Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 01:27

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування літературної компетентності молодшого школяра

Формування літературної компетентності молодшого школяра

 

Каряка Оксана Володимирівна
вчитель початкових класів, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії»

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №100 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Доновський Сергій Миколайович


Тел.:  (061) 224-77-25
e-mail: zsh100zp@gmail.com  
Сайт школи: http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/

 

ї

 

Провідна ідея досвіду
Наданий досвід вчителя висвітлює ідею формування літературної компетентності молодшого школяра, аналізує причини труднощів, які виникають в учнів початкових класів у ході читання, демонструє шляхи їх подолання.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сучасний стан читання школярів не задовольняє ні школу, ні суспільство, оскільки багато учнів не розуміють змісту тексту, особливо в процесі його читання мовчки, читають вголос повільно, технічно недосконало, невиразно. Головна причина такого явища – низький рівень якості читання. Пріоритетною метою навчання читанню у початковій школі є формування літературної компетентності молодшого школяра, усвідомлення себе як грамотного читця, здатного  використовувати дані навички для самоосвіти. 


Науково-теоретична база досвіду
Науковою основою  досвіду є праці К.Ушинського, А.Макаренка, В.Сухомлинського, П.Каптєрєва, П.Блонського, Л.Виготського, Д.Ельконіна, (дослідження розвитку читацької культури школярів);В.Едигея (дослідженняформування читацької діяльності молодшого школяра);Т.Алтухової, А. Корнєва, С. Хабарової, А. Огаркіної, Р.Левіна (дослідження причин порушення читання).


Стисла анотація досвіду
У досвіді відображені сучасні підходи до вирішення питання формування літературної компетентності під час роботи над курсом «Літературне читання».  Акцентовано увагу на особливостях організації  пошуку  ефективних методів, прийомів та практичних шляхів формування повноцінної навички читання учнів молодшого шкільного віку, в становленні дитини-читача, здатної до самостійної читацької, творчої діяльності. Висвітлено теоретичні, практичні та методичні матеріали, умови використання творчих завдань. Систематизовано та упорядковано дидактичний матеріал відповідно до формування кожної зі складових літературної компетентності: читацької, літературознавчої, бібліотечно-бібліографічної, особистісно-діяльнісної компетенцій. 


Результативність впровадження досвіду
Протягом п’яти років мною були проведені дослідження та спостереження, метою яких було визначити шляхи формування літературної компетентності. Як показують результати моніторингу, у моїх учнів  впродовж чотирьох років була якісно сформована літературна компетентність.Створений банк вправ для формування літературної компетентності молодших школярів.


Репрезентація досвіду
Досвід було представлено на обласному конкурсі «Урок ХХІ сторіччя» у 2011 р., на районному конкурсі «Учитель року» у 2011 р., на курсах підвищення кваліфікації в ЗОІППО для вчителів початкових класів.

Посилання на матеріали: 

http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1

https://drive.google.com/file/d/0BwVp9rVVSPsXbmI5MUVzN3JTNms/view?usp=sharing&pref=2&pli=1

Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (03.01.2016)
Переглядів: 1223 | Рейтинг: 1.0/54
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021