Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Череповська Ольга Василівна
Адреса: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, тел. (0612)34-35-33
E-mail: Schoolzp78@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду: Мета сучасної початкової школи — не просто давати знання, а формувати особистість, яка хоче і вміє вчитися. Учитель має виступати в ролі помічника, організатора педагогічної взаємодії з учнем, спрямованої на розвиток активності, самостійності, пізнавальних, творчих здібностей, формування пізнавального інтересу, який характеризується ініціативністю пошуків, самостійністю учнів у здобутті знань. Провідною педагогічною ідеєю досвіду є розкриття шляхів практичного впровадження інноваційних технологій, методів навчання, які дозволяють активізувати пізнавальну самостійність учнів початкових класів.
У роботі представлені матеріали досвіду роботи, пов'язані з посиленням практичної спрямованості навчання, залученням особистого досвіду школярів, оволодінням уміннями самостійно здобувати знання, застосовувати знання в нових ситуаціях через запровадження таких технологій навчання як веб-квест технології, ігрові, проектні технології тощо.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: (аргументація доцільності створення досвіду та коротка характеристика змісту досвіду і тих практичних проблем, які розв’язуються).
Актуальною задачею початкової школи є формування самостійної пізнавальної діяльності учнів через впровадження у навчальний процес таких засобів активізації як системи пізнавальних і творчих завдань, застосування різних прийомів співробітництва і навчального діалогу, групової та індивідуальної роботи, що сприяє розвитку інтересів дітей. Активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів сприяють проектні, ігрові та веб-квест технології. Робота містить авторські розробки веб-квестів, які вчитель розробив та запровадив у власну практику роботи.
Застосування веб-квесту в освітньому процесі синтезує в собі переваги проектного методу та нові можливості використання Інтернет-ресурсів, що сприяють модернізації процесу навчання. Означена форма організації навчання має великий дидактичний потенціал, відповідає розвитку суспільства, допомагає організувати навчання за межами навчального закладу, що на сьогоднішній день є досить актуальним питанням.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною базою досвіду є наукові праці, в яких розкриваються шляхи підвищення рівня творчої діяльності, що передбачає активне застосування творчих умінь: дослідження С. Левчука, І. Каневської, О. Карпова, А. Маркова, застосування інформаційного освітнього середовища й ресурсів Інтернет: А. Абросімова, М. Башмакова, В. Бикова, І. Захарова, Є. Полат, І. Робет, В. Солдикіна, принципи навчання Міжнародної асоціації продуктивних шкіл.
Стисла анотація досвіду: В досвіді ґрунтовно викладено теоретичне обґрунтування впровадження інноваційних технологій навчання : психолого – педагогічні аспекти, принципи, задачі, організаційні умови навчально-виховного процесу у початковій школі. Саме застосування інноваційних технологій навчання, зокрема проектних, ігрових та веб-квест технологій сприяє самостійній пізнавальній активності учнів, розвитку самостійної інформаційно-пізнавальної діяльності. В роботі Попович Я.В. містяться практичні матеріали щодо запровадження інноваційних технологій навчання (зокрема квести для учнів початкових класів), які дозволяють формувати активну та творчу особистість дитини в її навчально-виховній взаємодії з іншими учнями та учителем.
В роботі розкрито шляхи реалізації ресурсно-орієнтованого навчання, яке визначається як комплекс методів і засобів навчання, націлених на цілісний підхід до організації навчального процесу, який зорієнтований не тільки на засвоєння знань і набуття навичок, а й на тренінг здібностей самостійного й активного перетворення інформаційного середовища шляхом пошуку та практичного застосування інформаційних ресурсів
Результативність впровадження досвіду: Позитивна динаміка КВ – показників учнів з навчальних дисциплін.
Репрезентація досвіду: Поширення досвіду через роботу у шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів початкових класів.
Посилання на матеріали: http://yanushca.blogspot.com/