Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 17:24

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування навичок каліграфічного письма молодших школярів як умова підвищення грамотності

Формування навичок каліграфічного письма молодших школярів як умова підвищення грамотності

    Дрига Алла Миколаївна,
     вчитель початкових класів,

     спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

   Запорізький колегіум «Мала  гуманітарна академія»

   Директор: Овдієнко Л.К.

   Адреса: 69114, м.Запоріжжя,

   вул.  Гудименко 13

   тел./факс: (061) 224-93-02

  e-mail:  mga.school@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Чіткий і розбірливий почерк – істотна ознака культури писемного спілкування кожної людини.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

            Вченими доведено, що різні галузі діяльності людини здебільшого пов'язані з процесом письма, з умінням ло­гічно правильно й послідовно передавати думки чітким, красивим, розбірливим почерком. Від того, наскільки люди правильно і швидко пишуть, залежить продуктив­ність їхньої діяльності.

             Доведено, що рівень розвитку каліграфічних навичок впливає на грамотність. Адже всі предмети шкільного курсу вимагають грамотного володіння мовою: швидко писати, читати, вміння висловлювати свої думки, вміння працювати з текстом. Основа грамотності закладається саме в початковій школі.

Науково – теоретичною базою досвіду є нормативно правові акти України: Національна доктрина розвитку освіти, Закон «Про освіту», Державний стандарт початкової загальної освіти, навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи.

            Проблему формування навички письма досліджували відомі психологи і фізіологи (Ш. Амонашвілі, Б. Ананьєв, М. Безруких, О. Запорожець, О. Скрипченко та ін.), українські та російські лігводидакти (М. Вашуленко, К. Прищепа, О. Прищепа, І. Кирей, В. Трунова, І. Цепова, Н. Агаркова, Л. Желтовська та ін.), а також учителі-практики (В. Ілюхіна, О. Потапова, А. Заїка, А. Мовчун та ін.)

Стисла анотація досвіду.

   Державний стандарт початкової загальної освіти пе­редбачає формування графічних навичок, які є основою грамотного письма і гарного почерку. Їхня сформованість - одна з умов грамотного володіння мовою, що дозволяє успішно вивчати інші предмети, формує якості, необхідні для успішного протікання навчально-виховного процесу надалі.  Недбале письмо веде до орфографічної неграмотності.

  Навчання дітей правильного і красивого письма розпочинається з 1 класу і  проходить кілька етапів. В підготовчий період - вправи для підготовки руки дитини до письма (творчі завдання Валерія Саченка). Наступний етап - основний (1клас) - письмо - різноманітні прийоми відпрацювання, розвиваючи при цьому графічні навички дітей. Особливого контролю надаю дотриманню учнями гігієнічних навичок письма (правильна посадка, положення зошита, тримання ручки і т.д.)

  Третій етап - вдосконалення письма 24-й класи. Другий клас - закріплення навичок письма, вдосконален­ня усіх якостей письма (нахил, лінійність, рівномірність елементів...). Одночасно в учнів формується культура оформлення письмових робіт (розміщення слів на рядку; дотримання поля, абзаців, акуратності виправлень тощо).

У третьому класі більше уваги приділяю виробленню плавності, ритмічності, швидкості письма при одночасному дотриманні всіх інших вимог. Адже діти переходять до письма в одну лінію.

Формування графічних навичок письма завершується в цілому в 4 класі – це списування, письмо під диктовку, робота над помилками, самооцінювання роботи за критеріями (форма, розмір, нахил, поєднання літер; культура оформлення письмової роботи).

Основна мета роботи - проаналізувати теоретичні основи формування каліграфічних навичок молодших школярів (психофізіологічні аспекти), запропонувати систему практичних вправ, прийомів, методів щодо подолання труднощів у розвитку каліграфічних навичок письма.

Репрезентація досвіду .

Досвід вчителя презентовано на відкритому засіданні кафедри початкових класів колегіуму.

Даний досвід може бути використаний вчителями початкових класів на уроках,  а також на заняттях при підготовці дитини до школи.

 



Джерело: http://drugaam1.blogspot.com
Категорія: Початкова освіта | Додав: ptichechka87 (28.01.2016)
Переглядів: 2173 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/71
Всього коментарів: 2
2 elenka  
На жаль, не можна побачити запропонованої Вами системи практичних вправ, прийомів, методів щодо подолання труднощів у розвитку каліграфічних навичок письма - за посиланням не відкривається робота

1 Natik  
Алло Миколаївно, на наступний рік чекаю вас на секції перших класів . Поділіться своїм досвідом. Вважаю, що буде цікаво не тільки мені. Школяренко Н.І.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024