Використання здоров'язберігаючих технологій на уроках в початковій школі
Макухіна Марина Юріївна, вчитель початкових класів, молодший спеціаліст
Освітній заклад - Запорізька загальноосвітня школа №77 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор – Колотова Тетяна Євгенівна
Адреса - м.Запоріжжя, вул.Памірська, 91, 69081
(0612) 68-60-39; 68-80-41
E-mail: znvk77@bigmir.net
http: http://znvk77.ucoz.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
«Щоб зробити дитину розумною і розважливою,
зробіть її міцною і здоровою»
Ж.-Ж. Руссо
Розробка та впровадження змісту здоров'язберігаючих технологій у дітей молодшого шкільного віку на уроках у початковій школі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Здоров'я дитини, його соціально-психологічна адаптація, нормальний ріст і розвиток багато в чому визначаються середовищем, в якому вона живе. Для дитини від 6 до 17 років цим середовищем є система освіти, так як з перебуванням в установах освіти пов'язані понад 70% часу. У той же час у цей період відбувається найбільш інтенсивний ріст і розвиток, формування здоров'я на все життя, організм дитини найбільш чутливий до екзогенних факторів навколишнього середовища.
Підготовка до здорового способу життя дитини на основі здоров'язберігаючих технологій повинна стати одним з головних напрямів діяльності вчителя, який працює з дітьми початкової школи.
Науково – теоретична база досвіду
Теоретичну базу досвіду складають дослідження провідних вчених В.О.Сухомлинського, А.Макаренка, Дж. Дьюї, О. Комар, О, Савченко, Б. Тевлін.
Психологи і фізіологи, стверджує професор О. Дубогай - вже давно дійшли висновку, що індивідуальні розумові здібності (мислення, сприймання, уявлення) не варто розглядати ізольовано. Без контексту рухового розвитку дитини.
Дослідження О.Міщенка, Б.Шияна доводять, що взаємозв’язки є доброю основою для об’єднання дій усіх шкільних дій на користь фізичного розвитку дитини.
Стисла анотація досвіду
Сучасна школа повинна формувати здорову, всебічно розвинену особистість з високим інтелектом, моральністю та культурою, яка вміє творчо мислити, ініціативно діяти, сприяти соціально- економічному розвитку держави, в якій вона проживає.
Робота з формування здорового способу життя може реалізуватися через : проведення оздоровчих пауз під час уроків, позакласну роботу, роботу з батьками.
На своїх уроках я впроваджую різноманітні форми здоров'язберігаючих технологій: дихальна гімнастика, точковий масаж, самомасаж, пальчикова гімнастика, релаксація, широкий спектр фізкультурних пауз. До складу вправ для фізкультхвилинок включається:
вправи по формуванню постави,
- зміцнення зору,
- зміцнення м'язів рук,
- відпочинок хребта,
- вправи для ніг,
- релаксаційні вправи для міміки обличчя,
- потягування,
- масаж області грудей, обличчя, рук, ніг,
- психогімнастика,
- вправи, спрямовані на вироблення раціонального дихання.
Результативність впровадження досвіду
Робота по формуванню здорового способу життя дає хороші результати: проводяться заняття з навчання дітей бережливому ставленню до власного здоров'я, приносять дітям почуття задоволення, радість. Після занять учні найбільш відповідально ставляться до свого здоров'я та здоров'я оточуючих, стають більш вимогливими і дбайливими один до одного.
Використання здоров'язберігаючих технологій в навчальному процесі початкової школи дозволяє учням більш успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі.
Репрезентація досвіду
Досвід роботи представлено на Обласній педагогічній виставці «Освіта Запорізького краю – 2016 », поширено серед педагогів загальноосвітньої школи на засіданні методичного об’єднання.
Посилання на матеріал: http://tatimarina.blogspot.com
Джерело: http://tatimarina.blogspot.com |