Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 15:36

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

«Перші кроки маленького українця» програма підготовки дітей до шкільного навчання

«Перші кроки маленького українця» програма підготовки дітей до шкільного навчання

     Бондарчук Олена Леонідівна
     вчитель початкових класів, вчитель вищої категорії, «старший вчитель»;
     Літвінова Наталія Вікторівна
     вчитель початкових класів, вчитель вищої категорії, «старший вчитель»


     Запорізька гімназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області 
     Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна 
     Адреса: м. Запоріжжя, вул. Горького, б.4
     Тел. 764-14-29
     Е–mail: gimnazium11@radiocom.ua
     Сайт: http://www.gymnasium11.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: забезпечення рівних стартових можливостей у навчанні дітей шостого року життя, які не відвідували дитячий садок. Формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
 Вдосконалення змісту альтернативних форм здобуття дошкільної освіти.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
 у зв'язку з ухваленням Закону України від 06.07.2010 №2442-6 «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіті щодо організації навчально – виховного процесу», впровадженням Нового Державного стандарту,   існує проблема надання дошкільної освіти всім дітям, які досягли 5 - літнього віку.      Основними складниками підготовки дитини до школи є педагогічна та психологічна готовність.
     У зв'язку з  впровадженням з 2015 року Концепції національно – патріотичного виховання дітей і молоді, враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції . Враховуючи рекомендації  Концепції національно – патріотичного виховання дітей і молоді, розділ програми «Пізнавальний розвиток» був доповнено тематикою занять  «Я – українець». 
Програма «Перші кроки маленького українця» сприяє утворенню необхідного рівня особистісної, мовленнєвої, інтелектуальної та морфологічної підготовки дитини для успішного навчання в школі, розвитку національно- патріотичної свідомості. У програмі оптимально поєдналися психологічний та педагогічний компоненти.

Науково-теоретична база досвіду: науковим обґрунтуванням досвіду слугують основні положення досліджень, що висвітлюють готовність дитини до школи як комплексне багаторівневе утворення ( Л. Божович, К. Гуревич, Ю. Гільбух) , концепція особистісно зорієнтованої освіти ( І. Бех, Ш. Амонашвілі) специфіку роботи з батьками ( Н. Віноградова, О. Конько, В. Сухомлинський).

Стисла анотація досвіду:
Досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний.
Програма пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, націлює педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними напрямками.
Основний програмний зміст упорядкований за розділами:
1.  Загальноосвітні завдання;
2.  Пізнавальний розвиток («Дитина і навколишній світ», «Розвиток математичних здібностей», «Я – українець»)
3.   Мовлене вий розвиток. («Розвиток мовленнєвих здібностей та навчання елементам грамоти», «Підготовка до письма».
У кожному розділі окреслюються ключові освітні завдання.
У Програмі надається орієнтовний розклад тематико інтегрованих занять педагогічного компоненту. Заняття тривають протягом 8 місяців та проводяться 1 раз на тиждень, у суботу.
Шкільний день дитини складається із 3-х занять, тривалість -  30 хвилин, загальне навантаження - 1ч 30 хвилин. Два заняття педагогічного компоненту і одне психологічного компоненту ( проводиться шкільним психологом – додається окремо).
Умовами реалізації програми є створення комфортного психологічного клімату, духовної взаємодії, доступність інформаційних ресурсів з проблем, використання комплекту дидактичних  матеріалів з використанням ІКТ технологій .
Досягненню цих результатів мають сприяти такі умови:
1.формування організаційно-педагогічних вмінь педагогів щодо використання матеріально-технічних ресурсів закладу з метою вирішення завдань освіти дітей;
2.розвиток мотивації педагогів і батьків до співпраці в процесі підготовки майбутніх першокласників до навчання;
3.використання креативного ресурсу педагогів.
У додатках до програми надано  розробки окремих занять, орієнтовний дидактичний матеріал в електронних продуктах,  тематика лекцій для батьків,  поради батькам, перелік  орієнтовних форм роботи з дітьми до розділів програми.

Результативність впровадження досвіду:
Результатами впровадження програми є сформованість у дітей психологічної та педагогічної готовності до навчання у школі ( за результатами підсумкових занять); узгодженість взаємодії батьків і педагогів у наданні можливості кожній дитині випробувати себе у різних видах навчальної творчої діяльності; зниження та усунення ризику конфліктності в системі стосунків «батьки – педагоги – діти»; налагодження їх взаєморозуміння.
Перспективність подальшої розробки обумовлена потребою у створенні єдиного освітнього простору для формування особистості майбутнього першокласника на основі єдності потреб, інтересів, цілей батьків і педагогів, їх психолого-педагогічної підготовки.
Досвід може бути використаний педагогами освітніх закладів для організації роботи «Школи майбутнього першокласника», оновлення змісту взаємодії педагогів з батьками майбутніх першокласників.

Репрезентація досвіду:
Програма  репрезентована на ШМО вчителів початкових класів гімназії №11 в ході проведення семінару «Школа майбутнього першокласника. Сучасний погляд».

Посилання: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_14.html



Джерело: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_14.html
Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt2 (16.01.2016) | Автор: Бондарчук О.Л., Літвінова Н.В. E W
Переглядів: 1343 | Коментарі: 6 | Теги: початкова освіта, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/226
Всього коментарів: 6
6 alakostenko  
Чудова ідея, яка потребує втілення через практичне використання! Це корисний досвід!

5 svitlanaliaturynska  
Виховання в молодого покоління почуття патріотизму є дуже актуальною темою сучасності! Дуже цікаво ознайомитися з вашими матеріалами.

4 psixolog-karra2013  
национальная самоидентификация важная часть становления каждого человека, патриотическое воспитание важный аспект в этом вопросе! спасибо учителям, за такую важную работу!

3 saskelittle  
Очень серьёзная работа, полностью согласна с Ларисой Николаевной, что особенно ценно то, что разработка авторская.

2 gunko-larisa  
Шана педагогам,які піднімають питання національно - патріотичного виховання, і низький уклін, що роблять це з молодшого віку дітей. І це не лише виконання нормативних документів освіти, це ще й особиста позиція педагогів. Досвід глибокий, змістовний, цікавий і, дійсно, авторський.

1 Anna-g  
Отличная работа. Обязательно буду использовать данный опыт в своей педагогической деятельноти

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024