Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 12:27

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування екологічної компетентності молодших школярів

Формування екологічної компетентності молодших школярів


Ряполова Ірина Леонідівна,

вчитель початкових класів, «спеціаліст вищої категорії», «старший учитель».
Запорізька загальноосвітня школа І—III ступенів № 86 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Зайченко Любов Миколаївна
Адреса школи: 69093, м. Запоріжжя, вул.. Дегтярьова, 5-Б;
Телефон: 224-78-47, 224- 78-24, 223-62-60
e-mail: auka@shkola.rg.ua
Сайт школи: school86.at.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Дати учням систему знань з основ екології та формувати відповідальне ставлення кожної дитини до навколишнього середовища. Пропаганда екологічних знань, виховання екологічної культури, екологічної свідомості. Я вчу дітей любити нашу країну, милуватись красою нашої запорізької землі і, водночас, намагаюсь пробудити в учнів занепокоєність станом природи, їхнього безпосереднього оточення, а також ініціюю екологічне мислення та поведінку в повсякденному житті. Кожний учень має усвідомити важливість своєї ролі в тому, щоб зробити світ кращим і здоровішим. 


Обгрунтування актуальністі і перспективністі досвіду
Величезного значення у наш час набуває екологічна освіта людей будь-якого віку і професії. Кожному необхідно оволодіти мінімальним набором екологічних знань та засобів діяльності для того, щоб хоча б на побутовому рівні не шкодити природі і Землі. Свідоме й бережливе ставлення до природи потрібно формувати з дитинства у сім ї та школі, за умови активного формування екологічної культури та накопичення систематичних знань. І тоді виросте екологічно грамотне покоління, для якого екологія буде не лише наукою, але й способом мислення, поведінки.


Науково-теоретична база досвіду:

 наукові праці  Я. Косенка,  Й.Г. Песталоцці, Ж.Ж. Руссо,   К.Д. Ушинського, В.О.Сухомлинського, які вивчали вплив природи на розумовий розвиток людини та формування її моральних та естетичних якостей; їх ідеї та розробки Я.Коденка, М.Х. Левіммана, М.І. Іщуна використано при створенні даного досвіду.


Стисла анотація досвіду:

Формування екологічної компетентності здійснюється шляхом проведення просвітницької та інформаційної екологічної роботи в школі та поза школою, виховання культури  поведінки на природі,  мотивації дбайливого ставлення до навколишнього середовища. Організовую діяльність за трьома рівнями: екологічна просвіта,  формування екологічної свідомості, розвиток екологічної культури.
Коли дитина приходить до 1 класу, у неї ще не сформовані стійкі погляди, переконання. Тому моє завдання  – сформувати мислення та екологічну культуру кожного учня, навчити  жити за законами природи, домогтися, щоб почуття особистої відповідальності за все живе на Землі, турбота про збереження природи стали рисами характеру кожної дитини. Тільки активна взаємодія з природою здатна виховувати найкращі людські якості. Доцільним вважаю починати цю роботу зі спостереження за природою і милування нею, догляду за кімнатними рослинами, домашніми тваринами,  підгодовування пташок взимку.
Навесні проводимо екологічну акцію «Збережи першоцвіти» (додаток 1), яка включає проведення усного журналу для учнів початкових класів, конкурси, виготовлення екологічних листівок (додаток 2), виконання завдань пошукового характеру (додаток 3).
 Великою проблемою для нашого мікрорайону є спалювання листя восени. Тому ми проводимо екологічну акцію «Чисте повітря», вивчаємо способи ефективного використання опалого листя, ведемо просвітницьку роботу в мікрорайоні школи. Особливу увагу приділяю споживчій культурі, вчу дітей правильно сортувати сміття, давати старим речам друге життя. 
На своїх уроках я застосовую різні форми та методи навчання. Зокрема, проводжу уроки-міркування, подорожі, використовую ребуси, кросворди, екологічні казки, ігрові ситуації. До проведення уроку залучаю й учнів. Заздалегідь підготовлені діти в цікавій формі повідомляють про певні спостереження, об'єкти чи явища природи.
У своїй роботі також я використовую метод проектів. Проект може бути довготривалим і короткочасним. Наприклад, проект «Годівничка» -- довготривалий. Учні класу разом з батьками змайстрували годівнички для пташок ще восени, взимку ми їх вивісили у шкільному парку і протягом зими підгодовували пташок. Проект «Наші зелені друзі» теж довготривалий. На території школи ми посадили кущик жасміну під вікном нашого класу. Тепер ми спостерігаємо за тим, як він росте і піклуємось про нього. Така система роботи дає можливість не тільки забезпечити учнів системою знань про природу, а й формувати екологічно та інтелектуально розвинену особистість,  здатну відповідати за збереження себе та довкілля.


Результативність впровадження досвіду:
Про результативність використання досвіду свідчить підвищення інтересу учнів до предметів природничого циклу, формування екологічних знань у дітей, збагачення життєвого досвіду, поглиблення співпраці з батьками. 


Репрезентація досвіду
Досвід представлено на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів  ЗОШ № 86 (лютий 2012), методичної ради ЗОШ № 86 (листопад  2015).

Посилання на матеріали: http://school86.at.ua/index/rjapolova/0-165

Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (03.01.2016)
Переглядів: 2355 | Коментарі: 9 | Рейтинг: 1.0/47
Всього коментарів: 9
8 Olli  
Дуже хотілося б ознайомитися із повною роботою, з додатками, про які згадує автор. Нажаль, за вказаним посиланням знайшла тільки ту ж саму стилу "візитку"

9 Svetlana5654  
Перейдіть, будь ласка, на сайт ЗОШ №86 http://school86.at.ua/index/rjapolova/0-165, а далі за посиланням на додатки (натисніть на них).

7 amicaveris  
Щирою турботою про світ природи ви виховуєте активних, небайдужих громадян. Бажаю успіху!

6 rudenkolv60  
Ця цікава робота змушує дітей з першого класу бути володарями екологічно чистого краю. Перемоги Вам.

5 svidy2pac7384  
В.О.Сухомлинськийстверджував, що сама по собі природа не розвиває і не виховує. Залишивши дитину
наодинці з нею, годі сподіватись, що вона під впливом навколишнього середовища
стане розумною, глибоко морально, непримиренною до зла. Тільки активна взаємодія
з природою здатна виховувати найкращі людські якості. Цікава робота!

4 Юлианна  
Робота  з формування екологічних знань у дітей дуже важлива!Цікава робота!

3 schegdagalina  
Формування екологічного мислення,екологічної поведінки в природі повинне починатись з дитинства.Методика,обрана вчителем,сприяє вихованню екологічно грамотного покоління.Успіхів Вам та перемоги.

2 valentinka97  
Цікавий проект, що виховує в учнів турботу про людей і природу. Перемоги та творчої наснаги!

1 Svetlana5654  
Зберігати навколишнє середовище - дуже актуальна тема сьогодення. Вчитель вдало обрала методи навчання підростаючого покоління екологічної грамотності. Бажаю успіхів!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024