Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 01:03

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток пам'яті та образного мислення дітей методами ейдетики

 ПРОГРАМА

внутрішкільного

підвищення кваліфікації для вчителів початкової та середньої ланки загальноосвітніх шкіл

«Розвиток пам'яті та образного мислення дітей методами ейдетики»

 

П.І.Б.  : Іваницька Тетяна Вікторівна,

Посада: директор ЗЗОШ № 91,

Категорія, звання: «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»

Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів № 91 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Іваницька Тетяна Вікторівна,

вул. Лахтінська, 6-а, м. Запоріжжя, 69076,

тел./факс: (061) 286-91- 30,

 Е-mail: scool91@i.ua

 

 

 

13

             

П.І.Б.  : Драгонер Олена Вікторівна

Посада: учитель початкових класів

Категорія, звання: «спеціаліст І категорії», «старший     учитель»

Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів № 91 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Іваницька Тетяна Вікторівна,

вул. Лахтінська, 6-а, м. Запоріжжя, 69076,

тел./факс: (061) 286-91- 30,

Е-mail: scool91@i.ua

  

 

 

 

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Основною метою викладання курсу є підвищення рівня професійної компетентності вчителів в системі ейдетики, здатних використовувати методи і прийоми ейдетики для підвищення власних здібностей до запам'ятовування інформації, а також поліпшення успішності дітей та мотивацію їх до навчання.  Інноваційний підхід  до змісту традиційних  предметів, при якому переструктурується навчальний матеріал з урахуванням знання вчителями основ ейдетики, дозволяє суттєво підвищити ефективність засвоєння базових предметів дітьми.

 

 

 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальність Програми визначається тим, що вона повністю відповідає  завданням,  які ставляться перед педагогами: готувати морально орієнтовану, високоосвічену молодь, здатну вирішувати складні проблеми розвитку нашої країни.

         Новизна Програми полягає в тому, що вона має комплексні властивості: крім вивчення безпосередніх методів і прийомів швидкого запам’ятовування інформаціі.  Програма володіє універсальністю, навчатися за нею можуть не тільки вчителі початкових і середніх класів, а й  педагоги, що працюють в старшій ланці та вчителі-логопеди.

Важлива особливість програми полягає в тому, що навчання побудоване на численних прикладах і тренінгах.

Науково-теоретична база

При розробці змісту програми  враховані матеріали методичних і наукових  праць, педагогічний досвід таких викладачів, як : Антощук Є.В., Матюгін  , Драгонер О.В., Клочкова О. К.

Стисла анотація досвіду

У ХХІ ст. потік інформації настільки великий, що переробити її може тільки людина, яка володіє екстраординарними здібностями. Більшість методик занять з дітьми в основному спираються на логічне мислення  та  механічну пам'ять. Адже у молодших класах  необхідно запам’ятати таблицю множення, правило, вивчити вірш. У середніх і старших класах до цього додаються  дати, формули, теореми, закони  та  й інший великий обсяг інформації, яку необхідно запам’ятати і в потрібний момент відтворити. Та  вже не дивно, що учні дуже часто не можуть запам'ятати необхідну інформацію, відчувають труднощі в заучуванні віршів, переказів, розповідей, повторення рухів та ін., що призводить до неуспішності і зниження підвищенню мотивації до навчання. Виникає  природне  питання:  як запам’ятати? З чим і стикаються на практиці педагоги.

Основною причиною цих проблем є нерозвиненість каналів сприйняття  інформації та взаємодії між ними, а як наслідок і погана спроможність запам'ятовувати інформацію. На допомогу  вчителю приходить наука ЕЙДЕТИКА.

Методика ейдетики - пам'ять без меж на основі  образного  сприйняття   дійсності   і  образного  мислення.  Здатність відтворювати яскравий зоровий образ через тривалий час після його впливу на органи почуттів –ейдетизм –вроджений дар людини і вищих тварин. Ейдетичними здібностями володіли  вчені, художники, письменники (К. Ціолковський, В. Айвазовський, А. Толстой, К. Федін та багато інших). Важко уявити собі талановитого художника, нездатного по пам'яті відтворити на полотні аж до дрібних деталей те, що лише одного разу побачене, справило на нього враження. Це властивість нашого мозку можна і потрібно розвивати, оскільки воно продовжує чуттєві  переживання, підвищує яскравість світовідчуття, підсилює усвідомлення самоцінності буття. 

У той же час ейдетизм, який забезпечується роботою правої півкулі головного мозку, що дозволяє здійснити "прив'язку" до запам'ятовування образів інформаційних блоків, оброблюваних лівою півкулею, і тим самим

забезпечує запам'ятовування вербальних і числових даних. У свою чергу, розвиток асоціативних зв'язків між півкулями мозку сприяє виправленню "лівопівкульного перекосу", що виникає у дітей як наслідок навчання читанню і рахунку, розвитку мовлення, вивченню десятків граматичних,

математичних та інших правил.

