Впровадження в практику роботи сучасних освітніх технологій, направлених на розвиток пізнавальних компетентностей молодших школярів
Впровадження в практику роботи сучасних освітніх технологій, направлених на розвиток пізнавальних компетентностей молодших школярів в умовах нового Держстандарту
Малікова Наталія Анатоліївна,
вчитель початкових класів ЗЗШ №65, спеціаліст I категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65 Адреса: 69068, м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 26. Тел.:(061)278-35-91. Директор: Чомова Світлана Валеріївна E-mail:school65@ukr.net. Адреса сайту:http://school65.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: навчити дитину самостійно виділяти навчальні завдання, бачити їх за окремими, не схожими одне на одного, завданнями; працювати над створенням позитивної мотивації навчання молодших школярів; над розвитком активності, допитливості, самостійності, ініціативи, творчого ставлення до справи, до пізнавальної діяльності. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: викладання програмового матеріалу в умовах нового Держстандарту, в основу якого покладено діяльнісний підхід до навчання.
За допомогою сучасних форм і методів роботи формувати соціально-адаптовану особистість.
У зв'язку з цим, автор, як учитель початкових класів, вважає доцільним переглянути всі традиційні підходи до викладання програмового матеріалу, змінивши їх на сучасні, більш актуальні в сьогоденні. Науково-теоретична база досвіду: за основу взято праці таких науковців, як О. Я. Савченко, Т. М. Байбара, С. О. Скворцова, Г. О. Анісімова, а також видання наступних педагогів: І. Базарницька, О. Митник, Г. Дрегваль. Стисла анотація досвіду: досягнення нового освітнього результату, на мою думку, можливе при реалізації нового Державного стандарту, з використанням наступних сучасних педагогічних технологій, яким я надаю перевагу:
- пізнавальне навчання, так як в його основі лежить визнання індивідуальності, самобутності кожної дитини;
- системно–діяльнісний підхід, який визначає необхідність подання нового матеріалу через розгортання послідовності навчальних завдань, моделювання досліджуваних процесів, використання різних джерел інформації, в тому числі інформаційного простору Інтернет, передбачає організацію навчального співробітництва різних рівнів (вчитель – учень, учень – учень, учень – група);
-моделювання – один з найбільш вдалих прийомів для розвитку розумової діяльності молодших школярів. Моделювання сприяє розвитку логічного та абстрактного мислення, готує дитину до сучасного життя, оскільки лежить в основі багатьох комп'ютерних программ;
- впровадження проектної технології, яка стимулює інтерес школярів до пошуку інформації, розвиток дитини шляхом вирішення проблем і застосування отриманих знань у конкретній діяльності.
- використання методики розвиваючого навчання з математики за авторською програмою С. О. Скворцової;
- здоров'язберігаючі технології, використання яких дозволяє рівномірно під час уроку розподіляти різні види завдань, чергувати розумову діяльність з фізхвилинками, визначати час подачі складного навчального матеріалу, виділяти час на проведення самостійних робіт, нормативно застосовувати ІКТ, що дає позитивні результати у навчанні.
У практиці своєї роботи я використовую такі інноваційні форми роботи:
-мозковий штурм;
- проблемні ситуації;
- ситуації успіху;
- ігрові ситуації;
- метод «відкриттів»;
- самооцінку і взаємооцінку результатів навчання;
- використання ІКТ (презентації);
- рефлексію, як підсумок уроку і, паралельно, аналіз власної роботи на ньому. Результативність впровадження досвіду: проведена робота дозволяє мені отримувати кращі результати підготовки учнів, сприяє підвищенню розвитку творчих та пізнавальних здібностей дітей:
- покращення розумової діяльності;
- ефективність засвоєння нових знань;
- здатність робити висновки, аналізувати, оцінювати результати навчальної діяльності;
- розвиток логічного мислення;
- створення ситуацій успіху сприяє зміцненню дитячої самовпевненості. Репрезентація досвіду: Досвід роботи вчителя початкових класів Малікової Н.А. репрезентовано на рівні навчального закладу та району.
Форми репрезентації: виступ на ШМО вчителів початкових класів ( Протокол № 2 від 27.10.2015 р.) ; участь у роботі районної творчої групи «Наступність у викладанні математики та української мови між початковою та середньою школою», участь у засіданнях педагогічної ради закладу, виступ на педагогічній раді 26.02.2015 року «Використання в практиці своєї роботи інтерактивних методів навчання, виховання та соціально-психологічного розвитку особистості». Посилання на матеріал: http://metodskarb65.blogspot.com/p/blog-page.html