Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 23:51

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності

Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності

Загорій Тетяна Петрівна

вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,вчитель-методист

Запорізької гімназії № 28 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Бурма Ірина Миколаївна

Адреса: 69035 м.Запоріжжя  вул. Лермонтова 16  тел: 233-25-55

E-mail: zp28gimn@ukr.net

Сайт; http://s28.zp.ua/schoo

 

Провідна педагогічна ідея досвіду. Сучасному суспільству потрібна відкрита для спілкування особистість, здатна доміжкультурної взаємодії та співпраці. Тому одним з провідних завдань педагогічної діяльності виступає формування соціальної компетентності на всіх рівнях освітнього процесу в школі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Потреба дітей молодшого шкільного віку - це гра. Використовуючи ігрові технології, процес навчання стає приємним, безболісним і якісним. Основна мета освіти в даний час - це розвиток особистості на основі засвоєння універсальних навчальних дій, пізнання і освоєння світу. Актуальність теми підсилюється ще й тим, що в Україні в навчальних програмах нема повного переліку ігор і ігрових ситуацій. В підручниках і зошитах з друкованою основою мало вміщеноігор, недостатня кількістьспеціальнихметодичнихпосібників і рекомендаційщодовикористанняігрових і цікавихзавданьдля учнів 1-4 класів.

Стисла анотація досвіду:

В даній роботі ігри в початковій школі розглядаються з позиціїрозвиткупізнавальнихінтересівучнів. Окреслюютьсяосновніпитанняорганізаціїнавчальнихігор:етапипроведення, місце у навчальному процесі, структура,вимоги, керівництво грою. Розкриваються конкретні умови розвитку дитячих інтересів

Науково-теоретична база досвіду:

Проблема застосування гри не нова, але актуальна. Розробкою теорії ігор, з’ясуванням ролі, структури та їх значення, для виховання і навчання дітей займались психологи Ж. Паже, Л.С. Виготський, О.М. Леонтьєв, Д.Б Ельконін. У творчому доробку вчених, які досліджують педагогічні проблеми змісту і методів початкового навчання, знаходимо методичні прийоми ефективного застосування гри як засобу навчання, забезпечення мотивації навчальної діяльності (О.Я. Савченко, В.І. Бондар, М.С.Вашуленко, Т.М.Байбара, І.П.Гудзик, О.Н.Хорошковська та ін.). У працях Н.М. Бібік гра трактується як засіб розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів,естетико-екологічного виховання – у наукових розвідках Г.С.Тарасенко. В.О. Сухомлинський радив педагогам якомога більше використовувати казку в роботі з молодшими школярами. В праці «Методика виховання колективу» (розділ «Творчість в колективі. Роль казки в колективному житті дітей») він рекомендував використовувати казку для словотворчості дітей.

Результативність впровадження досвіду:

Я вважаю, що кращим підтвердженням правильності вибраного шляху вчителя є високі досягнення учнів. Так, мої вихованці Гусак Дарина 4-Б (2014-2015н.р.) – переможець районного конкурсу знавців української мови ім..П.Яцика; команда 4-Б (2014-2015н.р.) посіла друге місце у ІІ районному етапі конкурсу «Всезнайки».

Репрезентація досвіду:

Виступи на шкільному методичному об’єднанні з теми «Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності». Проведення циклу відкритих уроків: урок-проект «Квіти в нашому житті» (2014-2015н.р.), урок розвитку мовлення «Приходь, приходь, Зимонько…» (2014-2015н.р.). Публікація у фахових виданнях: газета «Розкажіть онуку» - урок розвитку зв’язного мовлення «Спогади про осінь».

На засіданні науково-методичної ради КЗ ЗОІППО ЗОР розглянутий досвід вчителя Загорій Т.П. «Ігри в початковій школі як один із засобів формування соціальної компетентності» і рекомендований до впровадження в освітній процес.

Посилання на матеріал: http://zw.ciit.zp.ua/zwimg/8/8f/%D0%94%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8._%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B9_%D0%A2.%D0%9F._%D0%97%D0%93_28.pdf

