Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:49

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Удосконалення навичок читання молодших школярів шляхом використання зорових диктантів

Удосконалення навичок читання молодших школярів шляхом використання  зорових диктантів

Кудрявцева Наталія Миколаївна, вчитель вищої категорії, старший учитель

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: Полягає в розробці  та використанні методичного інструментарію для розвитку  в учнів читацької компетентності та формування умінь українського  усного і писемного  мовлення в умовах двомовності, виховання національних  цінностей та зацікавлення учнів до вивчення української мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В державних документах зазначено, що загальна середня освіта має забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального розвитку учнів, виховання громадянина-патріота, і в стратегічному плані закласти базис для формування демократичного суспільства, яке визнає освіченість, вихованість, культуру найвищою цінністю, незамінними   чинниками стабільного прискореного росту і розвитку України. Країні потрібні кваліфіковані спеціалісти з високими моральними та культурними цінностями.

Саме початкова школа стає основою подальшого становлення особистості дитини, її інтелектуального, соціального розвитку. Пріоритетним у початкових класах є виховні і розвивальні функції.

У молодших школярів формується розгорнута навчальна діяльність (уміння вчитися) шляхом оволодівання організаційними, логікомовленнєвими, пізнавальним і контрольно-оцінними уміннями, особистий досвід культури поведінки в соціальному та природному оточенні, співпраці у різних видах діяльності.

Науково-теоретична база досвіду: Для реалізації  ідеї використано  методику проведення зорових диктантів, розроблених професором  Федоренком І.Т,  сутність якої полягє в прискоренні сприймання інформації,  дає  змогу глибше  розуміти  її зміст, визначати  головне, суттєве. Одним  із завдань уроків читання чинної програми для початкових класів, побудованої відповідно до Державного стандарту початкової загальноосвітньої школи, є формування в учнів навичок  читання,  яка є засобом вивчення практично всіх навчальних предметів, забезпечують подальше засвоєння систематичних курсів у наступних ланках. В основі освітніх результатів цього етапу школи є оволодіння повноцінною навичкою читання.

Над цією проблемою працювало багато науковців, методистів, вчителів-практиків, зокрема: І.Т.Федоренко, І.Г.Пальченко, В.Н.Зайцев, Л.А.Свінкова  та   Г.Я.Бабенко, Т.І.Гудзик, В.Б.Едігей, Н.П.Трофимович, Г.Л.Сорку, В.О.Науменко, Л.Л.Тимофієва, А.М.Кушнір, О.В.Джежелей, А.А.Ємець, О.М.Коваленко.

Стисла анотація досвіду: Навчити дитину по-справжньому    читати непросто. Необхідно створити  сприятливі умови,  забезпечити   кваліфіковане керівництво навчанням, основою якого є знання особливостей процесу читання, володіння ефективними методами і прийомами. Для ефективності досягнення бажаного результату зорові диктанти проводяться  систематично на кожному уроці читання чи мови. Більшість речень взяті з творів відомих українських письменників: Т. Шевченка,  Г. Тютюнника,  А. Головка,  М. Стельмаха,  М. Рильського, Л. Костенко та ін.  Це дає змогу прищеплювати любов та інтерес до слова, до української мови. Запропоновані речення можна використовувати не лише для репродуктивного відтворення, а й для розвитку творчості учнів. Свідоме читання забезпечує уміння читати з ясним розумінням змісту тексту, описаних подій, зв’язку між ними й уміння оцінити вчинки дійових осіб. Усе це грунт на відповідне сприймання учнями лексичного значення всіх слів, що завдяки граматичній пов’язаності формують думку, виражену реченням. Свідомим визначається читання, якщо учень спроможний не тільки переказати, а й висловити своє ставлення до прочитаного

Результативність впровадження досвіду: Апробація розроблених вправ  та диктантів показала, що рівень розвитку навички читання  в учнів  змінився: результати стали не тільки кращими, а ще й у більшості учнів перевищили норму, зазначену програмою. В учнів збільшився обсяг слухового і зорового сприйняття, увага стала стійкою, виробилась навичка антиципації, наладилась ритмічність дихання, поповнився словниковий запас, збільшився інтерес до читацької діяльності.

Репрезентація досвіду:

  • На засіданнях ШМО, РМЦ вчителів початкових класів;
  • На засіданнях методичної ради навчального закладу;
  • На засіданнях Міської шкорли управлінськорї компетентності;
  • Під час проведення практики слухачів ЗОІППО.

Посилання на матеріал    http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 931 | Коментарі: 1 | Теги: орфографічна пильність, швидкістьчитання, практичність, словниковий запас, оперативна пам'ять, щоден, новітні технології, стійка увага, удосконалення | Рейтинг: 1.0/42
Всього коментарів: 1
1 elenka   [Матеріал]
Питання техніки читання учнів завжди були, є і будуть актуальними. Особливо, коли видно результат.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020