Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 06:21

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування логічного мислення молодших школярів на уроках математики шляхом розв’язання логічних задач

Тема: «Формування логічного мислення молодших школярів на уроках математики шляхом розв’язання логічних задач»

ПІБ авторів: Свєтлічна Лариса Геннадіївна,  вчитель початкових класів, спеціаліст ІІ категорії, Романенко Олена,  вчитель початкових класів, спеціаліст.

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор :Татарова Ірина Іванівна

Адреса:м. Запоріжжя, вул. Билкіна, 12, 69034

Телефон: 0612-7697249

e-mail: scool-36@yandex.ua

адреса сайту: scool-36.narod.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду . Гармонійне поєднання навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Реалізація ігрових технологій дозволяє підвищити якість педагогічного процесу,забезпечує емоційну задоволеність учнів.

 Обґрунтування  актуальності та перспективності досвіду.  Зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на розвиток здібностей школяра та його обдарувань.  Постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів.

Науково- теоретична база досвіду. Мислителі, починаючи ще з Аристотеля, відмічають педагогічну спрямованість логіки. Цю думку поділяв і видатний педагог К.Д. Ушинський, який розглядав логіку як одну із основ педагогіки. Він підкреслював, що доки логіка не стане на належне місце, відбуватиметься «сумна плутанина понять».

Роль навчання в розвитку логічного мислення й основні методологічні положення з виховання логічної культури досліджувалися Ю.М. Калягін, І.І. Маркушевич, А.М. Пишкало, С.Й, Шварцбурд і ін.

Проблема розвитку логічного мислення школярів є особливо актуальною у наш час. У наш час проблемою займається А.М. Акселюком, Н.М. Бібік, О.Я. Савченко, Н.Ф. Скрипченко та ін. Адже саме зараз, як ніколи, нашій країні потрібні люди, здатні приймати нестандартні рішення, які вміють творчо мислити. На жаль, сучасна школа ще зберігає застарілий підхід до засвоєння знань. Доволі часто навчання зводиться в основному лише до запам'ятовування і відтворення прийомів дій, типових способів розв'язування завдань. Одноманітне, шаблонне повторення одних і тих же дій відвертає потяг до навчання. Діти позбавляються радості відкриття і поступово втрачають здатність до творчості.

Стисла анотація досвіду. Використання творчих вправ якнайкраще розвиває у дітей творче мислення, інтерес до навчання, до творчої діяльності. Треба лише вдало добирати математичні завдання, щоб вони викликали цікавість у молодших школярів. Адже пробудити інтерес до математики, навчати школярів творчо мислити - це найголовніша мета, до якої прагне вчитель у зв’язку з завданням підвищення рівня процесу навчання математики. Цьому сприяють матеріали викладені в даній роботі.  А саме :

- загадки

-задачі-жарти

-задачі-головоломки

- задачі на розвиток продуктивного мислення

- задачі підвищеної складності з логічним навантаженням

- дидактичні ігри

- творчі завдання на розвиток абстрактного мислення

Тільки використовуючи ці види роботи на уроках  можна досягти високої якості кінцевих результатів, запобігти відставанню слабко встигаючих і забезпечити розвиток творчого мислення усіх учнів відповідно до їх навчальних можливостей.    

Результативність впровадження досвіду. Навчати учнів логічно мислити, аналізувати, виділяти головне, робити висновки, допомагають вдало підібрані ігри та завдання різнопланового спектру. Підвищується інтерес до вивчення предмету, знімається емоційна напруга, так як завдання подані в цікавій формі.

Репрезентація досвіду. Апробація досвіду відбувалася в процесі викладання математики  в початкових класах школи, а також репрезентувався під час виступів на  засіданнях ШМО та творчих груп.

Теги :Заводський, ребуси, загадки, логіка,  творче мислення, логічні вправи,  головоломки.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html

Категорія: Початкова освіта | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 975 | Рейтинг: 1.0/91
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024