Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.09.2021, 19:07

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Виховання почуття патріотизму у дітей дошкільного віку засобами української народної гри

Виховання почуття патріотизму у дітей дошкільного віку засобами української народної гри

Шумелинська Ірина Вікторівна, вихователь, спеціаліст I категорії

Дошкільний навчальний заклад  (дитячий садок) № 105 «Дзвіночок»

Завідувач: Куріцина Наталія Сергіївна

Адреса ДНЗ:  69027 вул. Тополіна 39 «а», 
т. (061) 769-80-48., 
email: dzvinochok105@gmail.com
Провідна педагогічна ідея проекту:
- знайомити дітей з національними цінностями українського народу;

- вчити розуміти і поважати споконвічні традиції, звичаї, свята та обряди українського народу;

- заохочувати дітей до українських народних ігор;

- формувати патріотичні почуття та позитивні емоції під час ознайомлення з народними іграми;

- розвивати у дітей національні риси особистості через багатство українських народних ігор, національного фольклору;

- залучати дітей до української національної обрядовості, підготовки та відзначення народних свят;

- розвивати самосвідомість, самооцінку;

- створити умови для реалізації пізнавальної й соціальної активності дітей;

- сприяти гармонійному росту організму дітей;

- формувати правильну поставу;

- гартувати дитячий організм природними факторами;

- розвивати рухову активність дітей як одне із актуальних завдань у вихованні особистості;

- виховувати позитивне ставлення до своєї національної культури;

- викликати емоційний відгук на результат своєї діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності проекту: На сучасному етапі над проблемою української національної педагогіки працюють як педагоги-теоретики, так і педагоги-практики. У своїх працях вони розкривають теоретичні засади народознавства, методику ознайомлення дошкільників з українською культурою. Серед них: А.Богуш, Н. Лисенко, Н.Рогальська, Є.Сявавко.

Відсутнє узагальнююче дослідження, яке б дозволило комплексно проаналізувати дану проблему. Тому метою даного проекту буде аналіз всебічного впливу народних рухливих ігор на національне виховання дошкільника.

У Законі України «Про дошкільну освіту», ст.. 7, сформульовано про необхідність «… виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу…».

У Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні одним із головних завдань дошкільної освіти на сучасному етапі визначено «… навчити жити у злагоді з довкіллям та із самим собою, адекватно реагувати на події, оптимістично ставитися до життя, довіряти людському оточенню, відчувати себе захищеним ним, орієнтуватись в ньому.

Доцільним є застосування народних рухливих ігор до виховання дошкільника як у сім'ї, так і в дошкільних закладах. Вміле звертання до народних рухливих ігор у виховній роботі дає змогу забезпечити тісний контакт дошкільного закладу з сім'єю. Завдяки цьому життя в дитячому садку набирає звичного для дитини домашнього характеру, що допомагає реалізувати наступність і взаємозв'язок у вихованні дошкільників батьками та педагогами. Адже оптимальне формування особистості дитини можливе за умови міцних педагогічних позицій родинно-суспільного виховання. Тоді дошкільнята зростають, засвоївши духовні надбання народу, продовжуючи національні традиції, а також суспільно- побутову культуру.

Список науково-літературних джерел:

  1. Закон України «Про дошкільну освіту», ст.. 7;
  2. Освітня програма «Дитина в дошкільні роки» / наук. ред.. та упоряд. К.Л. Крутій.
  3. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція) / наук. ред. А.М. Богуш – К.: Знання, 2012. – с. 17-22.
  4.  Вільчковський Е.С., Курок О.І. Народна рухлива гра – основний засіб фізичного виховання дошкільнят // Традиції фізичної культури в Україні: Зб.наук. статей / За заг.ред. С.В.Кириленко, В.А.Старкова, А.В.Цьося. – К.: ІЗМН, 1997. – С.147-153.
  5. Воропай О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис. – К.: Оберіг, 1993. – 589 с.

6. Выготский Л.С. Игра и ее роль в психическом развитии ребенка // Вопросы психологии. – 1966. – №6. – С.74.

     7. Попович М. Національна культура і культура нації. – К., 1991. – С.62.

     8.   Сапіга В.К. Українські народні свята та звичаї. – К.: Т-во "Знання України', 1993. – 112 с.

Стисла анотація проекту: Програма освітнього проекту передбачає охоплення наступних складових:

- методичне забезпечення: методичні рекомендації,  бесіди, екскурсії,  сценарії свят, розваг;

- матеріально-технічне забезпечення: альбоми, ілюстрації, література, створення презентацій «Літні обрядові народні ігри», «Намисто літніх обрядових ігор», «Зимові обрядові народні ігри», «Видатні вчені і педагоги про народну гру», «Літній відпочинок у Запоріжжі», підбір народних рухливих ігор згідно віку, добір відповідного фольклорного матеріалу;

- ознайомлення дошкільників з історією виникнення народної гри;

Планування освітнього проекту «Виховання почуття патріотизму у дітей дошкільного віку засобами української народної гри » реалізується паралельно з планом освітньої роботи дошкільного навчального закладу.

На своїх заняттях я впроваджую:

- проведення рухливих ігор з обмеженим мовленнєвим текстом;

- рухливі хороводні ігри;

- ігри історичної спрямованості;

- ігри з відображенням трудових процесів та побуту народу;    

- спонтанні й сюжетні ігри;

- ігри для розвитку фізичних якостей;

 - використовую з цією метою народні засоби виховання: колискові пісні,  пестушки,  потішки, забавлянки, маленькі віршики, пісні-казочки;

 - застосувую народні хороводні ігрові пісеньки, колискові, забавлянки до різних побутових ситуацій, розваг, занять.

Результативність впровадження проекту:

-  позитивний вплив на взаємодію педагога з батьками та дітьми щодо активізації патріотичного виховання.

- розвиток  пізнавальної активності дітей за допомогою проведення ігор, занять, розваг та свят за народним календарем.

- формування стійкого інтересу до народознавчого матеріалу (дають змогу швидше запам'ятовувати вірші, пісні, прислів'я, приказки, загадки, лічилки, легенди);

- прищеплення трудових навичок, пов'язаних з трудовим землеробським циклом.

- розвиток рухової активності дітей як одного із актуальних завдань у вихованні особистості.

- поєднання народознавства, природознавства, музики з українськими народними.

Репрезентація проекту: Освітній проект «Виховання почуття патріотизму у дітей дошкільного віку засобами української народної гри» репрезентовано на семінарі-практикумі в дошкільному навчальному закладі та в Інтернет мережі, а саме на блозі вихователів ДНЗ Комунарського району в розділі «Проектна діяльність».

Посилання на матеріали: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBITlhqenMtZ1JpUjA&usp=sharing

http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_24.html

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (27.01.2016)
Переглядів: 2003 | Рейтинг: 1.0/117
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021