Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:52

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування базових компетентностей учнів в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти

Формування базових компетентностей учнів в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти

Кондуфорова Вікторія Олександрівна, вчитель початкових класів, вища педагогічна категорія

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  демонстрація вчителями початкових класів під час проведення методичного тижня здобутих у процесі самоосвіти професійних знань, готовності до  інноваційної педагогічної діяльності, вміння формувати базові компетенції молодших школярів в освітній діяльності на засадах вимог Нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

Обґрунтування актуальності  та  перспективності досвіду: Використання компетентнісного підходу сприяє  навчанню учнів   міркувати, зіставляти різні точки зору, формулювати та аргументувати власну точку зору, спираючись на знання фактів, законів, закономірностей, вироблених наукою, власних спостереженнях, досвіді, умінні проектувати і реалізувати власні навчальні проекти, творчо і нестандартно розв’язувати навчальні проблеми, бути толерантним до іншої точки зору. За таких умов формування компетенцій різних рівнів – ключових, загальнопредметних –  є основними завданнями кожного педагога. Діяльність вчителів зосереджується на формуванні у свідомості учнів образу компетентної особистості, основними життєвими пріоритетами якої є:

  • бажання розвиватися й навчатися, формувати ключові компетенції, системи цінностей, а також здатність аналізувати свій і чужий досвід;
  • системне мовлення, творчість і критичність, відкритість для самовдосконалення;
  • формування вміння сприймати етичні цінності, розуміти прекрасне, учитися;
  • адаптованість до життя в іншомовному полі й культурному середовищі.

Науково-теоретична база досвіду: Проблема формування Ключових, загальнопредметних та предметних компетенцій учнів завжди була у центрі уваги українських науковців – Т.Байбари, Н.Бібік, О.Біди, С.Бондар, М.Вашуленка, І.Гудзик, Л.Коваль, О.Локшиної, О.Онопріенко, О.Овчарук, О.Пометун, К.Пономарьової, О.Савченко, С.Трубачевої та ін. Вченими визначено зміст основних дефініцій "компетентність" та "компетенція", здійснено порівняльну характеристику ключових компетентностей в європейських освітніх системах та розглянуто методичні аспекти формування в молодших школярів компетентностей та компетенцій.

Мета досвіду представити педагогічні технології завдяки яким вчителі початкових класів формують базові компетенції  учнів в умовах впровадження  Державного стандарту початкової загальної освіти .

Теоретичною основою нашого досвіду є наукові та методичні розробки вітчизняних учених та педагогів, таких як:

  1. Байбара Т.М. "Формування у молодших школярів дослідницьких умінь" //Навчання та виховання учнів 2 класу. - К., Початкова школа, 2011
  2. Бухвалова Н. "Навчаємо вчитися. Діагностика і формування природознавчої компетентності учнів" - К. : Бібліотека "Шкільного світу", 2006
  3. Кудрина С.В. "Учебная деятельность младших школьников" -  СПб: Каро, 2012
  4. Петерсон Л., Кубышева М. "Что значит уметь учиться" - М.: Академия АПКиППРО, 2009
  5. Пометун О. "Компетентність і компетентності " // Відкритий урок. - 2012
  6. Родигіна І.В. "Компетентнісно орієнтований підхід до навчання" . -  Х.: Основа, 2008
  7. Савенков А. "Маленький исследователь. Как научить младшего школьника приобретать знания". - Ярославль: Академия развития,2012
  8. Забродська Л.М. "Інформаційно-методичне забезпечення проектно - технологічної діяльності вчителя". - Х.: Основа, 2007

Стисла анотація досвіду: В роботі наведені методи впровадження компетентнісного підходу при вивченні предметів початкової школи в умовах впровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

В системі представлених технологій піднімається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання – проблема розвиваючого навчання, а саме – самовизначення, самореалізація, формування і розвиток навичок критично й творчо мислити.

В основу нашої роботи й методики викладання покладені такі ідеї та сучасні технології:

  • особистісно – орієнтоване навчання;
  • дослідницький технологія;
  • групові технології;
  • інтерактивні технології;
  • метод проектів;
  • інформаційно – комунікативні технології

Результативність впровадження досвіду: Систематична робота вчителів з формування базових компетентностей учнів в умовах впровадження  Державного стандарту початкової загальної освіти, розвиток інтересу до вивчення  предметів початкової школи.

Репрезентація досвіду: Виступи на педраді, на районних педчитаннях, на засіданнях ШМО; публікації власного досвіду у педагогічних інтернет - виданнях (Методичний портал «Учительський журнал on-line» сертифікат серія ПН № 004204 від 22.10. 2012, сертифікат серія ПН № 004203 від 22.10.2012) .

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 919 | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020