Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 05:17

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Організація роботи з розвитку та контролю досвіду читацької діяльності молодших школярів

Тема досвіду: «Організація роботи з розвитку та контролю досвіду читацької діяльності молодших школярів»

Сінькова Любов Сергіївна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54

Запорізької міської ради Запорізької області;

директор – Ірина Іванівна Сіліна

69067, м. Запоріжжя, вул.. Соснова, 24, тел.. 236-56-15,

е-mail: zosh54@ukr.net;

сайт: http://school54.edukit.zp.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Методичні рекомендації з організації роботи з розвитку основних вмінь, що входять до досвіду читацької діяльності (далі – ДЧД), та їх контролю дають змогу вчителю не випустити з поля зору жодне вміння, яке має бути сформоване в учнів початкових класів із літературного читання, забезпечити поступовий розвиток читацької компетентності молодших школярів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти зумовлює зміни в навчальному процесі та оцінюванні навчальних досягнень молодших школярів. Додаток до Листа Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2014 року № 1/9-74 «Інструктивно-методичні матеріали щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів» містить вимоги до оцінювання досвіду читацької діяльності в межах предмету «Літературне читання». Реалізація цих вимог потребує системного підходу. З огляду на те, що навички читання є базовими у системі початкового навчання, а читання як таке не тільки сприяє інтелектуальному розвитку учнів, а й формує в них соціальні й морально-етичні цінності, вчитель має забезпечити поступовий розвиток читацької компетентності дітей. Досягти цієї мети можна шляхом правильної організації роботи з розвитку та контролю компонентів ДЧД учнів.

Науково-теоретична база досвіду:Теоретичними засадами досвіду є праці відомих педагогів та психологів К. Ушинського, В. Сухомлинського, П. Каптєрєва, П. Блонського, Л. Виготського, Д. Ельконіна, С. Рубінштейна, О. Леонтьєва щодо розвитку читацької культури школярів, погляди відомих методистів В. Голубкова, Г. Гуковського, М. Рибникової на сутність вдумливого читання художнього тесту, дослідження вітчизняних учених, психологів, методистів (О.Я. Савченко, Г.М. Кудіна, 3.М. Новлянська, Т.Г. Рамзаєва, М.С. Соловейчик, М.Р. Львов, О.В. Сосновська) з проблем повноцінного сприйняття тексту (художнього твору).

Стисла анотація досвіду:У роботі викладені методичні рекомендації з організації роботи з розвитку основних вмінь, що входять до ДЧД, та їх контролю, спрямовані на реалізацію положень додатку до Листа Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2014 року № 1/9-74 «Інструктивно-методичні матеріали щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів». Автор пропонує алгоритм дій учителя, спрямованих на поступовий розвиток складників досвіду читацької діяльності, систематичний контроль рівня їх опанування учнями. Планування такої роботи ілюструє фрагментом календарного плану з літературного читання для 3 класу. Автор подає таблиці, в яких для кожного складника ДЧД визначено форми перевірки рівня його сформованості (усна/письмова; індивідуальна/фронтальна). Наводяться приклади трьох типів завдань для поточного контролю компонентів ДЧД учнів, складених на основі аналізу положень Листа МОНУ.

Доцільність пропозицій автора визначається тим, що пропонований підхід до організації роботи із зазначеного питання істотно зменшує формальний підхід в оцінюванні навчальних досягнень учнів із літературного читання, сприяє якіснішій підготовці молодших школярів до вивчення літератури в основній школі.

Результативність впровадження досвіду: підвищення рівня читацької компетентності молодших школярів, об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів з літературного читання.

Репрезентація досвіду: досвід представлений на засіданні ШМО вчителів початкових класів; опублікований на сайті навчального закладу http://school54.edukit.zp.ua/

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: zavod (25.01.2016)
Переглядів: 1514 | Теги: організація розвитку досвіду читаць, складники досвіду читацької діяльно, досвід читацької діяльності, поточний контроль, Заводський | Рейтинг: 1.0/665
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024