Номінація Виставки: «Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна».
Секція «Початкова освіта»
Тема досвіду: «Читаємо вільно, легко, з насолодою! (формування техніки читання як основа успішного навчання)»
Інформація про автора досвіду:

|
ПІБ вчителя: Цимбал Тетяна Василівна
Посада: вчитель початкових класів
Кв. категорія: «спеціаліст вищої категорії»
Повна назва школи:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Румянцева Надія Іванівна
Адреса школи: вул. Лахтінська, 9,
м. Зaпopiжжя, 69076
Тел.: (061) 286-91-34
Е-mail: 92shcola@gmail.com
|
Провідна педагогічна ідея досвіду
Досвід розв’язує питання щодо формування читацької компетентності молодшого школяра, що визначається володінням технікою читання і способами засвоєння прочитаного твору, вмінням орієнтуватися у книгах і набуттям досвіду самостійної читацької діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Уміння читати — комунікативне вміння, на базі якого удосконалюються інші, наприклад, вміння передавати свої і чужі думки, розуміти чужу мову, інтерпретувати її, передавати коротко і робити висновки. Читання вважається найважливішою інформаційною технологією, без опанування якої неможливо успішно жити і працювати в сучасному, мінливому світі. Літературне читання є одним з провідних навчальних предметів у системі підготовки молодшого школяра, сприяє загальному розвитку, вихованню і соціалізації дитини.
Батьки та вчителі б'ють на сполох з приводу катастрофічно низького інтересу дітей до читання. Наслідком цього є низька техніка читання школярів та відсутність навичок роботи з текстом — невміння визначити причинно-наслідкові зв'язки та основну думку тексту, побудувати зв'язне висловлювання на матеріалі прочитаного. В той же час не так вже й рідкісні сьогодні в першому класі діти, які вміють добре читати.
Багато років я працювала над вирішенням питання: як стимулювати інтерес до читання, як розбудити дитячу зацікавленість до книжок. І тільки та система вправ, ті прийоми заохочення та стимулювання, які я обрала, допомогли моїм учням полюбити книгу, оволодіти навичкою свідомого та виразного читання.
Науково – теоретична база досвіду
Сучасність потребує навчити дитину самостійно працювати з книжкою, виробити звичку шукати відповіді на свої питання в ній.
Дослідники читання, які вивчали проблему покращення техніки читання учнів , технологію удосконалення навичок читання ,зробили багато відкриттів та практичних порад: методика професора І.Т. Федоренка (зорові і слухові диктанти); технологія О. Кушніра ( текст начитується на аудіо-пристрій, або учні читають за диктором); методика І.Г. Пальченка (пропонує слухання; читання за ведучим; читання в парі; з пришвидшенням темпу; читання з переходом на невідомий уривок); методика В.Едігея (робота з деформованими реченнями, текстами ); методика навчання динамічного читання Л.М.Юшкової.
Стисла анотація досвіду
Даний досвід полягає в демонстрації практичних і успішних шляхів формування повноцінної навички читання вільно, свідомо, з насолодою. Він допоможе в становленні учня, здатного до самостійної читацької, творчої діяльності.
Приклади, які наводяться в досвіді, свідчать про ефективність їх використання на різних етапах уроку. Дуже важливим в досвіді є те, що можна використовувати завдання у класі з різним рівнем читацької підготовленості. Здійснюється ця робота на основі систематичного використання спеціальних вправ, які викликають інтерес до читання способом спонукання самого учня працювати творчо, логічно і головне – самостійно.
В даній роботі систематизовано вже існуючі вправи та презентовано авторські вправи.
Результативність впровадження досвіду
Результатом моєї діяльності є високий рівень швидкості читання учнів моїх класів. За рахунок моєї цілеспрямованої роботи, учні досягають такого рівня сформованості навичок, що помилки в ході читання трапляються рідко, діти розуміють зміст і читають досить швидко.
Репрезентація досвіду
Розглянуто на шкільному методичному об’єднанні та апробовано вчителями ЗЗОШ №92.
- виступ перед студентами ЗПК «Читання як засіб розвитку особистості учня»;
- відкритий урок з літературного читання: Л. Пантелеев «Честное слово» для студентів Запорізького педагогічного коледжу;
- виступ на педраді «Дотримання принципу наступності при викладанні навчальних предметів»;
- проведення бібліотечної години «Журнальна веселка» в бібліотеці №4 ім. В. Гнаровської;
- розміщено «Урок навчання грамоти» на порталі «Учительський журнал он-лайн».
Джерело: http://92school.at.ua/index/blog_uchitelja_mladshikh_klassov_cymbal_tatjany_vasilevny/0-21 |