Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в оптимізації процесу формування комунікативної компетентності молодших школярів засобами ігрових технологій, які сприяють розвитку творчих здібностей, розумової активності учнів, вихованню етичних якостей. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На етапі розвитку освітньої галузі Державний стандарт початкової загальної освіти забезпечує створити такі умови для розвитку й саморозвитку особистості учня, які забезпечать його пізнавальними засобами, для ефективного життя у суспільстві.
Постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів: забезпечення умов для розвитку творчої особистості учня; розвитку дослідницького мислення; підбору новітніх методів і прийомів навчання, формуванню компетентності самоконтролю та самооцінки через самостійне оцінювання учнями власної діяльності протягом навчання.
Модернізація навчально-виховного процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватись в житті. Одним із засобів підвищення ефективності уроку є поєднання ігрових технологій із традиційними методами навчання. Науково-теоретична база досвіду
Положення про гру як метод навчання й виховання учнів, виняткову її цінність для дитини та необхідність цілеспрямованого використання в школі знаходимо в працях таких видатних педагогів, як К. Д. Ушинський, П. Ф. Каптеров, П. П. Блонський, М. І. Демков, А. С. Макаренко, В. А. Сухомлинський, Д. Б. Ельконін.
Вивчивши досвід провідних педагогів, можна зробити висновок, що гра – це дійсно складне, багатогранне явище, яке неможливо однозначно трактувати. Навчальна гра може тривати від кількох хвилин до цілого уроку й може використовуватися на різних етапах, а також у позакласній роботі. Стисла анотація досвіду
Особливо широко використовуються ігрові технології на уроках при навчанні дітей шести-семирічного віку, оскільки провідною діяльністю дітей до школи була гра, а з перебуванням у школі відбувається зміна провідної діяльності на навчальну.
На своїх уроках я впроваджую ігрові технології, добираю ефективні методи та прийоми навчання, які активізують інтерес та увагу дітей, формують комунікативні компетентності, розвивають пізнавальні й творчі здібності, розумову активність учнів, кмітливість, уяву, закріплюють знання й уміння, навички, що допомагає зростанню інтересу до розумової праці в середній школі.
В практичній частині досвіду представлені ігри (в додатках), які я використовую на різних етапах уроку.
За результатами дослідження було виявлено, що необхідно до кожного уроку включати ігрові моменти, але не як розрядку обстановки, а з метою активізації знань учнів, формування комунікативної компетенції молодших школярів в навчальній діяльності та розвитку психічних процесів.
Інтелектуальні ігри я використовую з перших днів навчання. Ці ігри формують й розвивають інтелектуальні здібності учнів.
В перспективі моєї педагогічної діяльності я планую використовувати на уроках ігри – симуляції, які розвивають увагу, навички критичного мислення, сприяють застосуванню на практиці вміння вирішувати проблеми, які зберігаються з проведенням такої процедури в реальному житті. Результативність впровадження досвіду
Добре сформована комунікативна компетентність сьогодні є запорукою успішного життя. Формування комунікативної компетентності учнів – одне з основних завдань вчителя початкових класів і найважливіша передумова успішності навчання в основній та старшій школі.
Результативність технології досвіду полягає в гармонійному поєднанні навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Реалізація творчих ідей дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує комфортність, емоційну задоволеність та потреби учнів. Репрезентація досвіду виступи на засіданнях шкільних та районних методичних об’єднань, на методичних, педагогічній раді; під час майстер-класу для вихователів дитячих садків та відкритий урок з літературного читання (російська мова) «Зайкина избушка» (русская народная сказка), 3 клас для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів при ЗОІППО, 17 лютого, в ході якого я буду презентувати ігрові технології. Посилання на матеріал: Досвід Тарасенко Н.П.
Тема роботи актуальна, т.я. поєднання навчальної та ігрової діяльності сприяє підвищенню ефективності уроку, активізує учнів.Удітей виникає бажання вчитися, пізнавати нове.В початкових класах на всіх уроках треба застосовувати ігрові технології, тоді вони будуть цікавими і повчальними для учнів. Практичний матеріал у роботі підібрано вдало, готовий до застосування на уроках. Бажаю успіхів у нелегкій праці.
Гра дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує комфортність, емоційну задоволеність та потреби учнів. Дуже важлива та корисна робота.
Игровая технология - самая актуальная в начальной школе. Постановка проблем, совместный поиск, игра - вот те средства, которые формируют положительное отношение у ребенка к учению. Спасибо Наталье Петровне за разнообразный,яркий материал.