Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 10:15

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Створення умов національно- патріотичного виховання дітей дошкільного віку в умовах школи - комплексу

Створення умов національно- патріотичного виховання дітей дошкільного віку в умовах школи - комплексу

Малохатько Валентина Іванівна

заступник директора з НВР,

спеціаліст вищої категорії, «Вихователь – методист

 
 

Федченок Людмила Олександрівна

вихователь - методист,

спеціаліст вищої категорії, «Старший вихователь»

 

Чухрай Юлія Вікторівна

вихователь, 9 тарифікаційний розряд,

«вихователь - методист»

 
 
 

Грицаєнко Людмила Іванівна

вихователь, 9 тарифікаційний розряд,

«вихователь - методис

   
 

Запорізький навчально-виховний комплекс № 19 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Тандура Ганна Олександрівна

Адреса школи: вул. Військбуд, 13, м. Запоріжжя, 69013

Телефон:  (061) 227-05-53, 227-05-54

e-mail: zps19@yandex.ru

Сайт: http://www.school19.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду системний підхід до формування громадянина України в форматі педагог – батьки – діти дошкільного віку. 
   Передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.​

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
    Актуальність патріотичного виховання зумовлюється процесом становлення України як єдиної політичної нації.
   Суверенній Україні потрібні громадяни, які мають глибоко усвідомлену життєву позицію, налаштовані патріотично й водночас толерантно, з повагою ставляться до інших людей, їхніх національних культур, держав.  В зв’язку з чим, патріотизм набуває нині особливого значення. Відтак виникає гостра потреба у розробці системи роботи з дітьми дошкільного віку щодо формування у них основ патріотичного виховання, яка б дала можливість для всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина –патріота України. 
   Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму.
   Даний відрізок життя людини є найсприятливішим для емоційно-психологічної дії на дитину, оскільки образи сприйняття дійсності, культурного простору дуже яскраві і сильні і тому вони залишаються в пам'яті надовго, а іноді і на все життя, що дуже важливо у вихованні патріотизму. В той же час слід зазначити, що цілісна наукова концепція формування громадянина, патріота свого міста, своєї держави в сучасних умовах ще не створена. У педагогів-практиків у зв'язку з цим виникає немало питань, у тому числі: що входить сьогодні в зміст патріотичного виховання, якими засобами потрібно його здійснювати.
 

        
Науково-теоретична база  досвіду 

    Дана проблема не знайшла поки належного віддзеркалення в сучасних психолого-педагогічних дослідженнях. Більшість авторів вказує на важливість і значущість патріотичного виховання дітей дошкільного віку, але не пропонують цілісну систему роботи в даному напрямі. Характерною особливістю досліджень, пов'язаних з вихованням патріотизму дітей дошкільного віку, є звернення до окремих аспектів проблеми. Так, в роботах Т.Н. Доронової досить виразно простежується ідея патріотичного виховання, але поняття «виховання патріотизму» не використовується; в дослідженні С.Н. Николаєвої патріотичне виховання розглядається в руслі екологічного виховання; Т.С. Комарова, Т.А. Ротанова, В.І. Логінова, Т.З. Бабаєва, Н.А. Ноткіна, О.Л. Князєва, М.Д. Маханєва, Е.В. Пчелінцева; Л.Е. Ніконова, Е.І. Корнєєва і інші роблять акцент на залучення дітей до культурної спадщини народу. Дослідники С.А. Козлова і Т.А. Кулікова пропонують одним з рішень проблеми виховання патріотизму дітей-дошкільників пізнання ними Батьківщини. Ряд сучасних психологів (І. Бех, А. Богуш, М. Боришевський) проводять дослідження психологічної основи патріотичних почуттів.

 

Стисла анотація досвіду 
   Провідна ідея досвіду системний підхід до формування громадянина України в форматі педагог – батьки – діти дошкільного віку.
   Досвід роботи присвячений створенню сприятливого середовища для формування громадянина України, через виконання Базового компоненту дошкільної освіти, використовуючи різні форми та методи роботи з педагогами, батьками та вихованцями школи – комплексу.
   Виховання підростаючого покоління як патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути конкурентоспроможним, успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал, носій української національної культури.     
   Досвід роботи ЗНВК № 19 містить практичний матеріал:

  • консультації для педагогів, батьків;
  • конспекти занять із дошкільниками всіх вікових категорій;
  • систему різноманітних ігор патріотичного характеру (дидактичні ігри, рухливі,  спортивні).

 

Результативність впровадження досвіду створено умови для формування:

  • любові до рідного краю (причетності до рідного дому, міста, сім'ї, дитячого садка); духовно-моральних взаємин;
  • любові до культурного спадку свого народу;
  • виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • почуття власної гідності як представників свого народу;
  • толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.​

 

Репрезентація досвіду: Запорізький навчально-виховний комплекс №19:

  • методична виставка;
  • методичні об’єднання вихователі та вчителів початкової ланки.


Джерело: http://school19.zp.ua/metod-rabota/innovac-deyatelnost-school/8-o-komplekse/912.html
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: ShPP (26.01.2016)
Переглядів: 904 | Рейтинг: 1.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021