Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 09:39

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Впровадження ігрових технологій навчання як необхідний чинник розвитку творчої обдарованості школярів

 

Тема "Впровадження ігрових технологій навчання як необхідний чинник розвитку творчої обдарованості школярів"

 

Данильченко Олена Миколаївна

учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії

Повна назва школи: Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально –виховний комплекс №106

директор О.А. Іванішина

Адреса школи: м.Запоріжжя, Хортицький район, вул.Рубана, 9.

тел.: (061)2366930

email: zzbnvk106@ukr.net
http: //zzbnvk106.zz.mu

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв’язку. Використання ігрових технологій дає можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності, вчаться співпрацювати, аналізувати, висловлювати власні думки.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність досвіду зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань. Постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів. Формування учня як самостійної, ініціативної, вдумливої особистості буде успішним, якщо вчитель потурбується про це з першого проведеного уроку. Ігрові технології сприяють реалізації  незвичайної форми подачі нового матеріалу, в яких могли б утілитися  активність сучасних дітей, їхня діяльність та прагнення до самостійності. Така організація здобуття знань дає змогу максимально активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на уроках,  удосконалити орієнтування учнів у навколишній дійсності, сформувати первинні суспільно-політичні уявлення, елементи громадських і патріотичних почуттів.

 

Науково-теоретична база досвіду: наукові дослідження  вчених Л.Виготського, Д.Ельконіна, Р.Жуковської, О.Запорожець, Н.Кудикіної, В.Менджерицької, С.Русової, О.Усової. Наполегливо працюють у напрямі цієї проблеми відомі вчителі – новатори Ш.Амонашвілі, М.Гузик, С.Ільїн, В.Краковський, С.Лисенкова,  В.Шаталов та ін..

 

Стисла анотація досвіду

         На своїх уроках я впроваджую ігрові технології, які є одним з найбільш перспективних шляхів удосконалення навчального процесу. Практична значущість досвіду полягає у використанні  різних способів організації ігрової діяльності на уроках, ефективних методів та прийомів навчання, які дають змогу максимально активізувати  школярів, формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення, формувати критичне мислення, виявляти і реалізовувати  індивідуальні можливості. Сутність досвіду полягає в гармонійному поєднанні навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Технологія досвіду містить у собі великий арсенал різнонаправлених форм, методів, прийомів навчальної та ігрової діяльності вчителя та учнів на уроці та в позаурочний час і сприяє рішенню наступних проблем:

  •  підвищення ефективності уроку, як основної одиниці навчально-виховної діяльності;
  • створення на уроках умов для отримання почуття радості і задоволення від навчання та бажання вчитися;
  • особистісна спрямованість навчання і виховання;
  • активізація навчальної діяльності учнів на уроках;
  • розвиток пізнавальних здібностей учнів.

         В своїй роботі я також застосовую  прийоми і методи РТУ з використанням         елементів ТРВЗ, направлені на розвиток інтелектуальних здібностей учнів.

 

Результативність впровадження досвіду

         Працюючи над даною темою щодо впровадження ігрових технологій у навчально-виховний процес виявлено, що  у дітей підвищився інтерес до навчання, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах (Кенгуру , Колосок ); поступово спостерігається  тенденція  зростання успішності, підвищення рівня якості знань . У 2015 році команда учнів класу посіла I місце в районних інтелектуальних змаганнях "Брейн-ринг" з математики, III місце - з української мови. Учні класу у складі районної команди  міського інтелектуального конкурсу "Всезнайка" посіли I місце.

_________________________________________________________

Репрезентація досвіду  

         Досвід репрезентовано та реалізовано на базі Запорізького загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу №106 з метою підвищення якості освіти. Матеріали педагогічного  досвіду були представлені на різноманітних методичних заходах: засіданнях ШМО, районному практично-орієнтованому семінарі "Технологія ТРВЗ як ефективний фактор розвитку творчого потенціалу особистості", на засіданнях шкільної творчої групи "Використання елементів теорії розв'язання винахідницьких завдань". 



Джерело: https://yadi.sk/i/ASQai8s7nssjk
Категорія: Початкова освіта | Додав: piskun528 (28.01.2016) | Автор: Данильченко Олена Миколаївна E W
Переглядів: 1185 | Коментарі: 2 | Теги: обдаровані учні, ігрові технології, початкова школа | Рейтинг: 1.0/70
Всього коментарів: 2
2 маринка  
Цікавий матеріал. Творчих успіхів!

1 Natik  
Бажаю успіху в роботі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024