Інноваційний проект «Оціночки»: освітній веб-портал , мобільні додатки, сторінки у соціальних мережах як засіб модернізації освітньої галузі
Сирітка Галина Анатоліївна,
вчитель початкових класів, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист»,
експерт проекту «Оціночки»
Спеціалізована школа «Хабад Любавич» з поглибленим вивченням івриту та англійської мови
Директор: Подлевська Г.В.
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Бородинська, 9 А
тел.: (061)2892914
Е-mail: chabadzp@gmail.com
Сайт: http://chabadzp.wix.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Представлений новітній освітній продукт створює умови для залучення батьківської громадськості до освітнього процесу, підвищує компетенції вчителів у максимально ефективному використанні нових інформаційних, комунікаційних та інтерактивних технологій з метою реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі, сприяє ефективному використанню учнями своїх смартфонів та планшетів як неймовірний освітній ресурс.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Новітній інформаційний проект «Оціночки» сприятиме постійному професійному зростанню та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників міста, залученню батьківської громадськості до осмисленої участі у розвитку освітньої галузі, контролю якості надання освітніх послуг, підвищуватиме мотивацію учнів через ефективне використання ґаджетів у освітньому процесі.
Проект «Оціночки» включає в себе освітній веб-портал для батьків, вчителів і дітей http://ocinochki.com.ua , безкоштовний мобільний додаток «Оціночки. Щоденник читацьких рекордів», мобільний додаток «Оціночки» та сторінки у соціальних мережах https://www.facebook.com/ocinochki , https://vk.com/ocinochki .
Науково-теоретична база досвіду
Використання новітніх інформаційних технологій в освіті розкрито у працях Бикова В.Ю., Жалдака М.І., Спіріна О.М., Семерікова С.О., Триуса Ю.В., Шишкіної М.П., Гриб'юка О.О., використання інформаційних технологій для професійного розвитку вчителя (зарубіжний досвід) досліджували Шиненко М.А., Сороко Н.В., розвиток віртуальних предметних спільнот вчителів–предметників, проектування віртуальних кабінетів, учительських відображено у працях Литвинової С.Г.
Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу.
Гаррет Ріттер ‑ керівник відділу мистецтва в англійській школі Уїллоу, який у 2013 році отримав престижну премію Пірсона за видатне використання технологій під час уроків, завжди підкреслює: « Смартфон, який сьогодні є практично в більшості школярів, має неймовірний освітній ресурс. Навіть у простому сучасному смартфоні закладено набагато більше комп'ютерної потужності, ніж у космічному кораблі, що доставив першу людину на Місяць».
«Учителі готують молодих людей до життя, до роботи та, взагалі, до існування в іншому світі – світі, який усе більше й більше прагне використовувати цифрові технології. Тому так важливо, щоби діти вже сьогодні навчились осмислено використовувати такі технології», ‑ підкреслює Анджела Макфарлейн, генеральний директор колегії вчителів, а раніше голова Вищої школи освіти при Брістольському університеті.
Англійська газета «Гардіан» постійно друкує огляди ключових тенденцій у освітніх технологіях, про які сьогодні повинні знати всі практикуючі вчителі.
Освіта України теж змінюється. Рух держави у напрямку подальшої демократизації, становлення громадянського суспільства та переосмислення ціннісних орієнтирів ставлять нові вимоги до школи. Нові умови господарювання, євроінтеграційні процеси передбачають суттєві зміни у роботі навчальних закладів.
Актуальною потребою в освітньому процесі є налагодження дієвих взаємозв’язків з батьківською громадськістю. Перш за все, батьки є реальними замовниками освіти, і саме їх ставлення до школи і процесів, що в ній відбуваються, є найважливішим критерієм успішності її роботи.
Проект «Оціночки» задумувався як дієвий засіб залучення батьківської громадськості до освітнього процесу.
Стисла анотація досвіду
«Оціночки» для батьків
1. Доведуть, що існують чіткі критерії оцінювання учнів, зроблять процес сприйняття оцінювання прозорим та неупередженим. Наша мета – донести до батьків цю інформацію в зручному і зрозумілому форматі.
2. З’явились нові види контролю, наприклад, аудіювання, мовна тема, роботи з математики тестового характеру. Таких видів контролю у батьків не було, тому підказок з особистого досвіду нема, їх треба шукати в «Оціночках».
3. Ми даємо рекомендації батькам не в стилі «80 способів вивчити англійську», а кілька простих у використанні та ефективних методик роботи з дітьми. Є рекомендації як спілкуватись і як займатись навчальною діяльністю з дитиною сидячи в черзі, гуляючи парком, переглядаючи футбол і т.д.
4.Радимо батькам більше спілкуватись одне з одним, з вчителем та з дітьми через групи в соцмережах .
5. Допомагаємо батькам грамотно аналізувати помилки і вести конструктивний діалог з вчителем, рекомендуємо просити вчителя заздалегідь повідомляти про види контролю з тим, щоб дати можливість дітям краще підготуватись, впевненіше себе почувати під час контролю.
