Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності
Загорій Тетяна Петрівна
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,вчитель-методист
Запорізької гімназії № 28 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Бурма Ірина Миколаївна
Адреса: 69035 м.Запоріжжя вул. Лермонтова 16 тел: 233-25-55
E-mail: zp28gimn@ukr.net
Сайт; http://s28.zp.ua/schoo
Провідна педагогічна ідея досвіду. Сучасному суспільству потрібна відкрита для спілкування особистість, здатна доміжкультурної взаємодії та співпраці. Тому одним з провідних завдань педагогічної діяльності виступає формування соціальної компетентності на всіх рівнях освітнього процесу в школі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Потреба дітей молодшого шкільного віку - це гра. Використовуючи ігрові технології, процес навчання стає приємним, безболісним і якісним. Основна мета освіти в даний час - це розвиток особистості на основі засвоєння універсальних навчальних дій, пізнання і освоєння світу. Актуальність теми підсилюється ще й тим, що в Україні в навчальних програмах нема повного переліку ігор і ігрових ситуацій. В підручниках і зошитах з друкованою основою мало вміщеноігор, недостатня кількістьспеціальнихметодичнихпосібників і рекомендаційщодовикористанняігрових і цікавихзавданьдля учнів 1-4 класів.
Стисла анотація досвіду:
В даній роботі ігри в початковій школі розглядаються з позиціїрозвиткупізнавальнихінтересівучнів. Окреслюютьсяосновніпитанняорганізаціїнавчальнихігор:етапипроведення, місце у навчальному процесі, структура,вимоги, керівництво грою. Розкриваються конкретні умови розвитку дитячих інтересів
Науково-теоретична база досвіду:
Проблема застосування гри не нова, але актуальна. Розробкою теорії ігор, з’ясуванням ролі, структури та їх значення, для виховання і навчання дітей займались психологи Ж. Паже, Л.С. Виготський, О.М. Леонтьєв, Д.Б Ельконін. У творчому доробку вчених, які досліджують педагогічні проблеми змісту і методів початкового навчання, знаходимо методичні прийоми ефективного застосування гри як засобу навчання, забезпечення мотивації навчальної діяльності (О.Я. Савченко, В.І. Бондар, М.С.Вашуленко, Т.М.Байбара, І.П.Гудзик, О.Н.Хорошковська та ін.). У працях Н.М. Бібік гра трактується як засіб розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів,естетико-екологічного виховання – у наукових розвідках Г.С.Тарасенко. В.О. Сухомлинський радив педагогам якомога більше використовувати казку в роботі з молодшими школярами. В праці «Методика виховання колективу» (розділ «Творчість в колективі. Роль казки в колективному житті дітей») він рекомендував використовувати казку для словотворчості дітей.
Результативність впровадження досвіду:
Я вважаю, що кращим підтвердженням правильності вибраного шляху вчителя є високі досягнення учнів. Так, мої вихованці Гусак Дарина 4-Б (2014-2015н.р.) – переможець районного конкурсу знавців української мови ім..П.Яцика; команда 4-Б (2014-2015н.р.) посіла друге місце у ІІ районному етапі конкурсу «Всезнайки».
Репрезентація досвіду:
Виступи на шкільному методичному об’єднанні з теми «Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності». Проведення циклу відкритих уроків: урок-проект «Квіти в нашому житті» (2014-2015н.р.), урок розвитку мовлення «Приходь, приходь, Зимонько…» (2014-2015н.р.). Публікація у фахових виданнях: газета «Розкажіть онуку» - урок розвитку зв’язного мовлення «Спогади про осінь».
На засіданні науково-методичної ради КЗ ЗОІППО ЗОР розглянутий досвід вчителя Загорій Т.П. «Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності» і рекомендований до впровадження в освітній процес.
Посилання на матеріал: http://zw.ciit.zp.ua/zwimg/8/8f/%D0%94%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8._%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B9_%D0%A2.%D0%9F._%D0%97%D0%93_28.pdf
|