Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 09:44

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Реалізація гуманістичної парадигми освіти на уроках літературного читання та розвитку мовлення шляхом використання методів та прийомів

Реалізація гуманістичної парадигми освіти на уроках літературного читання та розвитку мовлення шляхом використання методів та прийомів Гуманної педагогіки

Гурдіш Марина Валеріївна 

вчитель початкових класів, ІІ категорія

Запорізької гімназії № 28 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Бурма Ірина Миколаївна

Адреса: 69035 м.Запоріжжя  вул. Лермонтова 16  тел: 233-25-55

E-mail: zp28gimn@ukr.net

Сайт; http://s28.zp.ua/school

 

 

Провідна ідея педагогічного досвіду:

«Пусть учитель, помогая, живёт для вечности, но пусть, живя, помогает настоящему» Песталоцци

Формування соціокультурної компетенції, розвиток інтелекту, збагачення духовного світу та мотиваційного забезпечення життя у ньому шляхом спрямування учбово-пізнавальної діяльності молодших школярів на реалізацію творчого потенціалу,самовдосконалення, самопізнання.

Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду:

«Мир стремительно меняется, но меняют его не культура и устремлённость к Свету, а научно-технический прогресс со своей установкой «бери от жизни всё». Утверждается тяга молодёжи к вещам, разжигается страсть к удовольствиям, расшатываются основы семьи, духовные и религиозные, национальные основы семьи. В образовательном процессе молодёжь упорно отводиться от высоких мировоззренческих взглядов, от поиска смысла жизни и предназначения, от понятия служения идеалам, от духовных запросов, от чувства совести... Из образовательного мира вытесняются задачи духовно-нравственного становления молодых людей.»

«Манифест гуманной педагогики»

Саме ці слова стали для мене найбільш вагомим аргументом поринути у світ Гуманної педагогіки. Впродовж моєї педагогічної діяльності мене не покидало відчуття, що я повинна і хочу дати моїм учням щось більше, ніж просто програмні знання і навички. Але бракувало досвіду, методів та прийомів і, навіть, просто ідей – як саме це робити? Переламним моментом став саме квітень  2013 року, коли я вперше доторкнулась до ідей Гуманної педагогіки на авторському семінарі Ш. Амонашвілі у Києві.

З             З цього формуються тези актуальності досвіду роботи:

  • У 21 столітті людство постало перед цивілізаційною кризою, що зумовлена невідповідністю мети і темпів розвитку матеріальної та духовної культури, послабленням впливу «вічних цінностей»;
  • На вимогу основних викликів часу, гуманістична парадигма освіти, яка будується на гуманно-особистісному підході до дитини, замінює собою науково – технократичну , що була пануючою за часів авторитарної педагогіки.
  • У Новому Державному стандарті освіти виокремлено соціокультурну змістову лінію, яка передбачає формування соціальної та загальнокультурної компетентностей учнів, їх особистісний розвиток;
  • Згідно вимогам Держстандарту, найціннішим результатом початкової школи в особистісному вимірі є здорова дитина, яка не тільки вміє вчитися і досліджувати життя, а і відповідально ставиться до себе і життя інших людей.

                      Науково-теоретична база досвіду:

«Трактат о начальной ступени образования «Школа жизни»» Ш.А.Амонашвили

  • наукові роботи класиків педагогіки: Л.С. Виготського, Д.Н. Узнадзе, Я. Корчака, В.А. Сухомлинського/
  • «По ступенькам скале» - методика выращивания письменной и устной речи В. Г. Ниорадзе

Стисла анотація педагогічного досвіду: У досвіді моєї роботи я маю за основу такі постулати Гуманної Педагогіки :

