Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:35

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти

Використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти

Хмель Наталя Дмитрівна, вчитель початкових класів, «спеціаліст першої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Озеров Олександр Дмитрович

Адреса ЗОШ №23: 69059, м.Запоржжя, вул.Парамонова, 6-а

Телефон:  (061) 769-80-27 (приймальня)

E-mail: school23zp@gmail.com

Адреса сайту: http://znvk23.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у залученні учнів до активної та самостійної діяльності, зацікавленості та до стійкого інтересу до знань через дидактичні ігри

Актуальність досвіду зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань. Постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів.

Науково-теоретичною базою  досвіду є наукові дослідження вчених Л.Виготського, Д.Ельконіна, Р.Жуковської, О.Запорожець. Наполегливо працюють у напрямі цієї проблеми відомі вчителі-новатори Ш. Амонашвілі, С.Ільїн, В. Краковський, С. Лисенкова, В. Шаталов, В. Сухомлинський, А. Макаренко та ін.

Стисла анотація досвіду Гра як активна форма пізнання навколишньої дійсності, дає можливість прищепити учням інтерес до навчання. Через гру відбувається практичне, дієве засвоєння знань. Я впевнена, що в початкових класах тільки гра дає змогу легко привернути увагу і тривалий час підтримувати в учнів інтерес до важливих і складних предметів, властивостей і явищ, на яких у звичайних умовах зосередити увагу всіх учнів не завжди вдається. Гра допомагає розвивати творчу уяву та творчі здібності дитини.

Формування учня самостійною, ініціативною, вдумливою особистістю, буде успішним, якщо вчитель потурбується про це з першого проведеного уроку. Одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають дидактичні  ігри.

Дидактична гра - незамінний атрибут навчально-виховного процесу в початковій школі. Досвід роботи доводить значне підвищення ефективності роботи на уроці та у позакласній діяльності саме завдяки грі. Методична скарбничка кожного учителя багата різноманітними дидактичними іграми. Тож ознайомлюю вас із напрацюваннями з проведення дидактичних ігор на уроках навчання грамоти.

На сучасному етапі розвитку суспільства перед школою стоїть завдання виховати особистість, яка мислить самостійно, творчо, з активною життєвою позицією, чітким науковим світоглядом. Роль початкової школи у вирішенні цих питань є визначальною.

Саме тому є актуальним питання використання ігрової діяльності у навчально-виховному процесі початкової школи, адже вона сприяє розвиткові розумових здібностей учнів, підвищенню якості знань, формуванню активності, самостійності, пізнавального інтересу, волі, характеру.

На уроках читання я застосовую такі  ігри, як  «Впіймай звук», «Падають шишки». На мою думку дуже корисними є спеціальні ігри на розвиток пам’яті, вироблення стійкої уваги: «Засічка – кидок» (при слові «кидок» всі починають читати на максимальній швидкості, «засічка» - читання зупиняється), «Відгадай» (вибіркове читання), «Хвиля» (починають читати у довільному темпі вголос, поступово збільшують силу голосу, доходять до вершини і починають зменшувати).

Результавність впровадження Кожна гра вчить дитину оцінювати свої здібності, підштовхує її шукати й знаходити різні шляхи самореалізації, розвивати найкращі людські якості.

Спонукати, а не керувати, заохотити, допомогти визначити напрям освіти – це мій девіз.

Репрезентація досвіду навчальний заклад, ШМО вчителів початкових класів.

Посилання на матеріал   http://znvk23.zp.ua

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 1145 | Рейтинг: 1.0/67
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020