Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:00

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Створення цілісної системи взаємодії фахівців ДНЗ з родиною в період адаптації

Тема: Створення цілісної системи взаємодії фахівців ДНЗ з родиною в період адаптації

Дяченко Ірина Володимирівна Практичний психолог, I категорія

Юридична адреса: Запорізький навчально-виховний комплекс «Барвінок» Запорізької міської ради Запорізької області, директор Лисенко Альбіна Борисівна, м. Запоріжжя, вул..Історична, буд. 67а, 222-02-56, 236-56-20,

email: barvinok94@ukr.net

Адреса дошкільного підрозділу: м. Запоріжжя, вул.Л.Чайкіної, буд. 63а, 236-56-19, заступник директора по дошкільному підрозділу Пашкульська Ганна Григорівна

email: barvinok2012а@email.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у створенні сприятливих умов для адаптації дітей та цілеспрямованого комплексу заходів, в результаті проведення яких полегшується звикання дитини до умов ДНЗ.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду :

Актуальність проблеми адаптації дітей до умов дошкільного закладу в дошкільній педагогіці займає провідне місце. Це пов’язано з тим, що дитячий заклад-новий період в житті дитини і вступ до нього пов'язаний з тяжкими переживаннями, супроводжується зміною поведінкових реакцій дитини. Адже адаптація-складний процес пристосування організму, який відбувається на різних рівнях: фізіологічному, психологічному та соціальному. Труднощі, які виникли у дітей у період адаптації можуть призвести до самої несприятливої форми-дезадаптації, що проявляється у порушеннях дисципліни, ігрової та навчальної діяльності, взаємин з однолітками і вихователями.

 Гіпотеза мого досвіду полягає в тому, що якщо створити комплексну систему супроводу адаптації дітей раннього віку до ДНЗ, що включає в себе психологічну просвіту батьків та вихователів та систему спостереження педагогів за протіканням адаптації дітей до ДНЗ, то адаптація дітей раннього віку буде відбуватися безболісно.

Науково-теоретична база досвіду:

 Наукова проблема, на вирішення якої спрямований досвід роботи, відображена у багатьох дослідженнях і працях великих російських педагогів і психологів, ідеї яких взято за основу мого досвіду роботи. Більшість вітчизняних досліджень з проблеми адаптації носять теоретико-аналітичний характер. Про складність адаптаційного періоду для дітей і батьків писали Е. В. Антонова, Р. М. Грановська, Л. Р. Дика, В. А. Джидарьян, В. П. Лапін, А. В. Махнач, В. М. Нікольська, Н.А.Русина, Н.І.Сирота. В результаті аналізу наукової літератури, я прийшла до розуміння того, що адаптація дитини до ДНЗ складається з психологічної та фізіологічної адаптації. Причому психологічна адаптація полягає у відриві від домашньої обстановки, входження в соціум, є ключовою проблемою. Саме тому основний акцент у своїй роботі я зробила на психологічну адаптацію, при цьому фізіологічна адаптація дітей жодною мірою не зменшується і робота з нею проводиться паралельно.

Психологічна адаптація – це процес взаємодії особистості з середовищем, при якому особистість має враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення основних потреб.

Дошкільні заклади першими відкривають перед дитиною світ соціально суспільного життя. Дитячий садок разом із родиною бере на себе функції виховання та формування особистості, сприяє гармонійному розвитку малюка, для полегшення або нівелювання стресової ситуації процесу адаптації до дошкільного закладу.

В житті майже кожної дитини наступає такий особливий етап, як входження її в нові умови життя – умови дитячого садка. На ступінь легкості, або, навпаки, важкості пристосування малюка впливають такі фактори: настрою батьків, соціальний досвід дитини, розвиток дій із предметами, рівень оволодіння мовою, рівень самостійності дитини, дотримання режиму дня вдома та дошкільному закладі.

Стисла анотація досвіду:

Запропоновані матеріали можна використовувати для роботи педагогам та психологам.

Поради, пам’ятки, буклети та рекомендації можна використовувати в роботі з батьками та педагогами.

Результативність впровадження досвіду:

Результативність і дієвість досвіду визначається позитивними змінами, які простежуються під час адаптаційного періода.

Аналіз діагностичних даних дозволив побачити певні зміни,що на протязі декількох років випадків тяжкої адаптації немає, а кількість дітей з легким ступенем адаптації тримається на високому рівні. Проведені прогнозування адаптації та вся профілактична робота дає певні результати та змогу вчасно допомогти батькам та вихователям щодо поліпшення процесу адаптації.

Репрезентація досвіду:

Розробка досвіду знаходиться в процесі апробації,тому досвід був представлений в закладі, виступала на засіданні МО «Малятко». Свій досвід я можу запропонувати колегам на засіданнях РМО «Гармонія».

Теги: Заводський, адаптація, діагностичні дані, ступень адаптації, родина, взаємодія, психологія, дезадаптація, дисципліна, система виховання, комплексний підхід, емоційні розлади.

Посиланняhttp://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_31.html

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1063 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/189
Всього коментарів: 1
1 arianda7  
"Лише за допомогою ласки, терпіння, піклуваннявихователь зможе домогтися довіри, прихильності, любові малюків" Робота сподобалась.          Повністю погоджуюсь з автором.Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024