Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:57

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток мовленнєвої діяльності учнів через особистісно зорієнтований урок читання

Розвиток мовленнєвої діяльності учнів через особистісно зорієнтований урок читання як засіб максимальної оптимізації навчального процесу

 

Оглобліна Ірина Вікторівна, 
вчитель початкових класів, спеціаліст І категорії  
Запорізька загальноосвітня школа  І–ІІІ ступенів №30 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор: Чумаченко О.В.,
адреса: вул. Леонова 4,  м. Зaпopiжжя 69006,
тел.: (061)236-87-71, E-

mail: nvk_30@mail.ru ,
адреса сайту: http://nvk30.ucoz.ru/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:
 Сприяти активізації  мовленнєвої діяльності молодших школярів на уроках літературного читання у початковій школі відповідно до психолого-педагогічних та методичних вимог, що  призведе до уточнення, збагачення і активізації словникового запасу молодших школярів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Актуальність та перспективність досвіду полягає у реалізації  теоретичних положень щодо формувань комунікативних (мовленнєвих) умінь на уроках літературного читання.
Комунікативний  підхід  до  вивчення  читання  найбільш  оптимально 
сприяє  формуванню мовної особистості, а відтак і конструюванню змісту неперервної мовної освіти. Комунікативний розвиток був і залишається важливою  умовою успішного навчання  учнів.  Мовленнєвий розвиток забезпечує основу подальшого навчання і виховання молоді, зумовлює професійну  діяльність дорослої людини.
    Все   це  диктує  потребу  впровадження  в процес навчання роботу над розвитком зв’язного мовлення на уроках літературного читання, роботу над  збагаченням словника,  над чіткістю й виразністю усного мовлення.

Науково-теоретична база досвіду:
1. Варзацька Л.О. Активізація мовленнєвої діяльності учнів // Поч. школа. - 1991. - №2. - С. 28-31.
2. Малярук А.Я. Дидактичний матеріал для виправлення мовних недоліків. - К.: Ірпінь, 1997. - 408 с.
3. Зимульдинова А.С. Розвиток мовлення шестирічних першокласників // Навчання і виховання шестирічних першокласників / Упор. К.С. Прищепа. - К.: Рад. школа, 1990. - С 102-112.
4. Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах. - К.: Магістр. - 1997.-255 с.
5. Вашуленко М.С, Скрипченко Н.Ф. Робота з дитячою книжкою. - К.: Рад. школа, 1982.-240 с.

Стисла анотація досвіду:
       Писемне мовлення формується лише на базі усного, а не навпаки. Якщо дитина не навчилась складати усні твори, то вона і надалі не зможе задовільно писати творчі роботи. Діти ж, навчені вільно висловлюватись, логічно будувати усні розповіді, порівняно легко навчаться робити це і письмово. Мета кожного вчителя - зробити мовлення дітей змістовним, правильним, чітким, виразним, багатим. Тому вчителям особливу увагу слід приділяти розвитку усного мовлення на уроках читання. Мовленнєвий розвиток учня ─ це  дуже важлива умова його успішного навчання.

Результативність впровадження досвіду:
•    Підвищення мотивації учнів до навчання.
•    Створення атмосфери співпраці  і відкритого діалогу на уроці.
•    Формування в учнів мовленнєвих умінь  і навичок у процесі комунікативної  діяльності (відповіді на запитання; репродуктивний, вибірковий, стислий і творчий переказ і т.ін.)
•    Активізація мовленнєвих  та розумових здібностей школярів, уміння правильно говорити, логічно і чітко формулювати свої думки.
•    Уміння вживати слова у властивому для них значенні, користуватися виражальними засобами мови залежно від  ситуації  і  мети висловлювання.
•    Формування в учнів умінь сприймати, відтворювати й  будувати зв’язні висловлювання  в межах доступних для них тем і типів (розповідей, описів, міркувань тощо).
•    Формування активного читача.
•    Розширення активного словникового запасу школярів.
•    Формування спілкування учнів з ровесниками, вчителями, для обміну думок, впливу на співрозмовника.

Репрезентація досвіду: 
1.Засідання  ШМО гуманітарних дисциплін ЗОШ №30 (квітень  2011р.)
2.Засідання  ШМО вчителів початкових класів ЗОШ №30  ( 18.03.2013р.)

Посилання на матеріал: http://nvk30.ucoz.ru/load/

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (03.01.2016) | Автор: ланн
Переглядів: 737 | Теги: мовленнєвий розвиток учня., збагачення і активізація словниково, ровиток зв’язного мовлення, мовлення | Рейтинг: 1.0/36
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021