Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 10.10.2024, 09:50

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання виховних можливостей на уроках літературного читання для формування загальнонавчальних компетентностей молодших школярів

Використання виховних можливостей на уроках літературного читання для формування загальнонавчальних компетентностей молодших школярів

 Самохіна Ірина Володимирівна 

 вчитель початкових класів, вища категорія, старший вчитель

 Запорізька загальноосвітня школаⅠ- Ⅲ ступенів № 41 Запорізької міської ради Запорізької  області

 Директор школи: Бобруль Тетяна Олексіївна

 Адреса школи: 69037, м.Запоріжжя, вул.Миру, буд. 6, Тел.. (061) 224-33-90

 Еmail: zschool41@ukr.net

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Використання виховних можливостей на уроках літературного читання, а саме урахування організаційного, інформативного, соціального, психологічного, комунікативного, творчого аспектів, модулює підвищення розумової працездатності,  сприяє  якості  засвоєння навчальної інформації, компенсує дефіцит якісного спілкування, який спостерігається у зв’язку з інтенсифікацією навчального процесу та темпів життя.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Завдання вчителя на уроках літературного читання, полягає у створенні оптимальних умов для формування загальнонавчальних компетентностей молодших школярів, морального розвитку дитини, її взаємозв’язку із соціальним середовищем та сприянню набуття ними соціальних навичок, становленню особистості, розвитку читацької самостійності, яка є передумовою інтелектуального та духовного зростання учня.

Науково-теоретична база досвіду

У змісті початкової освіти читанню належить особлива роль. Цей предмет є багатофункціональним. Метою початкового курсу «Читання» є формування у молодших школярів першооснов читацької культури, емоційно-оцінного ставлення до змісту прочитаного, формування особистості засобами художнього слова. Читання рідною мовою є потужним засобом виховного і розвивального впливу на особистість дитини. Воно прилучає молодших школярів до скарбниці духовності і культури, літературних надбань українського народу і народів світу, сприяє моральному, етичному та естетичному розвитку.

Читацька компетентність молодшого школяра - це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, які дають змогу учневі свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання , сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного.

Стисла анотація досвіду

Курс "Читання" — органічна складова освітньої галузі "Мова і література". Його метою є формування в учнів першооснов самостійної читацької діяльності, розвиток і виховання особистості молодшого школяра засобами художнього слова.

Досягнення цілей курсу передбачає вирішення таких завдань:

— формувати й розвивати мовленнєві уміння й навички, провідною з яких є повноцінна навичка читання;

— розвивати інтерес до читання, ознайомлювати учнів з дитячою літературою в багатоманітності її тематики, жанрово-родових форм;

— формувати повноцінне сприймання, розуміння, відтворення  художнього, художньо-пізнавального тексту, дитячої книжки шляхом засвоєння відповідних навчальних й читацьких умінь;

Одним із основних напрямів національного виховання є розвиток індивідуальних здібностей і вмінь молоді, забезпечення умов її самореалізації, а також розроблення та застосування оригінальних педагогічних технологій, нових підходів, форм і методів навчання, які відповідали б потребам розвитку особистості, сприяли розкриттю талантів, розвитку творчих умінь кожного.

Результативність впровадження досвіду

Практична значущість досвіду полягає в створенні передумов для успішного вирішення проблеми формування літературознавчої,  читацької та особистісно-діяльнісної компетенції учнів початкових класів. Впровадження досвіду сприяє оволодінню учнями активними методами опрацювання літературних творів. Результатом є зростання зацікавленості учнів до читання художньої літератури; оптимізація соціально-особистісного зростання, створення інтелектуально-емоційного комфорту і ситуації успіху;  набуття досвіду встановлення дітьми соціальних контактів  вербальними засобами.

Репрезентація досвіду

Досвід репрезентований на різних методичних заходах: засіданнях   шкільних та районних методичних об’єднань, практико-орієнтованих семінарах, педрадах;  активно використовується в навчально-виховній діяльності в позитивному освітньо-виховному просторі ЗОШ №41. 

Посилання на публікацію: http://zosh41.ucoz.ua/metoda/prezentacija_dosvidu_samokhina_i.v..pdf

Категорія: Початкова освіта | Додав: jenya2016 (21.01.2016)
Переглядів: 1212 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/108
Всього коментарів: 1
1 sherbina1955  
Проблема актуальна. Досвід викладено компетентно і по суті. Підтримуємо  і бажаємо успіхів.
і

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024