Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 05:41

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Диференційний підхід в навчанні учнів початкових класів

Диференційний підхід в навчанні учнів початкових класів

Анцибор Крістіна Мухтарівна
вчитель початкових класів, категорія «спеціаліст»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради  Запорізької області
 Директор: Швець Людмила Володимирівна
 Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
 тел.:  67-33-88;

 e-mail: zosh101@meta.ua
 сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
     Новий державний стандарт ґрунтується на особистісно зорієнтованому, компетентісному й діяльнісному підходах, що реалізовані в освітніх галузях і є складовими змісту початкової, базової й повної середньої освіти.
      Провідною ідеєю досвіду є розкриття поняття «диференційоване навчання» в початковій школі, практичне застосування під час уроків та домашнього завдання. В досвіді висвітлені практичні диференційовані вправи, домашні завдання, види завдань для школярів початкової школи з різними навчальними можливостями.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
 Особистісно–розвивальна спрямованість освіти, реалізація якої є головним завданням сучасної школи, неможлива без диференційованого навчання. 
  Головне завдання вчителів початкової ланки – дати можливість розкрити все краще, закладене природою, сім’єю,  школою. Для цього вчитель повинен знати, чим живиться дитяча думка, щиро цікавитись кожним учнем як особистістю. Дуже важливо орієнтуватись не на клас взагалі, а бачити в дітях типове і особливе, прагнути не від випадку до випадку, а в системі використовувати індивідуальне навчання.   Враховуючи те, що рівень готовності учнів до навчальної діяльності різний, необхідно конструювати диференційовані завдання для школярів з різними навчальними можливостями. Такі завдання мають поєднувати навчальний процес усього класу з допомогою учням, які повільніше сприймають матеріал, і постійним удосконаленням сильніших учнів.
 Отже, основне призначення диференційованих завдань – забезпечити для кожного учня оптимальний характер пізнавальної діяльності у процесі   навчальної роботи.  Потрібна неоднакова кількість вправ і різнобічна допомога,  щоб підвищити рівень засвоєння програми кожним учнем, бо темпи просування дитині в зоні найближчого розвитку є дуже важливою характеристикою індивідуальних особливостей.

Науково-теоретична база досвіду
  Теоретичними засадами досвіду виступає аналіз досліджень таких науковців А.В.Луначарського, С.П.Редозубова, С.П.Логачевської.  В роботі зроблений детальний аналіз системи диференціації С.П.Логачевської.

Стисла анотація досвіду 
 За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого та диференційованого підходів до навчання в початкових класах.
  Предмет дослідження – диференційований підхід  до навчальної діяльності школярів.
  Мета дослідження – розкриття поняття «диференційоване навчання» в початковій школі, практичне застосування під час уроків та домашнього завдання.
  Взявши за основу своєї діяльності систему диференційованого підходу до учнів у процесі навчання, я впроваджую елементи цього методу через систему уроків, пристосовуючи до умов певного класу. Звичайно, починати працювати за цією темою було важко, дещо не вдавалось ( врахувати складність, кількість завдань, посильність для учнів певного класу, правильно розподілити час на уроці, забезпечити інтенсивну роботу, але не ставити собі за мету виконання всіх запланованих завдань перед усе, а добиватись, насамперед,  результативності уроку). 
 Суттєво змінилась підготовка до уроків і моя, і учнів. В ході підготовки до уроку необхідно детально продумати кожний етап уроку, визначити, які диференційовані завдання для кожної групи учнів можна використати з певної теми, щоб учні краще засвоїли навчальний матеріал, які  методи і прийоми, форми роботи допоможуть в цьому. Підготовка учнів до уроку змінилася в тому, що вона стала більш різноманітною,  посильною, цікавою, з елементами пошукової діяльності.  
 Ефективно здійснювати диференційований підхід  до навчальної діяльності школярів мені допомагають структурно – логічні схеми, розроблені С.П.Логачевською.  Впровадження завдань за рівнем складності, самостійності, поетапні завдання, за вибором сприяють активізації навчальної діяльності та створенню ситуації успіху.  
  Диференціацію за ступенем складності я використовую не лише як засіб систематичного і послідовного розвитку мислення учнів, а й для формування позитивного ставлення до навчання,  бо розв’язання посильної задачі стимулює до подальшої праці і підвищує самооцінку можливостей учня. Для цього добираються завдання з нарощуванням ступеня складності.
       Надзвичайно актуальною в руслі реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання є диференціація домашнього завдання. В повсякденній діяльності впроваджую домашні завдання за ступенем диференціації: за  постановою мети, тематичні творчі завдання, індивідуальні, групові, тривалі за строком виконання, завдання вибором за рівнем складності, посильності.

Результативність впровадження досвіду 
  Поступове ускладнення завдань відкриває учням можливість перейти на більш високий рівень пізнавальної діяльності. Учні мають змогу реалізувати свої здібності та переходити з одного рівня на інший засобами самоконтролю.
    Запропоновані завдання можуть використовуватись на уроках вчителями початкових класів повністю або частково з урахуванням авторських підходів.

Репрезентація досвіду 
 Досвід роботи був репрезентований на шкільному методичному об’єднанні вчителів початкових класів, засіданні методичної та педагогічної ради в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області.

Посилання на матеріал    https://docs.google.com/document/d/11z-zF0rYi38AV_eoHnhPoyTlONUfUMmGut1YFY-PPWE/edit?pref=2&pli=1

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (18.01.2016)
Переглядів: 1130 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/33
Всього коментарів: 6
6 Tasha  
Для вчителя головне прагнути не від випадку до випадку, а в системі використовувати індивідуальне навчання. забезпечити  оптимальний характер пізнавальної діяльності у процесі   навчальної роботи. Це дуже актуально

5 SVBerezhok  
А як же без диференціації у сучасних умовах!!! Дякую! Успіхів!!!

4 Svetlana  
Чудова робота,чудовий вчитель,досвід заслуговує на увагу!

3 elizaveta_anisimova  
Тема не нова, але завжди актуальна, гарно висвітлена! Цікавий досвід!

2 alena0352  
Цікаві завдання, актуальна тема. Диференціація домашнього завдання може бути використана на різних предметах! Молодець!!!

1 kristina_efimenk  
Цікавий, змістовний, актуальний досвід роботи! Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024