Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 06:20

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування контрольно-оцінної компетентності молодших школярів

Формування контрольно-оцінної компетентності молодших школярів

Крамаренко Ірина Володимирівна, вчитель початкових класів, категорія «вища», «вчитель – методист»

 

Запорізька єврейська гімназія «ОРТ-Алєф» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Шальміна Доліна Михайлівна

Адреса: м. Запоріжжя, вул.Маяковського, 14
Телефон: (0612) 34-05-33    
е-mail: Dolina.Shalmina@ort.zp.ua
 
Сайт:  http://zportalef.at.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Провідна ідея даного досвіду – методичне обґрунтування ефективності та доцільності впровадження системи методів та прийомів, спрямованих на формування контрольно-оцінної компетентності молодших школярів. Теоретична  практична значущість досвіду полягає у створенні чіткої моделі формування контрольно-оцінної компетентності учня впродовж чотирьох років: з першого по четвертий клас.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 

Світ, у якому живе та житиме сучасна дитина, змінюється набагато швидше, ніж зміст сучасної освіти. Тому головне завдання педагога ? навчити дитину орієнтуватися у цих змінах, пристосовуватися до них, вміло і швидко вирішувати проблеми та протиріччя, з якими доводиться зустрічатися.

З огляду на це відбувається переорієнтація на компетентнісну освіту, що передбачає посилення практичного спрямування її змісту, перетворення педагога з доповідача та наглядача на організатора активної самостійної пізнавальної діяльності учня, помічника, вчителя, який сприймає дитину не як об’єкт педагогічної діяльності, а як рівноправного партнера в просуванні до результату навчання.

Об’єктивно і методично правильно організований контроль розкриває невикористані резерви, можливості дитини, стимулює учнів до систематичної наполегливої праці, слугує для вчителя формою зворотнього зв’язку, зумовлює формування важливих якостей особистості: відповідальності, здатності до подолання труднощів, самостійності. 

 

 

Науково-теоретична база досвіду:  
Сучасні науковці та відомі діячі в галузі початкової освіти, зокрема І. Родигіна, О. Савченко, Т. Байбара, Н. Бібік,О. Хорошковська вважають головними компетентностями, якими мають оволодіти учні початкових класів, компетентності саморозвитку та самоосвіти, що передбачає, перш за все, навчання дитини ВЧИТИСЯ, а саме: сформованість в учня загальнопізнавальних, організаційних, контрольно-оцінних компетентностей. Вони є ключовими, бо формують основу оволодіння всіма навчальними предметами, що складають зміст середньої освіти.

 

Стисла анотація досвіду:

Часто дитині здається, що оцінка, поставлена вчителем на уроці, нижча, ніж вона заслуговує. Як правило, учневі виставляється оцінка лише на одному етапі уроку (розв’язування прикладу, задачі або розбір речення біля дошки тощо). Решту часу його діяльність залишається поза увагою вчителя, що часто знижує мотивацію та активність дитини.


Метою вчителя має бути така організація діяльності учня на уроці, за якої він - учасник кожного етапу заняття - відчуватиме важливість та значимість своєї роботи, зможе оцінити свої навчальні можливості та зіставити їх із отриманим результатом. Для досягнення цієї мети вважаю необхідними:

  • мотивацію школярів до активної праці під час уроку;
  • запровадження системного підходу до формування контрольно-оцінної компетентності учнів; 
  • застосування під час уроку запитань і вправ, спрямованих на саморефлексію.

             

Результативність впровадження досвіду: 

Результатом впровадження даного досвіду роботи є високий рівень сформованості в учнів на кінець четвертого класу контрольно-оцінної компетентності, показники якої:

  • стабільність якісного показника знань;
  • незначна розбіжність між результатами вхідного контролю учнів в п’ятому класі та річними оцінками за четвертий клас;
  • відсутність учнів з початковим рівнем навчальних досягнень за перший семестр у п’ятому класі.

 

 

Репрезентація досвіду:

Даний досвід може бути використаний вчителями початкових класів з метою підготовки учнів 4-х класів до переходу в середню ланку, забезпечуючи їм безболісне і комфортне входження в адаптаційний період навчання. Також вчителями 1-х класів, з метою застосування оцінних суджень, пов’язаних з  позитивною модальністю  (погодження, схвалення, заохочення).

Досвід був репрезентований на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, на засіданні педагогічної ради школи, на відкритому уроці для курсантів ЗОІППО. Методичні розробки було оприлюднено у фахових журналах.

 

 


Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0BylPQMA8fotVbE5GU2trUVFKajQ&usp=sharing
Категорія: Початкова освіта | Додав: ShPP (14.01.2016)
Переглядів: 814 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/40
Всього коментарів: 1
1 aster1968  
Лучшая работа на сайте!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024