  1. Аксіома ГП – «Любов виховується любов’ю, доброта виховується добротою, благородство виховується благородством, успіх вирощується успіхом».
  2. Сьогодні світ заговорив про прихід на Землю Нового Покоління Дітей. Вчені стверджують, що сучасні діти особливі. Їх призначення більш високе, ніж призначення будь-якого з попередніх поколінь. Нове Покоління, що народжується зараз, своїм способом життя і прагненнями буде різко відрізнятись від способу життя і прагнень всіх поколінь, що існують і існували до цього на Землі.
  3. Діти ці дуже мудрі і глибокі, мають безліч талантів, проявляють ранню розвиненість, у деяких з них є незвичайні здібності ,маленькі діти часто говорять про щось дивне для нас. Вони відкриті і впевнені в собі.
  4. Цим Новим дітям потрібна педагогіка любові, добра, розуміння, сприяння, піднесення, натхнення, співчуття, захисту. Потрібна педагогіка, яка буде вирощувати в них духовність, благородство, великодушність, розширювати їх пізнавальне прагнення, спрямовувати на пошук свого призначення. Це є Гуманна педагогіка.

Виходячи з цього і будується мій досвід роботи – всі заходи, уроки розвитку мовлення і читання, наочність, яка представлена до Вашої уваги, направлені на реалізацію принципів ГП.

Результативність досвіду:

А тепер декілька слів про результати досвіду. Близько 3 років я використовую методи і прийоми ГП у своїй роботі, але результати вже приємно дивують: діти менше сваряться між собою, конфлікти розв’язуються мирним шляхом – більше домовляються, вибачають, делікатно і терпляче відносяться один до одного. Цей випуск дітей у мене вже четвертий і проблема взаємовідносин в класі завжди стояла дуже гостро – різні родини, сімейні традиції, виховання. Але зараз конфліктних ситуацій все менше, а ті, що виникають, вирішуємо за порадами мудрих – вчимося вибачати, не сваритися через дурниці.

У роботі з літературними творами учні шукають прихований підтекст, а після уроку «Тайна слів» здивували тим, що почали « розбирати» ( у тому числі і на уроках математики , природознавства) слова і терміни на частини і аналізують їх прихований зміст.

Після першого семінару в Києві я поділилась з колегами ідеями ГП . Для цього ми з моїми учнями підготували фрагменти відео-уроку «Слова-дарунки» , який презентували  на педагогічній нараді та методичному об’єднанні.

«Займатися Гуманною педагогікою важко, а не займатися – небезпечно» - ці слова Шалви Олександровича надихають. І поглянувши у задумливі і сяючі очі моїх учнів я обираю продовжувати займатися ГП і вважаю її найсучаснішою серед усіх педагогічних технологій сьогодення – технологією виховання Душі.

 Протягом 4 років всі творчі роботі з розвитку мовлення ми складали у окремі папки, які діти заберуть з собою після закінчення початкової школи. Також мною був розроблений цикл уроків з ГП. (практична частина досвіду)

Репрезентація досвіду:

Презентація досвіду на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів, шкільній педагогічній нараді «Гуманізація освіти в сучасному навчальному просторі», 1 місце у обласному конкурсі « Гуманна педагогіка Запорізького краю».

Посилання на матеріал http://s28.zp.ua/school/?service=01&item=255&page=1 

Категорія: Початкова освіта | Додав: ordg (27.01.2016)
Переглядів: 1747 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/456
Всього коментарів: 2
2 pedchenko955  
Важнейшая тема в педагогике, можно сказать, основа ее. Необходимо усиливать влияние вечных ценностей , начиная с  детской среды. Этот труд- блестящая демонстрация наработок Марины Валерьевны в учебной и внеклассной деятельности. Видно, что она живет этим.  Педагогика понимания, доброты, любви, сочувствия, защиты- как это необходимо сейчас ! Именно воспитание Души ребенка вдохновляет этого талантливого  педагога. Успехов Вам, коллега!

1 n_povarnina  
По моему убеждению"Гуманная педагогика"для Марины Валерьевны не просто слова, это её стиль жизни.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024