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: ordg (27.01.2016)
Переглядів: 2647 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 1.0/366
Всього коментарів: 6
6 olshanskaja5  
База успешной учебы напротяжении всего жизненного пути, начинается в начальной школе. И самым важным
человеком в школе  является Первыйучитель,  он ведет  учеников сквозьгоды детства. Великое счастье - встретить учителя, который станет для ребёнка
путеводной звездой, научит доброте и справедливости, поможет стать Человеком. Для моей дочеритаким  человеком стала Татьяна Петровна. Онапомогала  детям найти правильный путь,вкладывая в них всю душу, вдыхая в них оптимизм , развивая желание учиться. Ее
уроки отличались целенаправленностью, разнообразием методов и приемов,
изучаемый материал она связывала с реальной жизнью и возрастом  детей. Как настоящий мастер, Татьяна Петровналюбую сложную информацию давала в легкой и доступной форме, языком, понятным ее
ученикам – это язык игры.  В простоте ипроявляется мастерство и мудрость Учителя. Следует отметить высокийуровень коммуникативных и организаторских способностей этого учителя, она помогала
ребятам при возникновении трудностей в учёбе и в межличностных отношениях. Своим
примером она учила детей вежливо разговаривать, опрятно одеваться и вести
здоровый образ жизни. Огромное количество цветов оживляло  атмосферу и создавало уют в классе.Сейчас мы ушли в среднюю школу, Татьяну Петровну вспоминаем,  как очень светлого человека  во всех отношениях.P.S.  Высокий  профессионализм , талант педагога, душевнаятеплота, внешняя красота, ум, чуткость, терпение, творческий подход,  неиссякаемая энергия, душевный трепет, духовнаяискренность.  оптимизм, креатив, позитив –всё это о Татьяне Петровне.Татьяна Петровна  - целеустремленный человек, который не останавливаетсяна достигнутом, а постоянно развивается. Ведь "совершенство
безгранично". Загорий Татьяна Петровна по праву заслуживает высокого звания «Учитель года».

5 pedchenko955  
Дана робота в теоретичному і практичному плані доводить, що взаємодія вчителя та дітей на уроці і в позаурочний час може мати високу ефективність . Заслуговують на увагу продуктивні форми спілкування, що конче необхідно при  формуванні мовленнєвих компетенцій у  початковій школі. Саме через ігрові технології вчитель розвиває творчі можливості особистості, що доводять успіхи її учнів. Матеріали дібрані  до програми для кожної вікової групи, відзначаються ступенем складності. Робота є прикладом творчого ставлення педагога до своєї справи, постійного пошуку цікавих форм роботи з дітьми. Грамотно  методично вивірена Тетяною Петрівною.  Творчого піднесення та успіхів Вам, колего!

4 bocya2005  
Как известно, новый материал усваивается исключительно через актуализацию, а именно через практическое применение. Дети младшего школьного возраста наиболее плодотворно  актуализируют знания посредством игровой формы. Такой подход соответствует одному из главных принципов педагогики - принципу посильности. Татьяна Петровна в своей работе использовала наиболее эффективный путь к развитию ЛИЧНОСТИ в ребенке. В игре дети забывают о своих страхах, максимально раскрываются, проявляют творчество, интенсивно взаимодействуют с одноклассниками, не испытывая дискомфорта, - так формируется навык межличностной коммуникации. Я считаю, что Татьяна Петровна высоко несет профессию Учителя, не ограничиваясь только подачей нового учебного материала. Татьяна Петровна взращивает многогранную личность в каждом ученике, умело сочетает работу с индивидуальностью и работу в группе. Таким образом формируется социокультурная компетенция. Работа педагога заслуживает ПОБЕДЫ! Татьяна Петровна, мы гордимся Вами!

3 elenabalchenko  
Робота змістовна, цікава, практична. Послідовно і логічно викладений матеріал із влучними вставками-цитатами відомих педагогів. Я, як вчитель-практик,
можу використати цю роботу і на уроках, і на методичному рівні. Вчитель довів, що заслуговує звання і кваліфікаційної категорії "Спеціаліст вищої категорії".

2 liliya_podriz  
Досвід роботи з даної теми завжди був досить актуальним, адже для молодших школярів гра є найприроднішим і найбажанішим видом діяльності. Уроки з елементами ігрових технологій ніколи не бувають нудними, вони завжди викликають у дітей інтерес і бажання вчитися. Тетяну Петрівну я знаю давно, її уроки неповторні, бо готує і проводить їх творчий, закоханий в свою справу вчитель, рівень професіоналізму якого зростає з кожним роком. Закликаю всіх проголосувати за перспективного вчителя і не лише тому, що вона обирає ефективні методи роботи, а тому що вона любить дітей і поважає в них особистість. Перемоги тобі, колего! Вболіваємо за тебе і пишаємося твоїми педагогічними здобутками!

1 kolychiy  
Главное в начальных классах - заинтересовать детей, привлечь их к учёбе и к знаниям. Самый надёжный и действенный метод, понятный и интересный - игровая форма. По-моему личному мнению эта работа заслуживает наивысшей оценки, так как доказала свою эффективность заинтересованностью детей к получению новых знаний.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024