Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 12:58

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Ефективність роботи над засвоєнням вимови і правопису словникових слів учнями початкових класів

          Ефективність роботи над засвоєнням вимови і правопису словникових слів учнями початкових класів.

           Зотова Валентина Іванівна,

           вчитель початкових класів,перша категорія

 

           Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 51

           Запорізької міської ради Запорізької області,

           директор Балдук Оксана Григорівна,

           м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53,

           e-mail: school51_zap@ukr.net

           адреса сайту: http://school51zp.ucoz.ua/

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Беручи до уваги наступність і послідовність опанування учнями матеріалів, що актуалізовані у сучасних навчальних програмах для 1-4 класів відповідно до оновленого Державного стандарту початкової освіти, вчителеві необхідно створювати сприятливі умови для мовленнєвого розвитку  учнів в усній та писемній формах, працювати над розвитком їх мовленнєвих здібностей, розвивати орфографічні навички, збагачувати лексику. Я вважаю, що саме такий підхід учителя впливає на саморозвиток та самовираження дитини, а це підґрунтя для формування особистості в майбутньому.

Формування навичок грамотного письма є важливим завданням уроків української мови. Правильно побудована робота над словниковими словами сприяє розвитку мовлення дітей, підвищення їхньої грамотності. Адже курс української мови не тільки навчальний предмет, а й основний засіб опанування всіх інших шкільних дисциплін.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Важливою частиною роботи з орфографії в початкових класах є засвоєння списку слів, вимову і написання яких школярі мають запам’ятати. Перевірка засвоєння цих слів (за попередні і поточний роки навчання) є обов’язковою частиною контролю за сформованістю правописних умінь. Але набуття навичок правильного користування словниковим словом – процес тривалий, його не можна досягти на одному уроці. Завдання сучасного вчителя - зробити процес засвоєння таких слів більш ефективним. Це складне завдання, тому що багатьом школярам молодшого шкільного віку запам’ятати ці слова дуже важко. Враховуючи вікові особливості дитячої психіки молодшого школяра і те, що довільне запам’ятовування – спершу єдина, а потім провідна форма пам’яті, вчителю важливо  організувати роботу зі словниковими словами в початковій школі так, щоб вони «самі» запам’ятовувались учнем якомога швидше, краще і з докладанням мінімальних зусиль. Важливим навчальним умінням, яким повинні оволодіти учні початкових класів є уміння користування навчальними словниками та іншою довідковою літературою. Воно також  формується в процесі роботи над засвоєнням словникових слів.

Науково-теоретична база досвіду:

  • Державний стандарт початкової загальної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р.;
  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами для 1 – 4 класів (2015р.);
  • Національна доктрина розвитку освіти (затверджена Указом президента України від 17 квітня 2002р. №347/2002».

Стисла анотація досвіду: Зробити процес засвоєння словникових слів більш ефективним – завдання складне. Формування навичок потребує численних систематичних вправ,що пов’язані з усіма видами письмових робіт. Сьогодні саме учень є центральною фігурою на уроці. Від його творчої активності, уміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з однокласниками, з вчителем залежить результативність уроку. У своїй роботі я переконалась, що вплинути на традиційний процес засвоєння словникових слів, підвищити його ефективність може використання як давно відомих так і нестандартних прийомів роботи, застосування інтерактивних технологій, шляхом проведення різних форм роботи (фронтальної, групової, індивідуальної), організація пошукової діяльності.

   Заохочення, створення яскравих наочно-образних уявлень, створення ситуації успіху, спонукання до пошукової діяльності, виконання творчих завдань, створення ситуації взаємодопомоги – це прийоми, які підвищують мотивацію вивчення не тільки української мови а й створюється позитивна мотивація до навчання в цілому. Також в процесі такої роботи над засвоєнням словникових слів відбувається формування загально навчальних умінь та навичок (навчально-організаційних, загально мовленнєвих, загальнопізнавальних, контрольно-оцінних).

Результативність: систематична робота над  словниковими словами показала, що вона сприяє

  • збагаченню словника учнів, тобто учні засвоюють нові слова та нові значення слів, які раніше їм були невідомі;
  • поглибленню розуміння вже відомих слів, відбувається зв’язування відтінків у значенні між синонімами, аналіз багатозначності;
  • активізації словника молодших школярів; з
  • засвоєнню сполучуваності слів з іншими словами, доцільність їх використання в конкретному випадку;
  • виправленню помилок у наголошуванні та вимові слів.

    Отже, впровадження різних типів завдань для розвитку знань про словникові слова, на уроках української мови  в початкових класах, сприяє підвищенню розумового рівня учнів, сприяє  їх інтелектуальному розвитку, вживання образних висловів  у мовленні учнів, дають змогу осмислено засвоювати нову інформацію.

Репрезентація досвіду:

  • презентація досвіду роботи в рамках ШМО вчителів початкових класів ЗЗОШ №51;
  • презентація досвіду роботи в рамках РШМО вчителів 4 класів Хортицького району.


Джерело: http://school51zp.ucoz.ua/index/ppd_vchitelja_zotovoji_v_i/0-111
Категорія: Початкова освіта | Додав: ptichechka87 (18.01.2016) | Автор: Зотова Валентина Іванівна
Переглядів: 806 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/42
Всього коментарів: 2
2 Ольга8608  
Неймовірна  повсякденна  робота, яка  є показником  профісіаналізму вчителя. Дякуємо Вам!

1 irusyk  
Учитель - професія унікальна. Подібної в світі немає. Всіпрофесії починаються від учителя. Педагог своїм серцем, розумом формує
завтрашній день: людину, суспільство. Адже буквально все проектується і
твориться за звичайною учнівською партою. Вчитель допомагає школяру знайти правильний вибір у житті.
В роботі Вашої натхнення!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024