Тема досвіду: Елементи інноваційних технологій у навчанні обдарованих дітей в початковій школі.
Інформація про авторів: Павленко Тетяна Анатоліївна, вчитель початкових класів, спеціаліст, «старший вчитель»;
Кулачко Ольга Миколаївна, вчитель початкових класів, спеціаліст, «старший вчитель»;
Гринь Зоя Миколаївна, вчитель початкових класів, спеціаліст, «старший вчитель»;
Шкуро Надія Дмитрівна, вчитель початкових класів, спеціаліст;
Барабаш Людмила Володимирівна, вчитель початкових класів, спеціаліст I категорії.
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізький навчально-виховний комплекс № 67 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Малиш О.Є.
вул. Радіаторна, 26, тел. (061)236-56-02
e-mail – komplex67@rambler.ru,
адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду –визначення стратегії й тактики принципів, етапів, організаційно-структурних, соціально-психологічних, науково-методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Модернізація національної освіти в Україні визначила необхідність розвитку інтелектуального, духовного потенціалу українського народу, вихід вітчизняної науки й культури на світовий рівень. У зв’язку з цим особливої актуальності набуває проблема формування української еліти. Актуальність теми зумовлена тим, що обдаровані люди приносять велику користь державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, школою і сім’єю постає проблема навчання і виховання таких дітей. Одним з важливих напрямів діяльності вчителя є його робота з учнями, які мають особливі здібності.
Науково–теоретичною базою досвіду є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті початкової загальної освіти, Указ Президента «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді», Концепція національно-патріотичного виховання.
Серед українських та зарубіжних дослідників, хто торкається питання розвитку обдарованих учнів, слід виокремити таких: А.С. Макаренко, Е. Торенс, Дж. Гілфорд, К.Д. Ушинський, А. Маслоу, К. Текекс, О. Йоголевич, Д.Б. Богоявленська, Д. Рензум.
Стисла анотація досвіду. Досвід висвітлений на __ сторінках та має __ додатків.Розглянуті аспекти роботи з обдарованими учнями початкової ланки освіти: сутність поняття творчої особистості, алгоритм системи роботи з обдарованими дітьми, методики дослідження інтелекту та креативності обдарованих дітей, форми і методи роботи з обдарованими учнями.
Наголошується на тому, що творча діяльність дозволяє повною мірою розкрити природні здібності, ставити значущу мету і досягати її.
Наведено приклади анкет, тестів; методичних рекомендацій; порад для батьків; системи вправ на розвиток уваги, пам’яті, мислення; завдань для інтелектуальних конкурсів з української мови та математики; творчих завдань для учнів.
Результативність впровадження досвіду. Якщо створити максимально комфортні умови, визначити методологію, філософію освіти й виховання обдарованих дітей, зорієнтувати їх на науково-дослідну та творчу діяльність, це сприятиме гармонійному розвитку особистості, її самореалізації в соціокультурному просторі, дозволить щонайповніше розвивати природні здібності й нахили.
А ще зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем сформованості знань і навпаки зменшується їх кількість з низьким рівнем. Підвищується інтерес до вивчення предмета, діти з нетерпінням чекають наступного уроку, щоб дізнатися чогось нового та продемонструвати свої досягнення. Збільшується кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах.
Репрезентація досвіду.
Міжнародний рівень:
Участь у VI-ій Міжнародній науково-практичній конференції «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді» (3-4 грудня 2015 р.), надруковано роботи Н.Д. Шкуро «Розвиток обдарованості учнів молодшого шкільного віку» та Л.В. Барабаш «Формування творчих здібностей молодших школярів через проведення колективних творчих справ» у науковому виданні «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді».
Обласний рівень:
Розміщення матеріалів уроків, презентацій на освітніх сайтах.
Районий рівень:
Участь вчителів - Барабаш Л.В., яка посіла I місце з темою «Формування життєвої компетентності молодших школярів через проведення колективних творчих справ» у конкурсі «Кращий класний керівник року» (2011 рік); Шкуро Н.Д , яка посіла III місце з темою «Формування здоров’язбережувальних компетенцій молодших школярів» у конкурсі «Кращий класний керівник року» (2012 рік).
Шкільний рівень:
Виступи на засіданні творчої групи: «Теоретичні аспекти проблеми розвитку творчої особистості молодшого школяра засобами інноваційних освітніх технологій» (Павленко Т.А.), «Особистісно-орієнтований підхід до формування і розвитку мовленнєвої компетентності й творчих здібностей учнів» (Кулачко О.М.), «Інтерактивні технології навчання як засіб розвитку творчого мислення молодшого школяра» (Гринь З.М.).
Теги: обдарованість, творча особистість, система роботи з обдарованими учнями, методики дослідження інтелекту та креативності обдарованих дітей, форми і методи роботи, анкети, творчі завдання.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html
|