Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 09:41

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Читаємо вільно, легко, з насолодою! (формування техніки читання як основа успішного навчання)

Номінація Виставки: «Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна».

Секція                           «Початкова освіта»

Тема досвіду:    «Читаємо вільно, легко, з насолодою! (формування техніки читання як основа успішного навчання)»

Інформація про автора досвіду:

 

ПІБ вчителя:   Цимбал Тетяна Василівна

Посада:            вчитель початкових класів

Кв. категорія: «спеціаліст вищої категорії»

Повна назва школи:  

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор:         Румянцева Надія Іванівна

Адреса школи:   вул. Лахтінська, 9,

                            м. Зaпopiжжя, 69076

Тел.:                    (061) 286-91-34

Е-mail:                 92shcola@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Досвід розв’язує  питання щодо формування читацької компетентності молодшого школяра, що визначається володінням технікою читання і способами засвоєння прочитаного твору, вмінням орієнтуватися у книгах і набуттям досвіду самостійної читацької діяльності. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Уміння читати — комунікативне вміння, на базі якого удосконалюються інші, наприклад, вміння передавати свої і чужі думки, розуміти чужу мову, інтерпретувати її, передавати коротко і робити висновки. Читання вважається найважливішою інформаційною технологією, без опанування якої неможливо успішно жити і працювати в сучасному, мінливому світі. Літературне читання є одним з провідних навчальних предметів у системі підготовки молодшого школяра, сприяє загальному розвитку, вихованню і соціалізації дитини.

Батьки та вчителі б'ють на сполох з приводу катастрофічно низького інтересу дітей до читання. Наслідком цього є низька техніка читання школярів та відсутність навичок роботи з текстом — невміння визначити причинно-наслідкові зв'язки та основну думку тексту, побудувати зв'язне висловлювання на матеріалі прочитаного. В той же час не так вже й рідкісні сьогодні в першому класі діти, які вміють добре читати.

Багато років я працювала над вирішенням питання: як стимулювати інтерес до читання, як розбудити дитячу зацікавленість до книжок. І тільки та система вправ, ті прийоми заохочення та стимулювання, які я обрала, допомогли моїм учням полюбити книгу, оволодіти навичкою свідомого та виразного читання.

Науково – теоретична база досвіду

Сучасність  потребує навчити дитину самостійно працювати з книжкою, виробити звичку шукати відповіді на свої питання в ній.

Дослідники читання, які вивчали проблему покращення техніки читання учнів , технологію удосконалення навичок читання ,зробили багато відкриттів та  практичних порад: методика професора І.Т. Федоренка (зорові і слухові диктанти); технологія О. Кушніра ( текст начитується на аудіо-пристрій, або  учні читають за диктором); методика І.Г. Пальченка  (пропонує слухання; читання за ведучим; читання в парі; з пришвидшенням темпу; читання з переходом на невідомий уривок); методика В.Едігея (робота з деформованими  реченнями, текстами ); методика навчання динамічного читання Л.М.Юшкової.

Стисла анотація досвіду

Даний  досвід  полягає в демонстрації практичних і успішних шляхів  формування повноцінної навички читання вільно, свідомо, з насолодою. Він допоможе в становленні учня, здатного до самостійної читацької, творчої діяльності. 

Приклади, які наводяться в досвіді, свідчать про ефективність їх використання  на різних етапах уроку. Дуже  важливим в досвіді є те, що можна  використовувати завдання у класі з різним рівнем читацької підготовленості. Здійснюється ця робота на основі систематичного використання спеціальних  вправ, які викликають інтерес до читання способом спонукання самого учня  працювати творчо, логічно і головне – самостійно.

 В даній  роботі систематизовано вже існуючі вправи та презентовано авторські  вправи.

Результативність впровадження досвіду

Результатом моєї діяльності є високий рівень швидкості читання учнів моїх класів. За рахунок  моєї цілеспрямованої роботи, учні досягають такого рівня сформованості навичок, що помилки в ході читання трапляються рідко, діти розуміють зміст і читають досить швидко.

Репрезентація досвіду

Розглянуто на  шкільному методичному об’єднанні та апробовано вчителями ЗЗОШ №92.

  • виступ  перед студентами ЗПК «Читання як засіб розвитку особистості учня»;  
  • відкритий урок з літературного читання: Л. Пантелеев «Честное слово» для студентів Запорізького педагогічного коледжу;
  • виступ  на педраді «Дотримання принципу наступності при викладанні навчальних предметів»;
  • проведення бібліотечної  години «Журнальна веселка» в бібліотеці №4  ім. В. Гнаровської;
  • розміщено «Урок  навчання грамоти» на порталі «Учительський журнал он-лайн».

     

 

 

 

 

 



Джерело: http://92school.at.ua/index/blog_uchitelja_mladshikh_klassov_cymbal_tatjany_vasilevny/0-21
Категорія: Початкова освіта | Додав: piskun528 (27.01.2016) | Автор: Цимбал Тетяна Василівна E
Переглядів: 1632 | Коментарі: 5 | Теги: формування читацької компетентності | Рейтинг: 1.0/43
Всього коментарів: 5
5 galya2011  
Представлена тема є цікавою і актуальною. Важливо прищеплювати інтерес до читання, формувати смак. Діти, які вміють добре читати з легкістю вчаться в школі, розвиваються швидше, вміють бути приємними і переконливими співрозмовниками.

4 lia  
Важливо формувати  у сучасних дітей  техніку читання та привчати отримувати від цього насолоду!!!!

3 маринка  
Творчих успіхів!

2 Natik  
Как хорошо уметь читать!

1 newton_14  
Учитель- МОЛОДЕЦ. Интересная работа!  yes

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024