Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 09:04

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Осучаснення навчального процесу в початковій школі засобами ІКТ. Впровадження та використання інтерактивної приставки Mimio Teach

Осучаснення навчального процесу в початковій школі засобами ІКТ. Впровадження та використання   інтерактивної  приставки Mimio Teach     

Нікітенко  Світлана  Миколаївна, 
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії 

Запорізька гімназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області 
 
Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна 

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Горького, б.4

Тел. 764-14-29

Е–mail: gimnazium11@radiocom.ua

Сайт: http://www.gymnasium11.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду
Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Одним з напрямків модернізації системи початкової освіти є впровадження комп’ютерних технологій та мультимедіа. Активізація освітнього процесу прямо пов'язана з розвитком комп'ютерної техніки й розширенням її функціональних можливостей, тому що дозволяє широко використову-вати комп'ютерні технології на всіх етапах навчального процесу. Завдання вчителя  – ство-рити в класі атмосферу інтелектуального пошуку, творчості, учити дітей розуміти і вирі-шувати проблеми, надати учням можливість щоденно відчувати радість від пізнання та творчої діяльності. Провідна ідея даного педагогічного досвіду  – репрезентація використання  інформаційно-комунікативних технологій та  інтерактивної  приставки MimioTeach у початковій школі, активного впровадження  її в навчально-виховний процес.
    
Обгрунтування  актуальності та перспективності  досвіду
В сучасних умовах «старіння» інформації відбувається значно швидше, ніж завер-шується цикл навчання у школі. З огляду на це традиційна схема «передачі» від учителя до учня «необхідного запасу знань»  виглядає до певної  міри  застарілою.
Наступна причина кризи знаннєвої парадигми виявляється у тому, що сьогодні не-має необхідності перевантажувати пам'ять дитини знаннями «про всяк випадок», бо існу-ють величезні бази інформації, і потрібно просто навчити дітей правильно ними користу-ватися. Відомо також і те, що чим раніше дитина починає працювати з комп’ютерними за-собами, тим швидше вона долає психологічний бар'єр, що виникає між традиційними фор-мами, методами й засобами навчально-виховного процесу й навчанням із застосуванням комп'ютерних технологій. Завдання сучасної освіти – підготувати підростаюче покоління до життя й професій-ної діяльності в новому, високорозвиненому інформаційному середовищі, до вміння ефек-тивно використовувати  його можливості. Безграмотною людиною завтрашнього дня буде не той, хто не вміє читати, а той, хто не навчився вчитися.  

 

Науково – теоретична база досвіду     
Закон України «Про освіту», Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття), Національна програма «Діти України», Концепція Національної Програми інформатизації, Державний стандарт початкової загальної освіти. 
Дослідження А.В. Хуторського, який виділяє психолого-педагогічні аспекти поетап-ного формування ІК, Л.Д. Васильєва, А.В. Вишнякова, О.А.Кизик, які  досліджують проб-лему вимірювання інформаційної компетентності на основі виявлення критеріїв і рівнів її нях основні умови, орієнтири, шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання в сучасній школі, виділяють окремі аспекти формування у школярів ІК.
MimioTeach — інтерактивна приставка, що повністю забезпечує всі функції стан-дартної  інтерактивної дошки, використовуючи дошку, що вже є в класі, або будь-яку твер-ду поверхню – вертикальну, горизонтальну або похилу.  
Програмний пакет Mimio Studio – засіб розробки і збереження електронних дидак-тичних матеріалів та інструментарій для ефективного проведення занять. За допомогою Mimio Studio можна створювати власні уроки, малювати, друкувати тексти, робити анота-ції, імпортувати файли, інтегрувати відео, звуки та флеш-файли.

 Стисла анотація досвіду    
Головне завдання вчителя початкових класів – активізувати навчальне заняття, створити умови для включення учнів у роботу на всіх етапах діяльності, у дослідження та  пошук з відкриття нових знань.            
Однією з найважливіших ключових компетентностей молодших школярів є інфор-маційна компетентність. В умовах швидкого накопичення інформації вчитель зобов’яза-ний не лише дати учням базові знання і сформувати компетентності, але й  навчити учнів самостійно вести пошук необхідної інформації, використовуючи для цього не тільки дру-ковані джерела, але і електронні. Адже робота з інформацією у наш час стає необхідним інтелектуальним умінням.  
На уроках використовую інтерактивну  приставку Mimio Teach. Впроваджую сучас-ні комп'ютерні технології в поєднанні з новітніми освітніми технологіями: інтерактивні методи навчання, інформаційно – комунікаційні технології, метод проектів (індивідуальні та колективні проекти , електронні навчально – методичні  комплекси, посібники,  конст-руктори уроків, інтерактивні таблиці, тести, тренажери, опорні схеми, алгоритми, ігрові проблемні ситуації, власно створені мультимедійні презентації. 
Молодші школярі здобувають перший досвід дослідницької діяльності, спрямо-ваної на одержання нової інформації

 Результативність впровадження досвіду  
 Досвід роботи з даної теми  показав, що в класах з інтерактивним обладнанням діти хочуть  вчитися більше. Результатом роботи є формування в учнів стійкого інтересу до навчання, про що свідчить стабільна позитивна динаміка  результатів моніторингу нав-чальних досягнень учнів класу. У порівнянні з 2 класом, на  кінець І семестру в 3 класі кількість учнів з високим  рівнем досягнень збільшилася на 7% ( 5уч.(17%) – 7уч. (24%) з достатнім – на 3учні 10%,  із середнім рівнем зменшилася на 7%. 

Репрезентація досвіду                                                                                                                                                                                                             Майстер – клас «Модернізація методів та прийомів уроку засобами ІКТ» для вчи-телів початкових класів Жовтневого району  (26 березня 2015р.), виступи на засіданнях ШМО, РМО, педраді (29 грудня 2015р.). ЗОІППО , «Збірка напрацювань вчителів Запо-різької області  за темою «Безпечний Інтернет», (випуск 2, виховна година « Безпечний Інтернет»). 

 Посилання: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_79.html

 

 



Джерело: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_79.html
Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt2 (17.01.2016) | Автор: Нікітенко Світлана Миколаївна E W
Переглядів: 1176 | Коментарі: 6 | Теги: приставки Mimio Teach, початкова школа, Жовтневий, ІКТ | Рейтинг: 1.0/76
Всього коментарів: 6
6 svitlanaliaturynska  
Актуально!

5 revoluciya  
Использование ИКТ - отличный современный способ заинтересовать учащихся!Светлана Николаевна  - МОЛОДЕЦ!

4 saskelittle  
Очень радует, что учитель идет в ногу со временем, развивается сам и помогает развиваться своим ученикам.

3 psixolog-karra2013  
очень современно! ребятам действительно интересно, а когда интересно, то хочется учиться!

2 gunko-larisa  
Дуже цікавий, змістовний, практико-значимий досвід. Використання ІКТ в навчально-виховному процесі містить багато новизни, дуже важко охоплювати ці зміни, а вчителю це вдається. Дякуємо за можливість знайомитися та користуватися досвідом автора.

1 Anna-g  
Посещала мастер-класс Никитенко С.Н. по внедрению данной интерактивной приставки. Очень интересно и, судя по результативности, продуктивно. Это новинка в процессе обучения.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024