Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 09:45

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Використання методу «Сендплей» для мовленнєвого та пізнавального розвитку дошкільників

Використання методу «Сендплей» для мовленнєвого та пізнавального розвитку дошкільників

Терещенко Олена Василівна

вихователь, спеціаліст вищої категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №162 «Ведмедик» Запорізької міської ради Запорізької області.

Завідувач: Велькая Світлана Михайлівна

Адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул. Б. Центральний 17а,

тел.:(061)279-68-29, 279-63-36

e-mail: dnz162vedmeduk@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: використовуючи гри з піском і водою, позитивно впливати на емоційне самопочуття дітей, знизити рівень нервового напруження, стабілізувати внутрішній стан, сприяти виникненню позитивних емоцій.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Одним з новітніх і перспективних методів у роботі вихователя є використання пісочної терапії в роботі з дошкільнятами. Удосконалення системи освіти –не тільки завдання педагогів-практиків, а й актуальна проблема фундаментальної педагогічної науки, динамічно мінливої в умовах сучасного життя. Педагогами  ДНЗ ведуться пошуки на перетворення освітнього процесу в дитячому садку в живе, зацікавлене спілкування дитини з дорослими і однолітками в різних видах дитячої діяльності, серед яких панує гра. Сучасні умови дали поштовх до пошуку інноваційних «не розкритих», цікавих і розвиваючих методів і технологій у роботі з дітьми дошкільного віку, що забезпечують комфортне перебування в умовах ДНЗ та зберігають психічне здоров'я кожної дитини. Пісок – це унікальний матеріал, а заняття з ним – захоплюючий процес, який спонукає до творчості, розслабляє і надихає. У роботі з піском дитина вчиться супроводжувати свої рухи мовою. Так недостатність розробленої проблеми, практична необхідність у методичному коригуванні даного питання і визначили вибір теми самоосвіти і її актуальність.

Науково-теоретична база досвіду: метод "пісочна терапія" набуває все більшого поширення в роботі педагогів, психологів. Дана технологія може використовуватися також логопедом і соціальним педагогом. Це незвичайна техніка, завдяки якій дитина будує власний світ у мініатюрі з піску і невеликих фігурок. Будуючи картини з піску, придумуючи різні історії, ми в найбільш органічній для дитини формі передаємо їй наші знання і життєвий досвід, розповідаємо про події та закони навколишнього світу.

Початком використання піску в психологічній практиці прийнято вважати кінець 1920-х років. Гра і творчий потенціал як частина терапевтичного процесу вже використовувались, особливо в роботі з дітьми. Мелані Кляйн, Ганна Фрейд, Ерік Еріксон, Шарлотта Бюлер і багато інших були прибічниками використання іграшок та мініатюр.

На початку 1980-х років Жізела де Доменіко провела феноменологічне дослідження дітей дошкільного віку (інтелектуальна норма), використовуючи різноманітні форми і розмір підносів з піском.

Великий внесок у розвиток «пісочної терапії» внесли педагоги - Санкт - Петербурзького Інституту спеціальної педагогіки і психології, які є авторами ряду книг з даної теми - Грабенко Т. М., Зінкевич-Євстигнєєва Т. Д. «Чудеса на піску». «Пісочна ігротерапія», Зінкевич-Євстигнєєва Т.Д., Грабенко Т.М. «Ігри в казкотерапії», Зінкевич-Євстигнєєва Т.Д., Нісневіч Л.А. «Як допомогти" особливій "дитині», Грабенко Т. М., Зінкевич-Євстигнєєва Т. Д. «Чудеса на піску: Практикум з пісочної терапії».

Стисла анотація досвіду:

Досвід  складається з двох частин: теоретичної частини (інформація відповідно до теми, консультації для педагогів, список використаних джерел),та практичної, яка включає в себе наступне:

  1. Перспективне планування занять з дітьми 4-6 років життя.
  2. Конспекти занять.
  3. Дидактичні ігри та вправи.
  4. Методичні рекомендації для вихователів щодо використання методу «Сендплей» в роботі з дітьми.

Результативність впровадження досвіду:

У результаті використання піску на заняттях підвищилася працездатність і активність вихованців. Діти надовго запам’ятали матеріал, програний в подібних іграх.

Перенесення традиційних педагогічних занять в пісочницю дає більший виховний і освітній ефект, ніж стандартні форми навчання.

Використання пісочної терапії сприяло розвитку  творчих здібностей вихованців, дозволило створити умови для накопичення запасу мовних вражень, допомогло успішно вирішувати завдання програми дошкільної освіти та, в кінцевому рахунку, попередити появу серйозних проблем в школі.

Репрезентація досвіду відбувалась на рівні дошкільного навчального закладу.

Посилання на матеріал http://rmpordzh.jimdo.com, закладка «Авторські матеріали освітян навчальних закладів району»

 

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 3798 | Рейтинг: 1.0/154
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024