Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 02:38

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Сучасна комп'ютерна наочність в освітньому просторі дошкільного навчального закладу

Сучасна комп'ютерна наочність в освітньому просторі дошкільного навчального закладу

Руденкова Ольга Іванівна

вихователь з українського мовлення та народознавства, спеціаліст вищої категорії,  вихователь-методист

Підан Світлана Михайлівна

вихователь зображувальної діяльності, спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист

Чекоданова Анжеліка Анатоліївна

музичний керівник, спеціаліст вищої категорії

Дошкільний навчальний  заклад (ясла-садок) № 42 «Сонечко» Запорізької міської ради Запорізької області

Завідувач: Лещенко Ольга Іванівна

Адреса: 69005, пр. Леніна, 131-а, м. Запоріжжя

Тел.: (061)-279-54-61.

Е-mail: solnuwko_42@ukr.net

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в гармонійному поєднанні сучасної комп'ютерної наочності з традиційними засобами навчання і виховання, розвитку творчих і комунікативних здібностей, формування особистості дитини.

Наукова новизна ідеї досвіду полягає в виявленні педагогічних умов та напрямів використання комп’ютерної наочності в освітньому просторі дошкільного навчального закладу. На основі педагогічного досвіду розроблена і впроваджена система роботи з розвитку українського мовлення та народознавства, з зображувальної та музичної діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: обумовлено пріоритетними напрямками дошкільного навчального закладу з художньо-естетичним спрямуванням.

Сучасною ознакою освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах України є демократизація, гуманізація, створення умов для всебічного розвитку дітей дошкільного віку. Одним із сучасних пріоритетів дошкільного навчального закладу є використання інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяє широкому впровадженню в практичну діяльність педагогів нових методичних розробок, спрямованих на інтенсифікацію і реалізацію інноваційних ідей освітнього процесу. На відміну від звичайних технічних засобів навчання, інформаційно-комунікативні технології дозволяють не тільки наситити дитину великою кількістю готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності, і що дуже актуально в дошкільному дитинстві - вміння самостійно здобувати нові знання.

Науково-теоретична база досвіду: Психолого-педагогічні дослідження вчених І.Г. Белавина, Ю.М. Горвіц, Н.А. Зворигіна, Л.А. Леонова, С.Л. Новосьолова, Г.П. Петку стверджують, що використання мультимедійних презентацій забезпечує єдність пізнання, творчості та гри, сприяє засвоєнню різноманітної інформації. Комп'ютерні презентації в дошкільному віці використовуються з метою створення умов для збагачення пізнавальної, творчої та ігрової діяльності, розвитку здібностей особистості.

Стисла анотація досвіду. Технологія досвіду полягає у розробці орієнтовного перспективно-календарного планування занять з навчання української мови і розвитку мовлення, музики та малювання з використанням комп’ютерної наочності відповідно до загальнодидактичних принципів; створенні банку мультимедійних презентацій та навчальних програм. При розробці планування роботи особлива увага приділялась можливості використання нової наочності в різних видах діяльності на занятті (комунікативній, пізнавальній, перетворювальній, оцінно-контрольній). Авторські презентації та комп’ютерні дидактичні ігри створено багатофункціональними: з можливістю використовувати всю презентацію або окремі слайди в різних вікових групах і вирішувати різноманітні завдання.

Результативність впровадження досвіду: колектив закладу продовжує застосовувати інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі. Здійснено значні кроки до вирішення проблеми упровадження комп'ютерної наочності:

  • проведено порівняльний аналіз результатів, який засвідчив якісні та кількісні зміни у мовленнєвому, образотворчому та музичному розвитку дітей старшого дошкільного віку;
  • доведено практичну значущість досвіду роботи щодо використання комп’ютерної наочності для розвитку різних груп компетентностей дітей;
  • розроблена технологія мультимедійного супроводу освітнього процесу;
  • відпрацьована система організації консультативної методичної підтримки в області підвищення інформаційної компетентності педагогів;
  • створено банк наочних, демонстраційних електронних матеріалів із власних розробок педагогів до занять з українського мовлення та народознавства, з зображувальної та музичної діяльності; для використання вихователями в повсякденному житті та батьками в домашніх умовах;
  • усі просвітницькі та методичні заходи (педради, семінари різних рівнів, батьківські збори), урочисті свята тощо, проходять із застосуванням мультимедійного обладнання.

Репрезентація досвіду: досвід впроваджено в роботу дошкільного навчального закладу; проведено спеціальну методичну підготовку педагогічного колективу до реалізації означеної проблеми.

Досвід схвалено на засіданні кафедри дошкільної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР (протокол № 04 від 20.05.2013) та членами журі обласного конкурсу «Методист року – 2012»

Досвід висвітлено в Антології перспективного педагогічного досвіду закладів освіти Запорізької області (випуск 14) «Здобутки освітян Запорізького регіону» 2013 рік КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

Досвід було представлено на ІV Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2013» у м. Київ.

ДНЗ № 42 «Сонечко» є базовим закладом для проведення практики на курсах підвищення кваліфікації та в міжкурсовий період  педагогічних працівників області. В ДНЗ регулярно відбуваються методичні об'єднання вихователів району з означеної проблеми.

Посилання на матеріал: http://dnz42.edukit.zp.ua/metodichna_storinka/nashi_dosyagnennya/

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 1162 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/42
Всього коментарів: 2
1 pitysek  
Дякую за гарний досвід. На мою думку, тема важлива. Автори дуже чітко  розкривають технології  занять. Деякі поради вже почали використовувати у своїй роботі. Ще раз дякую.

2 irenblagiy  
Очень актуальная тема!!! Спасибо!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024