Тема: «Проектна діяльність учнів екологічного напрямку на уроках та в позаурочний час в початковій школі»
Третяк Наталя Євгенівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №75
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Гончаренко Роман Вікторович
69009, м. Запоріжжя, вул. Історична, 92
тел.: (061) 236-56-10
email: shkola75@i.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду - педагогічна цінність проектної діяльності полягає не у виявленні якості виконаного продукту, а в ході самої діяльності. Учителя передусім цікавить, як працювали діти, як змогли реалізувати свої можливості, якою мірою виявили свою самостійність, яких нових знань і вмінь набули. Для учнів ця робота пов'язана із демонстрацією зростання своєї компетентності.
Обґрунтування актуальності педагогічного та перспективного досвіду - у впровадженні екологічного виховання невипадковим є метод проектів. Він цікавий тим, що дозволяє створити умови для розвитку інтелектуальних здібностей обдарованих дітей і дає можливість брати участь у цікавій та результативній роботі всім дітям. Крім того, типологія проектів дозволяє дітям обрати собі найбільш комфортний характер діяльності.
Завдяки цій роботі вдається не тільки залучити дітей до нового виду діяльності, але і використати можливості методу проектів для розвитку творчих здібностей та лідерських якостей.
Науково-теоретична база досвіду – в своїй роботі спираюсь на дослідження науковців Є. Полат, О. Пєхота, А. Кіктенко, О. Любарська.
Стисла анотація досвіду
Одним із методів мого досвіду є проектна діяльність у розв’язуванні проблем екологічного виховання. Починаючи з 1 – го класу я діагностую дітей. І, на жаль, відзначаю, що діти екологічно не виховані. В своїй роботі використовую можливості ІКТ, що дає можливість урізноманітнити форми роботи та оформити результати на сучасному рівні при організації дослідницької та проектної діяльності учнів. Формування основ проектної діяльності як способу активного здобування знань та їх практичного застосування є одним із засобів навчання, розвитку та виховання школярів.
Завжди з великим успіхом проходить конкурс науково-фантастичних проектів з охорони довкілля. Під час заходів спрямованих на екологічне виховання, діти більш зацікавлені, якщо використовуються ІКТ. Учні швидко опановують комп’ютерні знання, вчаться використовувати їх на уроках, складати кросворди, малювати, оформлювати стінівки та інше. Ключ до успіху свят - в подоланні формалізму і штампу в їх проведенні. Я рекомендую сміливіше імпровізувати, вводити в програми тематичних днів і свят лялькові театралізовані вистави, ходи жартівливо-карнавального типа, влаштовувати виставки, аукціони, ярмарки, підтримувати самодіяльну творчість тобто занурювати учнів у проектну діяльність.
Результативність – головним показником результативності є те, що учні стають комунікабельними, розкутими в спілкуванні, вміють обґрунтовано доводити свою думку, вчаться слухати та прислухатися до інших. Ця вся робота сприяє розвитку творчості у дітей і як результат – щорічні перемоги у міському екологічному проекті «Екологічний вектор»
Репрезентація досвіду – досвід представлений на ШМО вчителів початкових класів та викладено на сайті методичного об’єднання класів ЗЗШ №75.
Теги: Заводський, проект, метод, екологія, свята, компетентність, комунікабельність, початкові класи.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html
|