Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.04.2024, 01:22

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Використання мнемотехніки для запам’ятовування та відтворення текстів у дітей старшого дошкільного віку

Використання мнемотехніки для запам’ятовування та відтворення текстів у дітей старшого дошкільного віку

Колокол Ольга Анатоліївна

вчитель-логопед, спеціаліст I категорії.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №162 «Ведмедик» Запорізької міської ради Запорізької області.

Завідувач: Велькая Світлана Михайлівна

Адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул. Б. Центральний 17а,

тел.:(061)279- 68-29, 279-63-36

Еmail: dnz162vedmeduk@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: є припущення, що використання системи занять мнемотехнікою допоможе сформувати зв'язну мову, розвинути психічні процеси, розширити уявлення дітей про навколишній світ, що в подальшому призведе до розвитку пізнавальної активності і комунікативних навичок. Основною ідеєю досвіду роботи є розвиток комунікативно - мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку з використанням мнемотехніки. У дошкільнят пам'ять носить мимовільний характер, тому для поліпшення пам'яті необхідно вчити дітей прийомам запам'ятовування і пригадування. Цьому і сприяє мнемотехніка.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

У новій редакції Базового компонента дошкільної освіти мовленнєвий розвиток виділено в самостійний напрямок. Освітня лінія «Мовлення дитини» є однією з основних і передбачає засвоєння дитиною культури мовлення і спілкування, елементарних правил користування промовою в різних життєвих ситуаціях. «Базовий компонент» вимагає від дитини певного рівня мовленнєвої освіченості, тобто компетентності, передбачає навчання дітей різним видам мовленнєвої компетенції вже з раннього віку з тим, щоб до кінця дошкільного віку дитина засвоїла відповідні знання, вміння та навички, необхідні йому для спілкування.

Спілкуючись з дітьми, спостерігаючи за ними і проаналізувавши результати діагностики з розвитку мовлення, я зробила висновок, що більшість дітей, що йдуть у школу, відчувають значні труднощі і не володіють навичками зв'язного мовлення в достатньому для цього віку обсязі. Особливо ці труднощі я спостерігаю у дітей старшого дошкільного віку, що мають загальне недорозвинення мови.  Тому на заняттях з  розвитку зв’язного мовлення, я використовую методи моделювання: використання схем-моделей і мнемотаблиць  для формування зв'язного мовлення у дітей з ЗНМ. Зв'язна мова являє собою найбільш складну форму мовленнєвої діяльності. Вона носить характер послідовного, систематичного і розгорнутого викладу.

Однією з таких методик є - мнемотехніка, ефективний корекційний засіб при навчанні зв'язному мовленню дошкільників. І тому на своїх заняттях я вирішила використовувати цю методику.

Мнемотехніка - це система методів і прийомів, що забезпечують ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації.   Мнемотаблиці - це схема, в яку закладена необхідна інформація і ґрунтується на педагогічному принципі від простого до складного. Дані схеми служать своєрідним зоровим планом для створення монологів, допомагають дітям вибудовувати: будову розповіді, послідовність розповіді, лексико-граматичну наповнюваність розповіді. Використання мнемотехніки для дошкільнят сьогодні стає все більш актуальним.

Науково – теоретична база досвіду:

Особливе місце в роботі з дітьми займає дидактичний матеріал у формі мнемотаблиць і схем - моделей, що помітно полегшує дітям оволодіти зв'язним мовленням; крім того, наявність зорового плану-схеми робить розповіді чіткими, зв'язними і послідовними.

Мета спільної роботи всієї логопедичної служби нашого дитячого саду - обґрунтування доцільності та ефективності практичного застосування методу наочного моделювання в процесі корекційно-розвивального навчання дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мови.

Стисла анотація досвіду:

Досвід  складається з теоретичної частини (інформація відповідно до теми, список використаних джерел) та практичної (методичні рекомендації щодо тематичного перспективного - календарного планування з розвитку  зв'язного мовлення з використанням прийомів мнемотехніки, мнемотаблиці з різних лексичних тем для заучування віршів, переказів, складання розповідей та інше, дидактичні ігри та ігри - презентації з використанням мнемотехніки, конспекти занять, консультації для вихователів). Ознайомлення з досвідом роботи відбувалося у вигляді презентації та проведенні майстер – класів для вихователів.

Результативність впровадження досвіду:

Дана робота надала ефективність мовленнєвого розвитку у дошкільників засобами навчання дітей розповіданню за допомогою мнемотехніки на кожному віковому етапі у дітей формуються:

  • вміння граматично правильно, докладно і послідовно викладати свої думки;
  • вміння переказувати невеликі твори;
  • вдосконалення діалогічної мови вміння активно брати участь у бесіді, зрозуміло для слухачів відповідати на питання і задавати їх;
  • вміння описувати предмет, картину;
  • вміння драматизувати невеликі казки; виховувати бажання говорити як дорослий.

Репрезентація досвіду:

У березні 2015 року приймав участь в обласному конкурсі «Методист року – 2015». Ознайомлення педагогів району з даною системою роботи відбувалося під час засідань районного методичного об’єднання з питань мовленнєвого розвитку дошкільників.

Посилання на матеріал http://rmpordzh.jimdo.com, закладка «Авторські матеріали освітян навчальних закладів району»

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 5570 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/1134
Всього коментарів: 1
1 vladbykoff2010  
Дуже цікавий виклад. Ефективна методика. Те що треба як для початківця так і для досвідченого майстра.  cool

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024