Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 11:46

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів в умовах навчально-виховного процесу

Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів в умовах навчально-виховного процесу

Творчий колектив вчителів:
Самсика Т.О., заступник директора, вища категорія, вчитель-методист; 
Приступа Л.В., старший вчитель; Чукіна Ю.В., ІІ категорія; 
Федець О.В., ІІ категорія; Кулешова М.В., ІІ категорія; 
Онуфрієнко О.В., спеціаліст; Шепель В.В., спеціаліст; 
Буртова Н.С, спеціаліст; Шевкопляс І.В.,спеціаліст.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5
Директор: Белікова Н.А.
Адреса:  69063, м.Запоріжжя, вул. Тургенєва, 33
Телефон: (061)764-28-47    
е-mail: school_554@ukr.net
Сайт: http://school5.edukit.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея розробки: виховання учнів в дусі відповідального  ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточення як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності. 
Мета розробки полягає у створенні безпечних та нешкідливих умов навчання, фізичного розвитку та зміцненню здоров’я, формуванні гігієнічних навичок та засад здорового способу життя; вихованні морально й фізично здорової людини та свідомому ставленні до свого здоров’я і здоров’я інших.

Обгрунтування актуальності та перспективності розробки

Здоров’я дітей – одне з головних джерел щастя, радості й повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Тому основною метою сучасної школи є формування здорової особистості (здорової як фізично, так і духовно) і підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язбережувальної педагогіки. Крім того, вміння учнів оперувати поняттям «Здоровий спосіб життя» дає змогу формувати здоров’язберігаючу компетентність, яка виділена як ключова в сучасній українській педагогіці.
 
Науково-теоретична база

Час не стоїть на місці. Людство завжди перебуває у пошуках нових ідей. І цей процес починається саме зі шкільної парти. Час змінює стандарти, стереотипи, потреби, і сьогодні школа теж потребує реформування. Турботу викликає різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління, а також відсутність мотивації до збереження та зміцнення здоров’я. Тому школа намагається впроваджувати різні здоров’язберігаючі технології, відповідно познайомившись з ними через дослідження та роботи науковців:
Пометун О., Пироженко Л.,Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання;
Дригайло С. М.  Формування здоров’язберігаючих  компетентностей у школярів.
Інтернет – ресурси:
http://wiki.ciit.zp.ua - Интернет-pecурсы Классным руководителям и воспитателям
http://www.aidsalliance.kiev.ua/
Здоровье - стиль жизни : здоровьесберегающие образовательные технологии в школе и библиотеке : методическое пособие / сост. Е. В. Кузина. - М. : Литера, 2011
Короткова Л.Д. Сказкотерапия в школе. Методические  рекомендации. –М.ЦГЛ.2006

Стисла анотація розробки

Метою сучасної школи є підготовка дітей до життя. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки. На сьогодні існує нагальна потреба в проведенні профілактичних заходів щодо  здорового способу життя серед учнів. Разом з тим, велике значення у формуванні здорового способу життя дітей, особливо початкової школи, належить організації роботи з учителями та батьками дітей. Тому для цієї категорії були проведені семінари, «круглі столи», бесіди.
У роботі з дітьми ми використовуємо різноманітні форми та методи. Це: ігри, психологічні тренінги, музичні фізкультхвилинки, щоденне проведення ранкової зарядки, екскурсії в природу, проведення тематичних вистав, технології арт-терапії, медіа-хвилинки, бесіди з пропагування здорового способу життя, виставки малюнків, плакатів, листівок,рекомендації батькам тощо. Так як, ми працюємо з дітьми початкової школи, то велике значення приділяємо вивченню та застосуванню правил гігієни та санітарії, вмінню правильно харчуватися; виховуємо навички поведінки у їдальні тощо. Діти молодшого шкільного віку повинні рухатися. З цією метою у шкільний навчальний план включені курси «Ритміка» та «Хореографія». Крім того, велика увага приділяється психічному здоров’ю дітей, його корекції та збереженню.
Педагогами розроблені сценарії виховних заходів, які вчать дітей правильно ставитися до свого здоров’я та зберігати його; пропагують здоровий спосіб життя; сприяють вихованню морально і фізично здорової людини та свідомому ставленню до свого здоров’я та здоров’я інших. Серед багатьох нових ефективних методів роботи з дітьми, на нашу думку, важливу роль відіграє арт-терапія. Ми в своїй роботі використовуємо музикотерапію, кольоротерапію, релакс-відео, хвилинки медитації. Це допомагає дітям, особливо класів корекції, заспокоїтися, налаштуватися на роботу, зосередити увагу на навчальному матеріалі, що дає змогу підвищити мотивацію до навчання та пізнавальний інтерес до вивчення шкільних предметів; відзначити для себе необхідність ведення здорового способу життя.
Такі профілактично - навчальні заходи   допомагають дітям правильно сформувати своє уявлення про здоровий спосіб життя і намагатися дотримуватись на практиці тих чи інших правил..

Результативність впровадження розробки

Розкриття даної теми через різні форми урочних та  позаурочних заходів дозволяє формувати у дітей навички здорового способу життя; вміти застосовувати набуті знання у повсякденному житті. Заходи, що проводяться у комплексі, мають свої результати: діти стали менше хворіти застудними захворюваннями, значно скоротили вживання шкідливої їжі ( фаст-фуди та ін.), чемно ставляться один до одного на прогулянках, в їдальні, на перервах. Учні  стали  краще усвідомлювати небезпеку шкідливих звичок. Значна кількість дітей займається в спортивних гуртках та секціях.
Репрезентація досвіду
Виступи на педагогічних радах школи, на батьківських зборах; участь у шкільних і районних семінарах.
Посилання на матеріал: http://school5.edukit.zp.ua/metodichna_robota/metodichna_rozrobka/

 



Джерело: http://school5.edukit.zp.ua/metodichna_robota/metodichna_rozrobka/
Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt2 (26.01.2016) | Автор: Самсика Т.О. E W
Переглядів: 2154 | Коментарі: 6 | Теги: компетенція, початкова освіта, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/132
Всього коментарів: 6
6 star_kristinka  
Молодці!!!

5 alakostenko  
Досвід практичний та актуальний! Молодці педагоги 5 школи!!!

4 lobachng  
Дуже цікавий матеріал - корисний як для дітей, так і для батьків.  Дякуємо, що велика увага приділяється формуванню здоров"я дітей.

3 любос  
Дуже корисні доробки і для дітей, і для вчителів! Саме в початкових класах формується відповідальне ставлення до особистого здоров'я, відбувається засвоєння певних норм і зразків поведінки, визначення ціннісних орієнтацій. На державному рівні ширше необхідно впроваджувати здоров'язберігаючі технології. Дякую, колеги! Сподобались додатки 8,9,10. Молодець, Федець О. В.! Чекатиму ще Ваших творчих робіт!

2 2705659  
Интересная и актуальная тема, понравилось релакс-видео (приложение 8,9,10)

1 Mary_Himchack  
Актуальна тема,дуже цікаві та корисні матеріали. Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024