Розвиток комунікативних умінь і навичок у початковій школі
Мазаєва Ольга Миколаївна,
учитель початкових класів, спеціаліст першої категорії.
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №59 з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Чумаченко Андрій Іванович
Адреса школи: м. Запоріжжя, в. Кремлівська,10
тел.: (061)224-77-23, (061)224-77-36
еmail: school_59.zp@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Обираючи тему для опрацювання, я зацікавилася розвитком комунікативних умінь і навичок в початковій школі недаремно, бо вважаю, що важливо виховати комунікабельного учня. Сучасний світ висуває високі вимоги до діяльності людини, адже конкурентноспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість. Отже, наданий досвід роботи висвітлює важливе питання розвитку комунікативних умінь і навичок.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Проблема комунікативного аспекту у навчанні не нова. Вона тісно пов’язана з практичною спрямованістю, на яку орієнтується Концепція освіти. Актуальність даної проблеми полягає в тому, що одним із найважливіших завдань удосконалення якості української освіти є формування особистісної готовності дітей до активного життя, до творчої самореалізації в сучасному суспільстві.
Науково-теоретична база досвіду:
В основу досвіду покладено теоретичні розробки В.О.Сухомлинського “Духовний шлях школяра” , “Розумова праця і зв’язок школи з життям”, І.Д.Беха «Виховання особистості», І.Г.Єрмакова «Життєві компетенції особистості», матеріали досвіду розроблені відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти.
Стисла анотація досвіду:
У своїй практиці я використовую заходи для підвищення розумової та пізнавальної активності учнів початкових класів.
Основою досвіду є:
- використання міжпредметних зв'язків;
- створення комфортних умов навчання для результативності в співпраці;
- індивідуальний підхід, особистісне становлення й розвиток;
- використання ІКТ для розвитку комунікативних умінь.
Наданий досвід є авторським. Він має практичне спрямування і включає в себе добірку розробок уроків та заходів у відповідності до теми, вимог Навчальних програм початкової школи та вікових особливостей молодших школярів.
Результативність упровадження досвіду:
Працюючи над вивченням даної теми я отримала певні педагогічні досягнення: учні показують високі результати з навчальних дисциплін, беруть активну участь у районних конкурсах та олімпіадах, інтерактивних конкурсах, проявляють та розвивають власну творчість під час виступів на різноманітних позакласних заходах.
Я дійшла висновку, що даний педагогічний досвід сприяє високій ефективності навчання. Важлива роль у навчально-виховному процесі належить учителю початкових класів. Але первинним для вчителя є виховання можливостей та особистостей кожного учня, його неповторність, бо створення сприятливої атмосфери на уроці призводить до найкращого засвоєння матеріалу.
Репрезентація досвіду:
Упровадження поданого передового педагогічного досвіду здійснюється через шкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів, викликає зацікавленість у вчителів школи та району.
Посилання на матеріали:
http://metodportal.com/node/40275
http://metodportal.com/node/40271
|