Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:58

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Стимулювання креативності учнів засобами інформаційно - комунікаційних технологій в навчально - виховному процесі в початкових класах.

Стимулювання креативності учнів засобами інформаційно - комунікаційних технологій в навчально - виховному процесі в початкових класах.     

           Тимощенко Марина Валентинівна,

           вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель – методист

           Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 51

           Запорізької міської ради Запорізької області,

           директор Балдук Оксана Григорівна,

           м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53,

          e-mail: school51_zap@ukr.net

                                                           адреса сайту: http:// school51zp.ucoz.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Бурхливий розвиток нових інформаційних технологій протягом останніх років наклали певний відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій у телебаченні, поширення ігрових приставок, електронних іграшок і комп’ютерів суттєво впливають на виховання дитини та її сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності – гри, змінюються улюблені герої та захоплення дитини.

Починаючи навчатися в школі, вона може відчути певний дискомфорт, а застарілі методичні прийоми призводять до істотного зниження мотивації навчання школярів. Це змушує шукати нові засоби і методи навчання. Застосування мультимедіа - технологій один із перспективних напрямів у інформатизації навчального процесу. Вони інтегрують у собі потужні розподілені освітні ресурси, що здатні забезпечити середовище для формування і розвитку ключових компетентностей, до яких належать інформаційна та комунікативна.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність теми полягає в необхідності пропедевтики використання комп’ютера в початковій школі. Щоб учень, який прийде до старшої школи, був уже на певному рівні ознайомлений із комп’ютерною технікою та завданнями, які вона виконує. Сьогодні не можна вважати викладання дисциплін якісними, якщо вчитель не використовує у своїй роботі з учнями комп’ютерні технології та Інтернет.

Метою використання ІКТ є забезпечення учнів навчальною інформацією, спрямування їхньої діяльності в потрібне русло, врахування індивідуальних особливостей і нахилів. ІКТ дозволяє істотно змінити способи керування навчальною діяльністю, залучаючи учнів до активної роботи класу.

Від того, як сьогодні у молодших школярів сформуються навчально–пізнавальні, інформативні, комунікативні компетенції тощо, залежить їхня здатність у майбутньому стати успішними в сучасному інформаційному суспільстві.

Науково-теоретична база досвіду:

  • Закон України «Про освіту» (від 20 вересня 2003 р.);
  • Закон України «Про загальну середню освіту» (від 13 травня 1999 р.);
  • Ковальова В.І. Творча майстерня. Становлення та розвиток творчої особистості молодшого школяра. Харків. Видавнича група «Основа», 2010.
  • Лупінович С.М. Навчаємося залюбки! Формування мотивації до навчання в -учнів молодших класів. Харків. Видавнича група «Основа», 2009
  • Махмутов М.И., Современный урок. - М.:Педагогіка, 1981. - с.192.
  • Національна доктрина розвитку освіти (затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 р. № 347/2002);
  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами 1 – 4 класів (2015р.);
  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад (затверджений постановою Кабінету Міністрів України);

Стисла анотація досвіду: У новій освітній парадигмі акцентується увага на демократизації стосунків «учитель - учень» та активному залученні батьків до співпраці із загальноосвітнім навчальним закладом. Відкрилися можливості: припинити наздоганяти своїх учнів, а почати вести їх за собою; розширити простір пошуку інформації і швидко знаходити якісну; позбавитися певних паперів; мотивації учнів та цікавих уроків; стати сучасним вчителем та долучитися до новітніх технологій; налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів; сприйняття ПК дітьми як універсального інструменту для роботи в будь – якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри; обмінюватися з колегами досвідом роботи; зростання продуктивності уроку; встановлення міжпредметних зв’язків.

Одним із головних завдань є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів. Особливо цікавою є робота під час опанування програми «Природознавство», «Я у світі», «Літературне читання», «Образотворче мистецтво», «Трудове навчання». Навчально – пізнавальний процес ґрунтується на компетентнісно орієнтованих завданнях із використанням сучасних освітніх технологій (розвиток критичного мислення і креативності, проблемний підхід, проектні технології). У навчальних цілях використовується місцевий природознавчий та краєзнавчий матеріал. Кожен урок є сукупністю малюнків, фізхвилинок, відео фрагментів, текстових пояснень, звукового супроводу, зразкового виконання музичних творів, виконання пісень у режимі караоке, тестових завдань, презентацій, вікторин, кросвордів, ребусів, головоломок, використання електронних навчальних посібників, підручників, Інтернет – ресурсів.

Результативність впровадження досвіду: Створення та використання презентацій та відеороликів самими учнями разом з батьками та вчителем дає максимальний ефект. Життєвий досвід дітей ще досі незначний і тому малюнки, фото, аудіо записи, відео, які можна демонструвати, створюють на уроках особливу атмосферу та настрій. Організовується практична діяльність учнів, пов’язана з охороною та збереженням природних багатств. Ефективність таких уроків допомагають вирішувати дидактичні завдання:

  • сформулювати мотивацію до навчання взагалі;
  • засвоїти базові знання з предмета;
  • сформувати навички самоконтролю.

Дану технологію можна розглядати як пояснювально – ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння інформації на основі сполучення навчального матеріалу з його зоровим сприйняттям «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути». Етап мотивації збільшується і несе пізнавальне навантаження. ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить цікавішим і ефективним. Це необхідна умова успішного навчання, оскільки без інтересу до здобуття знань, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учнів.

Дітьми створені презентації і відеоролики, знайдені відео з Інтернет ресурсу на теми: «Зустріч з книгою – це свято!», «Бібліотека», «Моя улюблена книжка», «Мій улюблений журнал», «Письменники Запорізького краю», «Вода», «Світовий океан», «Корисні копалини», «Корисні копалини Запорізького краю», «Рослинні символи України», «Первоцвіти», «Сім'я», «Родовідне дерево» тощо.

Репрезентація досвіду:

  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО вчителів початкових класів ЗЗОШ №51.
  • виступ на педагогічній раді Запорізької ЗОШ №51;
  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО 2 – 3 класи.

 



Джерело: http://school51zp.ucoz.ua/index/ppd_vchitelja_timoshhenko_m_v/0-112
Категорія: Початкова освіта | Додав: ptichechka87 (25.01.2016)
Переглядів: 1069 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 1.0/97
Всього коментарів: 5
5 elena_svisenko  
Дуже гарно розкриті питання розвитку критичного мислення і креативності, проблемний підхід, проектні технології. Бажаю успіхів в подальшій роботі.
 Свисенко О.В.

4 Людмила8483  
Результативність роботи вчителя доводять високі показники успішності учнів!

3 Ольга8608  
Видно не тільки професіоналізм, креативність, наполегливість, захоплення своєю працею, а й велику любов до дітей, бажання розкрити індивідуальність кожного.  Марина Валентинівна своєю роботою об,єднує два важливих інститути сім,ю і школу.

2 irusyk  
Ти - наченездоланність,Крізь все просієшіскру доброти,Щоб засвітить усерденьку дитячімВогонь священнийрозуму й краси.

1 ptichechka87  
Супер! Молодчинка! Нехай за Вашу роботу Вас Бог обдарує своїми щедротами!!! Дай Бог здоров'я таким вчителям, які самі так завзято працюють!  :respect:

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024