Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:07

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Впровадження комунікативно-діяльнісного підходу вивчення орфографії

Впровадження комунікативно-діяльнісного підходу вивчення орфографії

 

Котова Тетяна Михайлівна
вчитель початкових класів, вища  категорія, старший вчитель.

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №100 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Доновський Сергій Миколайович
Тел.:  (061) 224-77-25
e-mail: zsh100zp@gmail.com
Сайт школи: http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/

 

 

          Провідна педагогічна ідея

Комунікативно-діяльнісний підхід до навчання української мови спонукає вчителя розвивати мовлення учнів не лише на спеціально відведених для цього уроках, а й систематично під час засвоєння мовного матеріалу, зокрема орфографії. Згідно з Державним стандартом початкової загальної освіти одним із завдань мовного компоненту нового змісту навчання є «засвоєння мовної системи та формування на цій основі базових правописних умінь і навичок». Завдання комунікативно- діяльнісного підходу - зацікавити учнів у вивченні мови шляхом накопичення і розширення їх знань і досвіду. 


Обґрунтування актуальності  та перспективності досвід

Основна засада компетентно спрямованої освіти полягає в реалізації принципу «навчатись діючи». З впровадженням нового Державного стандарту у початковій школі до предмета «Мова» додалася ще одна роль – забезпечувати реалізацію компетентностей ( учень має здобути не просто знання, вміння й навички, а ґрунтовані на них та на досвіді, цінностях, нахилах компетентності). Не втрачає актуальності проблема формування в учнів молодших класів орфографічної грамотності, оскільки оволодіння нормами писемного мовлення є одним із найважливіших завдань вивчення мови, необхідною складовою мовної освіти школярів і важливим засобом піднесення культури їхнього писемного спілкування.


Науково – теоретична база досвіду

Теорії і практиці навчання орфографії присвятили свої праці такі лінгводидакти, як О. М.Біляєв, М. В.Бардаш, М. С.Вашуленко, Л. М.Симоненкова, Н. Г.Шкуратяна, О. Н.Хорошковська, І. М.Хом’як,Л. Г.Райська, О. Ф.Коломійченко, О. В.Караман, С. Т.Яворська, М. М.Николин та ін. Науковці запропонували різні підходи до виконання орфографічних вправ, а саме: вправи з формування у школярів орфографічних навичок в умовах інтерференційного мовленнєвого середовища (І. М.Хом’як); диференціація вправ залежно від характеру орфограм (Л. Г.Райська); визначення системи орфографічних алгоритмів (М. М.Николин); вправи з формування в учнів орфографічних умінь і навичок під час вивчення фонетики (О. В.Караман); вправи на вивчення окремих частин мови (І. Є.Боднар). 


Стисла анотація досвіду

Автор статті вказує, щовідповідно до вимог Програми  в учнів початкових класів формуються уявлення про мову і мовлення. Ці відомості учні повинні не заучувати, а засвоювати у процесі навчання. Від формування знань і умінь автор  переходить  до реалізації  компетентного підходу на уроках української мови. 


Результативність впровадження досвіду:

Протягом п’яти років  під час застосування знань на практиці попереджаю помилкові дії школярів і перевіряю їх готовність до автоматизації вмінь. У результаті виробляється свідоме ставлення до власних усних і писемних висловлювань, прагнення уникати помилок, свідомо добирати, аналізувати та застосовувати потрібні правила орфографії.

 
Репрезентація досвіду:

Проблема впровадження комунікативно-діяльнісного підходу вивчення орфографії в початковій школі викликає зацікавленість у вчителів початкових класів міста, району та області. У цьому я переконалася на засіданнях кафедри вчителів початкових класів, методичного об’єднання.


http://www.nachalka.com.ua/



Джерело: http://www.nachalka.com.ua/
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (03.01.2016)
Переглядів: 753 | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021