактивних методів навчання, виховання та соціально-психологічного розвитку особистості».
      Посилання на матеріал: http://metodskarb65.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (27.01.2016)
Переглядів: 824 | Коментарі: 2 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 2
2 kotiy_natasha   [Матеріал]
Наталья Анатольевна! Ваш опыт очень интересный и содержательный! Желаю успехов и творческого вдохновения! ok hands

1 galyadulova77   [Матеріал]
Вчитель Малікова Н.А.  докладно розкриває тему, яку репрезентує на виставці. Бажаю перемогти у конкурсі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020