«Оціночки» для дітей
Постійно чуємо нарікання, що діти зайняті без краю своїми ґаджетами, а вчитись не хочуть. Ми не закликаємо відкотитися у середні віки і відмовитись від новітніх пристроїв, а показуємо, як можна зацікавити дитину вчитись за допомогою ґаджетів. Серія пізнавальних презентацій, які радимо передивлятись на смартфоні або планшеті дитини про зелену енергію, про Україну, не у стилі «без верби і калини нема України», а про вербу, як джерело аспірину, та багато інших матеріалів цікавих і для батьків, і для дітей.
«Оціночки» вчителям
1.Не треба носити з собою нормативку, всі критерії завжди під рукою в зручному форматі і з відмінною навігацією http://ocinochki.com.ua/?p=44 . Ми систематизували десятки наказів МОНУ в один зручний сервіс.
2.Ви легко ознайомите батьків з різними видами контролю та вимогами до них без роздруковування матеріалів і отримаєте в особі батьків надійних та високо вмотивованих помічників.
3.«Оціночки» вдосконалять та оптимізують вашу роботу над нарощуванням темпу читання вголос. Ми створили безкоштовний мобільний додаток «Оціночки. Щоденник читацьких рекордів» http://ocinochki.com.ua/?p=515 для перетворення перевірок техніки читання у захоплююче змагання. Наші смартфони стають спортивними суддями у перевірці навички читання вголос. На екрані смартфону буде працювати таймер, їхатиме читацький велосипед, спливатимуть норми контролю, мотиваційні репліки, буде враховано всі попередні досягнення дитини і завжди залишиться місце для руху вперед – до успіху.
Проекту є чим пишатись. Наші книжкові анонси «Книжки, які відгукнулись в дитячих серцях» були використані провідними бібліотеками, видавництвами, телеканалами. Запрошуємо і вас формувати читацький смак та зацікавлювати читати і надалі: http://ocinochki.com.ua/?p=764 , http://ocinochki.com.ua/?p=956
«Оціночки» мріють повернути українцям звання читаючої нації.
Результативність впровадження досвіду
Мною, протягом чотирьох років , були проведені дослідження, метою яких було вивчення використання ґаджетів, інтернет-ресурсів та соціальних мереж у модернізації освітнього процесу.
Я дійшла висновку, що створення та впровадження новітнього освітнього проекту «Оціночки», який включає в себе освітній веб-портал, мобільні додатки , сторінки у соціальних мережах, значною мірою вплинули на оптимізацію навчання, посилили мотиваційний компонент, дали можливість залучити до освітнього процесу найбільш вмотивованих помічників- батьків.
Протягом другого півріччя 2015 року освітній портал http://ocinochki.com.ua відвідало 4327 користувачів, вони переглянули 8647 сторінок, а освітні презентації «Оціночок» зібрали 3325 переглядів.
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що сьогодні в житті молодших школярів та їх батьків технології відіграють набагато більш істотну роль, ніж будь-коли раніше, а відтак, дають учителям приголомшливі можливості для пожвавлення освітнього процесу, його оптимізації та модернізації.
Репрезентація досвіду
Проект «Оціночки» надає всім сторонам освітнього процесу корисники , пам’ятки, цікаві грамотно збудовані та професійно оформлені пізнавальні презентації, знайомить з новинами проекту, анонсами нових корисників. Ми, як і діти, намагаємось розвиватись невпинно, «Оціночки» не ходять на канікули.
Ми не віртуальні вчителі, батьки і діти. «Оціночки» мають цілком реальне обличчя. Всі матеріали «Оціночок» народжуються та тестуються у реальному класі під час творчого навчального процесу. Зараз наші дітки навчаються у 4 класі, та насправді група тестувальників щодня ширшає і включає більше ста батьків і дітей з різних регіонів України.
Ми презентували наш проект 30 вересня 2015 року в ефірі радіопередачі «Український вимір» з журналістом, директором радіо «Промінь» Романом Колядою на Першому каналі «Українського радіо».
26 листопада 2015 року в ефірі програми «Відверто про головне» на радіо «Запоріжжя» з кореспондентом Костянтином Морозом.
У листопаді 2015 року презентували свій проект на творчій зустрічі з вчителями початкових класів Вільнянського району.
Пізнавальні презентації екологічного спрямування було показано на міській науковій екологічній конференції «Актуальні проблеми екологічної освіти та виховання», яка проходила 27 листопада 2015р.
У 2014 році презентації про використання зеленої енергії було представлено на майстер-класі для вчителів початкових класів Ленінського району.
Ми розвиватимемось і надалі, постачатимемо цікаві матеріали для дітей та батьків. Нехай обов’язково здійсниться побажання «Оціночок» і батьки, поряд з педагогами, стануть цікавими співрозмовниками та найкращими вчителями для своїх дітей. Приємно, що на сьогодні більше 800 українських батьків стали користувачами нашого проекту.
Ми радо ділимось з вами знаннями та досвідом. Хочемо, щоб навчання стало цікавим і ми зберегли бажання й у дорослому житті розвиватись та пізнавати нове.
Посилання на матеріали:
http://ocinochki.com.ua
https://www.facebook.com/ocinochki
https://vk.com/ocinochki
|