Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 17:58

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток творчих здібностей учнів

Розвиток творчих здібностей учнів
Єременко Юлія Сергіївна, вчитель початкових класів, спеціаліст

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №90 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Волик Л.О.
Адреса школи м.Запоріжжя, вул. Чумаченка 13-Б
тел.: 769-80-39 
email: school90zp@gmail.com  
http: http://school90zp.esy.es

 

Провідна педагогічна ідея досвіду Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови розвитку творчих здібностей молодших школярів. Щоб розвинути творчі здібності дітей, необхідно озброїти їх прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями і здібностями знайде себе і само реалізується.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Основні напрямки освіти в Україні вимагають створення школи, яка  має  на  меті  розвиток  гармонійно  цілісної  особистості, де  у  центрі  уваги – учень  з  його  обдарованістю, здібностями, потенційними  можливостями. Початкова ланка не може залишатись осторонь, оскільки саме в ній  розвиваються  творчий  потенціал  дитини, її  нахили  і  обдарування,   естетичні смаки.

Мета сучасної початкової школи – не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. З огляду на це велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. Сучасне життя висуває нові пріоритети. На перший план виходить особистісний розвиток, усе ширше впроваджуються елементи особистісно-зорієнтованого навчання. Саме в умовах особистісно-зорієнтованого навчання відбувається становлення таких важливих якостей особистості, як рефлективність, спонтанність, критичність мислення, вміння працювати з інформацією, спілкуватись та нести відповідальність за наслідки власних дій.

Розвиток творчих здібностей – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, розвиток психічних процесів. Розвиток творчих, інтелектуальних, пізнавальних здібностей включає і розвиток мислення – вміння узагальнювати, перетворювати знання в гнучкі системи, творчо аналізувати ситуацію.

Науково-теоретична база досвіду Питанням розвитку творчих здібностей молодших школярів присвячували свої роботи Ш. О. Амонашвілі, О.О. Борисова, Д.М. Джола, Б.Б. Нікітін, В.О. Сухомлинський, В.Ф. Шаталов (основні умови формування творчих здібностей);  Л. Г. Дмитрієва, І. М. Таран; В. Є. Борилкевич, А.С.Дорошенко (особливості розвитку молодших школярів під час різних видів діяльності); Л. Л. Джикія, Д.М. Джола, А.Б. Щербо та ін. (специфіка впливу різних засобів естетичного виховання на розвиток творчої активності молодших школярів). Основна ідея дослідження полягає в можливості педагогічного впливу на розвиток молодших школярів та в залежності рівня цього розвитку від обраних педагогом форм і методів навчання і виховання.

Стисла анотація досвіду  Метою  роботи є розкриття прийомів, форм, методів за яких дитина буде мислити, матиме бажання творчо підходити до розв’язання різних завдань, які перед нею ставить школа, а потім життя. Адже творчість - процес діяльності людини, унаслідок чого з’являються матеріальні та духовні цінності. Тому роботу з дітьми треба організувати так, щоб переважав фактор пошуку, а це стимулює розвиток здібностей кожної дитини.

Свої уроки будую так, щоб вони захоплювали учнів, були радісними, пробуджували в них інтерес до життя. «Подумай, доведи, порівняй, відгадай, зроби висновок» -  так налаштовую учнів, прагнучи розвинути їхній інтерес до світу, їхню фантазію, думку. Учням подобаються ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів. Можливість виявляти ініціативу та самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості.

Особливу увагу звертаю на такі моменти:

  1. Організовую спостереження..
  2. Стимулюю творчу уяву.
  3. Розвиваю потребу творчості.
  4. Підтримую позитивні емоції.
  5. Виховую вольові риси характеру: самостійність, сміливість, наполегливість, цілеспрямованість, рішучість.
  6. Добираю завдання так, щоб будь–який вид діяльності містив елемент творчості. Для того, щоб здатність до творчого мислення не залишалася лише в пасивному стані, щоб отримати певні результати, потрібен постійний стимул, двигун, котрий буде активізувати творчість. Таким двигуном є для моїх учнів змагання, , конкурси.

Результативність впровадження досвіду Працюючи над даною методичною проблемою, я постійно спостерігала за рівнем розвитку в моїх учнів творчих здібностей. Для цього проводила зі своїми учнями бесіди, залучала їх до різних конкурсів, вивчала продукти творчої діяльності школярів тощо. В результаті я з’ясувала, що в моїх учнів підвищився рівень знань, збільшилась кількість школярів, які охоче беруть участь в конкурсах, у міжособистісних стосунках серед членів класного колективу я також спостерігаю збільшення гуманних, позитивних вчинків.

Репрезентація досвіду  Досвід було представлено на засідання шкільного методичного об’єднання  вчителів початкових класів.

Посилання на матеріал http://school90zp.esy.es/pedagogichna-vistavka-2016/110-eremenko-yu-s

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (21.01.2016)
Переглядів: 908 | Рейтинг: 1.0/66
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024