Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 11:16

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Використання елементів музикотерапії на музичних заняттях

Використання елементів музикотерапії на музичних заняттях

Олійник Тетяна Вікторівна, музичний керівник, І категорія

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)  № 28 «Космічний»Запорізької міської ради Запорізької області 

Завідувач: Радченко І.М.

Адреса ДНЗ:  69059,м. Запоріжжя, вул. Магара 4-В

тел.: 769-80-55

email: kosmos28dnz@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду Провідна педагогічна ідея досвіду – застосувати елементи музичної терапії в роботі музичного керівника для зняття емоційної напруги, створення позитивного емоційного фону, розвитку музичних здібностей та інтересу до музично-творчої діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду  ХХІ століття висуває нові вимоги до цілей, завдань, структури та змісту дошкільної освіти України. Тому робота музичного керівника на сучасному етапі наповнюється новим змістом: формувати людину активну, здатну до самостійної творчої праці.

Враховуючи особливості дітей, шукаємо та використовуємо найбільш раціональні та ефективні шляхи стимулювання їхнього гармонійного розвитку. Використання елементів музикотерапії на музичних заняттях сприяють гармонізації внутрішнього світу дитини, покращує її фізичне та психологічне здоров’я, розвиває психічні процеси: пам'ять, мислення та уяву; музичні й інтелектуальні здібності (IQ) дитини.

Науково-теоретична база досвіду Передумовою використання музикотерапії у практиці діяльності педагогів є психофізіологічні дослідження почуттєво-емоційних реакцій особистості на музику В. Бехтерева, М. Лазарева, Ю. Цагарелі тощо. Музикотерапія — це спеціалізована форма психотерапії, яка заснована на музиці (Рушель Блаво). Змістом музикотерапії є система диференційованих методів, способів і елементів лікувально-виховного впливу, здійснюваного за допомогою експресивної (активної) і рецептивної (пасивної) діяльності.

Стисла анотація досвіду На своїх заняттях з елементами  музикотерапії  я впроваджую   танцювальну терапію, тонування звуків, вокальну терапію, музикування, музичні ігри  та  ритмічні вправи, вслуховування у музичні та шумові звуки, спонтанні танцювальні рухи, релаксаційні вправи, елементи «бестінга», які спрямовані на стабілізацію психічного стану, підвищення самооцінки дитини.  

Результативність впровадження досвіду Діагностичне обстеження розвитку музичних здібностей дітей старшого віку показало: що завдяки використанню елементів музикотерапії на музичних заняттях кількість дітей з високим рівнем зросла: в розділі «Слухання»  - на 34%, в розділі «Співи» – на 17%, в розділі «Музично-ритмічні рухи» – на 35%, в розділі «Гра на музичних дитячих інструментах»  - на 34%.

Репрезентація досвіду: Районне методичне об’єднання музичних керівників, матеріали представлені на блозі вихователів ДНЗ Комунарського району - http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_45.html

Відео-заняття   «Чарівний дзвін зими»  https://youtu.be/gGx2PZhqnhs

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIRllXdGl0M20wdlE&usp=sharing

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1100 | Рейтинг: 1.0/50
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021