Використання педагогами у своїй практиці методів і прийомів ейдетики дозволить істотно підвищити власні здібності до запам'ятовування інформації, а також поліпшити успішність дітей та мотивацію їх до навчання.

В результаті знання методів і прийомів ейдетики дозволять забезпечити формуванню ряду важливих і затребуваних здібностей і якостей особистості,

таких, як:

  1. оволодіння навичками образного сприйняття і запам’ятовування;
  2. опановування складної  інформації, і вчасного її пригадування;
  3. використовування різного роду асоціацій, виконання творчих завдань;
  4. позитивного ставлення до навчання і до школи в цілому ;
  5. практичного застосування методик в різних сферах життя.

       Програма «Розвиток пам'яті та образного мислення дітей методами ейдетики» включає

такі основні блоки:

  • методи развитку творчої уяви
  • розвиток образно-асоціативного мислення
  • методи запам'ятовування інформації –методи ейдетики
  • психологічні особливості дітей молодшого та середнього шкільного

віку

  • питання педагогічної майстерності.

 

Результативність впровадження досвіду

    СЛУХАЧ МОЖЕ ЗНАТИ

  1. Методи стимулювання керованої творчої уяви
  2. Ігри та вправи на розвиток образно-асоціативного мислення дітей
  3. Індивідуальні відмінності дітей
  4. Відмінності в підходах до навчання дітей з переважно лівою і правою півкулями головного мозку
  5. Види методів запам'ятовування інформації
  6. Основні методи, прийоми та ігри з ейдетики
  7. Методику побудови уроків з використанням методів ейдетики
  8. Способи використання методів ейдетики в навчальному процесі

СЛУХАЧ МОЖЕ ВМІТИ

  • Володіти 4-5 методами розвитку  творчої уяви
  • Долати типові психологічні бар'єри
  • Вбудовувати методи розвитку  творчої уяви

     в навчальний процес

  • Вміти коректувати наявні та створювати нові ігри та вправи з розвитку образно-асоціативного мислення відповідно до віковими особливостями дітей
  • Визначати провідну півкулю головного мозку дитини.
  • Використовувати індивідуальний підхід при роботі з дітьми згідно з нейрофізіологічними особливостями дітей
  • Самостійно підбирати завдання і вправи для розвитку конкретних каналів сприйняття інформації та взаємодії між ними
  • Володіти 5-8 методами ейдетики та вміти використовувати їх на практиці
  • Будувати уроки з ейдетики з урахуванням вікових особливостей дітей
  • Використовувати  методи ейдетики в навчальному процесі (інтегрувати).

 

 

Репрезентація досвіду:

Навчальний заклад, обласний семінар для курсантів ЗОІППО



Джерело: http://school91.inf.ua/metodichnij-kabinet/pedagogichnij-dosvid
Категорія: Початкова освіта | Додав: ovsianik (16.01.2016) | Автор: Іваницька ТВ Драгонер ОВ E W
Переглядів: 1219 | Коментарі: 15 | Теги: досвід, ПРОГРАМА. Розвиток пам'яті | Рейтинг: 1.0/101
Всього коментарів: 151 2 »
15 milochkakopilochka1  
Чудовий досвід!!! Усім "на замітку"!

14 bobyrelena  
Представлена програма дуже цікава вона дозволить вчителям познайомитися з цими методиками і ефективно застосовувати в своїй роботі.

13 oksankamach  
Метод эйдетики строится на принципе образных ассоциаций, благодаря которым ребёнок может быстрее, качественнее
запоминать материал, сохранить его и  легко  воспроизвести.

12 vorobyovasv71  
Дана програма дійсно актуальна у наш інформаційний час. Педагоги знають, як важко навчити того, хто не бажає вчитися. На допомогу прийде ЕЙДЕТИКА. Допоможе учням отримувати знання із задоволенням.

11 businka090711  
Робота відмінна!!! Цікавий комплексний підхід,дасть змогу ще більш глибоко підвищити та розширити здібності наших учнів!

10 подружка  
Тема дуже актуальна, тому що в наш час дитина повинна запам'ятовувати дуже багато iнформацii, i метод ейдетики даe можливicть розвивати дитячу увагу i пам'ять.

9 selina3324  
Ейдетика у школі – це унікальний напрямок вчення,а також новий підхід до освітніх і виховних технологій, який допоможе кожному
учневі із задоволенням здобувати знання в будь - якому віці.

8 Amy  
Дуже вдало підібрана тема, виходячи із сучасного розвитку суспільства. Корисна та змістовна інформація!

7 valeriyap22  
Програмасприятиме гармонійному  розвитку кожного учня та глибокому вивченню ним всіхшкільних предметів.

6 voitenko_yuliya  
У наш час дійсно актуально готуватиморально орієнтовану, високоосвічену молодь, здатну вирішувати складні проблеми
розвитку нашої країни.Дуже важливо ,щозапропонована Програма володіє універсальністю, навчатися за нею можуть не
тільки вчителі початкових і середніх класів, а й  педагоги, що працюють в старшій ланці та вчителі-логопеди.

1-10 11-15
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024