Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 07:51

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

ТРВЗ – технологія в освітньому процесі ДНЗ як засіб мовленнєвого розвитку дітей із загальним недорозвиненням мовлення

ТРВЗ – технологія в освітньому процесі ДНЗ як засіб  мовленнєвого розвитку дітей із загальним недорозвиненням мовлення


Біла Наталія Валентинівна, вчитель-логопед, ІІ категорія; 
Булат Оксана Леонідівна, вчитель-логопед, ІІ категорія; 
Нечаєва Олена Анатоліївна, вчитель-логопед, вища категорія

 

Спеціальний дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №36 «Дзвіночок»
Директор: Каржова Злата Дмитрівна
Адреса: 69002, м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 85 – А
Телефон: (0612) 63-97-60    
е-mail: dou36@ukr.net
Сайт:  http://www.dnz36.zp.sch.in.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: В основу роботи над проблемою покладено створення моделі освітнього простору цілеспрямованого впливу на підставі адаптованих методів та прийомів ТРВЗ-технології, які забезпечують оптимальний розвиток, пізнавально-мовного, творчого потенціалу дитини з порушеннями розвитку в процесі навчання розповіді.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Одне із головних завдань виховання і навчання дітей дошкільного віку є розвиток мовлення. Рівень розвитку зв’язного мовлення визначає подальші успіхи у навчанні дитини в школі, його соціальну адаптацію. Формування зв’язного мовлення у дітей при відсутності патології в мовному і психічному розвитку це складний процес, який ускладнюється, якщо дитина має загальне недорозвинення мовлення. Пошук нових напрямків удосконалення корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з загальним недорозвиненням мовлення був безпосередньо поєднаний з урахуванням змін до змісту дошкільної освіти  (Базовий компонент дошкільної освіти, нова редакція). На наш погляд, для роботи з дітьми в групах для дітей з порушенням мовлення доцільно використовувати адаптовану до дошкільного віку ТРВЗ-технологію. Методи і прийоми ТРВЗ дають можливість якісно змінити процес розвитку мислення, мовлення, уяви, творчих здібностей дітей.
Науково-теоретична база досвіду 
Проблеми розвитку зв’язного мовлення у дітей з ЗНМ відображені в роботах В.П.Глухова, Т.Б.Філічєвой, Л.М.Єфіменковой, Т.А.Ткаченко, Н.С.Журовой.
Спеціальні дослідження, за результатами яких були розроблені серія методів та прийомів ТРВЗ для  навчання дошкільників – Т.О.Сидорчук, Г.Б. Кузнєцова, М.М.Хоменко, С.В.Лєлюх, Г.В.Корзун, Г.О.Нестеренко
Стисла анотація досвіду 
У своїй корекційно-відновлювальній роботі з розвитку зв'язного мовлення (навчання розповіді) дітей з ЗНМ ми використовуємо адаптовані методи ТРВЗ: методику навчання дошкільників роботі за серією картинок, розроблену М.М.Хоменко та методику навчання дошкільників творчій розповіді за картиною, розроблену Т.А.Сідорчук  та А.Б.Кузнецовой.
Результативність впровадження досвіду 
Спеціальне навчання творчої розповіді дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення, за допомогою використання в адаптованому варіанті методик ТРВЗ забезпечило позитивну динаміку мовного розвитку дітей і сприяло вдосконаленню корекційно-відновлювальної роботі та її результативності. У дітей формується інтерес до рідної мови, вміння висловлювати свою думку у формі розгорнутих зв’язних висловлювань, закріплюються навички самостійної роботи, здійснюється збагачення словникового запасу, розвитку творчих здібностей, на достатньому рівні прояви системного мислення та розв’язання проблеми всебічно.
Репрезентація досвіду 
2014р. – VІ Міжнародній форум-презентація «Інноватика в сучасній освіті»;
2014р. – презентація досвіду на МО для вчителів дефектологів.

Посилання на матеріал:    http://www.dnz36.zp.sch.in.ua/innovacii/triz-tehnologiya/opit_raboti_logopedov_dou_triz/



Джерело: http://www.dnz36.zp.sch.in.ua/innovacii/triz-tehnologiya/opit_raboti_logopedov_dou_triz/
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Zhovt2 (17.01.2016) | Автор: Біла Наталія Валентинівна E W
Переглядів: 2283 | Коментарі: 3 | Теги: Жовтневий, мовлення, дошкільна освіта | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 3
3 svetik___111  
Творчі підходи в навчально-виховний роботі заслуговують на увагу. Професійно виконана робота. Бажаю успіху! Світлана Сергіївна, вихователь-методист

2 dnz182zp  
Дужекорисний матеріал! Методи і прийоми ТРВЗ дають можливість якісно змінити процес розвитку мислення, мовлення, уяви, творчих здібностей дітей. Молодці!!

1 LESIK23121990  
Настоящие профессионалы своего дела!!!!!)))

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024