Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 14:00

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування мовленнєвої компетентності вихованців дошкільних груп та учнів початкових класів

Формування мовленнєвої компетентності вихованців дошкільних груп та учнів початкових класів під час занять та уроків розвитку мовлення

 

Пєчнікова Олена Олександрівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, звання «учитель – методист».

Приварникова Олена Василівна, вихователь дошкільних груп, спеціаліст другої категорії

Черкун Тетяна Василівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, звання «учитель – методист».

 

Запорізький навчально – виховний комплекс «Гармонія-плюс» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Мєлікова Ірина Анатоліївна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Новгородська, 26а
Телефон: (061) 278-07-55
е-mail: garmoniya-school@yandex.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Використання наочних моделей під час оволодіння учнями різними видами мовленнєвої діяльності виступає засобом планування дитячого висловлювання. Для того, щоб побудувати будь-яке зв’язне висловлювання, дитина повинна навчитися виділяти головні деталі та логічно передавати послідовність подій. Саме наочні моделі допомагають дитині дошкільного та молодшого шкільного віку краще та легше уявити предмет, виявити його суттєві ознаки, встановити відносини між предметами. Бо ці моделі дитина не тільки бачить, але часто створює їх сама. Ця технологія може бути використана у роботі над усіма видами мовленнєвої діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Одним з найважливіших показників рівня культури людини, її мислення, інтелекту є її мовлення. Будь-який мовленнєвий вислів складається із слів та їх сполучень, побудованих у певній послідовності згідно з задумом. Чим багатше словник людини, тим ширше у неї можливість вибору влучнішого, оригінальнішого та виразнішого оформлення думки. Проблема зниження культури мовлення, тенденція до поширення жаргону та просторіч є актуальною, особливо в умовах двомовності. Саме тому підвищення культури мовленнєвого спілкування та формування мовленнєвої компетентності вихованців дошкільних груп та молодших школярів набуває важливого значення. Практика доводить, що досягти певного результату в цьому питанні можна лише через впровадження продуманої системи роботи з розвитку мовлення.

Науково – теоретична база досвіду:
Основою для складання програми з розвитку мовлення та реалізації проблемної теми стали роботи У. Гордона (Синектика: развитие творческого воображения); Л. Шрагіної (Методика конструювання символічної аналогії і її використання для розвитку мислення учнів); В. Садкіної (Асоціативні схеми).

Стисла анотація досвіду:
Представлені методичні матеріали являють собою наскрізну програму з розвитку мовленнєвої компетентності вихованців дошкільних закладів та учнів початкових класів. Мета роботи полягає в тому, щоб надати вчителям та вихователям матеріали, за допомогою яких вони зможуть реалізувати завдання з розвитку мовленнєвої компетентності, передбачені Державним стандартом початкової загальної освіти та Базовим компонентом дошкільної освіти. Тому робота містить два напрями: перший – саме зміст та завдання уроків і занять з розвитку зв’язного мовлення; другий – методичний коментар та добірка рекомендованих матеріалів. Суть технології полягає в тому, що під час оволодіння учнями різними видами мовленнєвої діяльності використовуються наочні моделі на основі символів і знаків.

Результативність впровадження досвіду: 
2011 р. – І місце у ІІ (міському ШПМП) етапі інтелектуальних змагань «Всезнайки»;
2011 р. – ІІІ місце в обласному етапі XII Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика;
2012 р. – ІІ місце у ІІ (міському) етапі інтелектуальних змагань «Всезнайки»;
2012 р. – І місце в ІІ (міському) етапі XIII Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика;
2012 р. – ІІ місце в ІІ (міському) етапі регіонального конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу»;
2015 р. – І місце у ІІ (міському) етапі XVI Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика. 

Репрезентація досвіду:
Збірка ІАМЦ департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради «Обучение учащихся начальной школы рефлексии. Инструментарий для формирования различных групп компетентностей учащихся при изучении темы «Глагол». Уроки русского языка (1,3,4 класс)» 2013 р. 

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: ShPP (13.01.2016)
Переглядів: 1298 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/242
Всього коментарів: 1
1 ivasina85  
Цікаво. Використання символічної аналогї полегшуе і пришвидшує процес запамятовування і засвоєння матеріалу, формує прийоми роботи з памяттю.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024