Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 06:44

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Знайомство дошкільників з українською народною іграшкою

Знайомство дошкільників з   українською народною іграшкою


Кадігрова Світлана Дмитрівна,

вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»,педагогічне  звання «вихователь-методист»

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 286 «Полунична галявина»
Запорізької міської ради Запорізької області
Завідувач: Доценко Олена Сергіївна

69096, м. Запоріжжя  вул. М.Чуйкова, 17а
тел.: (061) 224-77-51
еmail: dnz286@ukr.net

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:
    Розширення уявлень про культуру України,  обсягу знань про народні іграшки. Підвищення практичної активності дошкільників. Виховання любові та поваги до своєї нації, розуміння національних особливостей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
      У вихованні дітей дошкільного віку існує багато проблем і серед яких однією з найголовніших є така: як прищепити дитині, зберегти й посилити в ній відчуття причетності до родових, етнонаціональних ціннісних основ і водночас підготувати її до сприйняття та засвоєння найсучасніших інтелектуальних, технічних, технологічних і художніх здобутків людства. Розв'язання цієї проблеми - справа сучасних педагогів, і саме іграшка може тут істотно допомогти. Іграшка - пам’ять етносу, нації, народу, людства про своє історичне та доісторичне минуле. Її форма є однією з початкових субстанціональних форм щодо освоєння людиною навколишнього середовища. Народна іграшка є спадщиною подібно до рідної мови, казки, пісні, несе в собі художню культуру народної творчості, розвиває самобутні риси естетики свого народу. Народна іграшка має також неабиякі високі мистецькі якості і широкі виховні можливості. Емоційна дія образів, утілених у народній іграшці, широко застосовується педагогами в естетичному вихованні дітей, допомагає залучити їх до споконвічної культури свого народу. Українська народна іграшка містить у собі момент істини, своєю мовою виголошує правду про народ, його земну сутність та історичне призначення. Як визначено в  Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні, іграшка є засобом формування світосприймання. Згідно Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді важливу роль в освітньо-виховній роботі з дітьми посідає відновлення історичної пам’яті про традиції України. 

Науково-теоретична база досвіду:

    Теоретична та практична цінність досвіду роботи полягає в тому, що в ньому комплексно проаналізований та узагальнений матеріал про історію виникнення і розвитку української народної іграшки, її види, характерні особливості  та значення у вихованні дітей. Проведено експериментальне вивчення використання української народної іграшки у виховній роботі з дітьми дошкільного віку.

Стисла анотація досвіду:

   Структура роботи обумовлена логікою розгляду теми. Досвід роботи складається з чотирьох розділів. В першому розділі розкрита актуальність теми досвіду, мета і завдання. Другий розділ розкриває теоретичні засади виховання дітей дошкільного віку засобами народної іграшки. Третій розділ містить розкриття методики використання української народної іграшки. В четвертому розділі окреслюється діагностика і результативність роботи з дітьми. 

Результативність впровадження досвіду:


Протягом п’яти років були проведені дослідження, метою яких було: визначити рівень дитячих знань про народну іграшку після проведеної з ними роботи. Результати дослідження дають можливість стверджувати, що рівень знань дітей значно покращився, діти мають середній та високий рівень компетентності, низький рівень відсутній.  Багатофункціональність народної іграшки,  доступність навчального матеріалу дозволяють педагогам застосовуватне лише на заняттях з образотворчого мистецтва та художньої праці, але й на інших заняттях  як ефективний засіб залучення дітей до вивчення культурних здобутків людства. Використання народної іграшки у виховному процесі сприяло формуванню творчо-активної особистості, яка буде продовжувачем народних традицій.

Репрезентація досвіду:

Досвід був репрезентований в дошкільному закладі на засіданні педагогічної ради.

Посилання на матеріали: https://vk.com/dnz286

 

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: LeninRMO (07.01.2016)
Переглядів: 1544 | Рейтинг: 1.0/105
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024